صور للعملة البلاستيكية الجديدة بمصر.. هل يصعب تزييفها؟

بلاش تغيير الاسم.. ينفع نغير القيمة ننزل بجنيه جديد وتبقى قيمة الواحد منه بواحد دولار؟
الفكره دي ازاي تاهت عن الإيرانيين واللبنانيين والسودانيين
images - 2021-08-03T190056.676.jpeg

بلاش تغيير الاسم.. ينفع نغير القيمة ننزل بجنيه جديد وتبقى قيمة الواحد منه بواحد دولار؟
وليه التعب واللف والدوران ...
الدوله تطبع رسمى في مطبعه البنك المركزى الدولار الامريكي وتبقى هى العمله بتاعتنا احنا كمان 😂😂

وليه التعب واللف والدوران ...
الدوله تطبع رسمى في مطبعه البنك المركزى الدولار الامريكي وتبقى هى العمله بتاعتنا احنا كمان 😂😂
إيران وكوريا الشمالية عندهم مطبعة للدولار واسمة السوبر دولار

مش بس كدة ولكن السبب الاهم اللى مخلى المواطن العادى فى الدول الغربية خايف من عملة الفيس هو ان الفيسبوك شركة يسارية مؤدلجة مش محتاج اقولك على مسح حسابات المحافظين لانك اكيد سمعت بالكلام دة غير انك لما تبص على مجلس ادارة الفيس هتلاقى واحدة زى توكل كرمان عضوة فية علشان كدة شركة مؤدلجة زى الفيسبوك لا يمكن ائتمانها على ادراة اى نظام مالى
على الرغم من ان الدلائل بتقول ان احتمال كبير الفيس يتوافق على عملتة الا انى شخصيا لا اتمنى ذلك وضدة تماما
i see
فهتك في دي
بس معتقدش مارك بالهبل دا
ممكن يعلق الاكونت ممكن يحظره لكن يمسحلك فلوسك صعب دي سلطات نيابية قضائية دا بنك رسمي بنتكلم فيه .. دا يلبس فيها دعوى ترطرطه و الكونجرس حيعمل عليها احلى نيتفلكس شو .. i can easily see this turning to be a media circus و بالتالي اسهم شركته حتتقص 50% ان مكنش اكتر فا استحالة .. ممكن نتكلم فيها لما ترامب عامل ازمة من حسابه بتصريحات بتقلب البلد سياسيا او معارض بتوجهات معينه نحظره لكن تمسح فلوس او تصادرها لا يمكن

دا واحد عايز فلوس مش يخسر فلوس و في توبيكس كدا مينفعش اللعب فيها هناك اموال خصوصية الجنس العرق حريات فا استحالة القرار حيرجع لموضوع زي دا للفيس فقط مستحيل لازم قرار قضائي الاول و بالتالي تشريع قبليها بقوانين و هوا شئ اكيد حيحصل و اكيد مارك حا lobby لكدا اصلا عشان يحرك و يأمن نفسه لان حترد في وشه لو متعملتش

التعديل الأخير:
إيران وكوريا الشمالية عندهم مطبعة للدولار واسمة السوبر دولار
نفس الدولار الامريكي ولا حاطين عليه صوره الاخ كيم 😂
لا بجد بسال لو البنك المركزى طبع دولار نسخه اصليه من نفس نوع ورق الدولار والعملات عموما ... وتعامل مع اى دوله غير امريكا .. واداهم الدولار المطبوع لما نستورد منهم .. ازاى يكتشفوا .. هل بيسالوا امريكا عن الرقم التسلسلي مثلا ؟

لا بجد بسال لو البنك المركزى طبع دولار نسخه اصليه من نفس نوع ورق الدولار والعملات عموما ... وتعامل مع اى دوله غير امريكا .. واداهم الدولار المطبوع لما نستورد منهم .. ازاى يكتشفوا .. هل بيسالوا امريكا عن الرقم التسلسلي مثلا ؟
هو نفس الدولار الأمريكي وصعب كشفة جدا وقطاع غزة بيعمل كدة فاكر حادثة اقتحام الحدود سنة ٢٠٠٨ هما أدوا التجار المصريين ٧٠٠ مليون دولار من نوع السوبر دولار والبنوك معرفتش البنك المركزي هو الي عرف واعدمهم دة ممنوع قانونيا لو انكشفت فيها عقوبات دوليا وعدم تعامل معاك

يا أخي تبا لأحلام البسطاء 🤣🤣

هو نفس الدولار الأمريكي وصعب كشفة جدا وقطاع غزة بيعمل كدة فاكر حادثة اقتحام الحدود سنة ٢٠٠٨ هما أدوا التجار المصريين ٧٠٠ مليون دولار من نوع السوبر دولار والبنوك معرفتش البنك المركزي هو الي عرف واعدمهم دة ممنوع قانونيا لو انكشفت فيها عقوبات دوليا وعدم تعامل معاك
اول مره اعرف ...
بس البنك المركزى عرف ازاى ؟ ...اصل الواحد نفسه يزور 😂😂

يا أخي تبا لأحلام البسطاء 🤣🤣
كان فيه فيلم امريكي .. مش فاكر اسمه .. عصابه عملوا الدولار من نفس الورق والخامه الى بيطبع عليها الدولار نسخه طبق الاصل ونفس البرمجه وكل حاجه .. ومن دوله لدوله لدوله العمله الى طبعوها ماحدش قدر يكتشفها الا السلطات الامريكيه .. بس مابينوش تفاصيل طبعا ..

اول مره اعرف ...
بس البنك المركزى عرف ازاى ؟ ...اصل الواحد نفسه يزور 😂😂
ساعتها حصل اقتحام للحدود المصرية ودخلو بفلوس مزورة اشترو من التجار المحلات بتروح تعمل إيداع فى البنك من مره الى مرتين فى اليوم ولو فى دولار بتبدله لقو حالات تزوير كتير فى العادة البروتكول المتبع ان لما بنك بيلاقى حالات كتير فى نفس اليوم بيبلغ ولو مبلغ صغير وموظف البنك حس انك فعلا متعرفش بيتغاضى عن الإبلاغ وبيكتفى بأعدام العملة علشان متدخلش فى مشاكل وحصلت معايا كنت رايح اورد 21الف ولقى فى وسط الفلوس 20جنيه مزورة الحمد الله قطعها ومحصلش مشكلة وفى طرق تانية حصلت من لاجئين افارقة اول لما وصلت كان معاهم فيز كانت مسروقة بس الحمد الله تم السيطرة ساعتها عليها بسرعة وحصلت من بعض رعاية دوله عربية حالات تزوير للعملات كتير والى ساعدهم ساعتها على نشرها بسرعة كان مجموعة من سائقين الميكروباص عديمى الضمير كانو بيدوها للناس بواقى

التعديل الأخير:
ممكن يعلق الاكونت ممكن يحظره لكن يمسحلك فلوسك صعب دي سلطات نيابية قضائية دا بنك رسمي بنتكلم فيه .. دا يلبس فيها دعوى ترطرطه و الكونجرس حيعمل عليها احلى نيتفلكس شو .. i can easily see this turning to be a media circus و بالتالي اسهم شركته حتتقص 50% ان مكنش اكتر فا استحالة .. ممكن نتكلم فيها لما ترامب عامل ازمة من حسابه بتصريحات بتقلب البلد سياسيا او معارض بتوجهات معينه نحظره لكن تمسح فلوس او تصادرها لا يمكن

اتمنى دة ولكن اللى حصل ايام ترامب مش مخلينى مطمئن لاى شىء متعلق باليسار
اما بالنسبة للميديا فانا بقولك الميديا اليسارية هاتهلل للفيس لاى شىء يتعلق باضطهاد اليمينيين اما الميديا اليمينية زى الفوكس نيوز فدى لا حول ليها ولا قوة
على فكرة ايام ترامب بنوك زى (جى بى مورجان وجولدمان ساكس) الغت التعامل مع اشخاص بحجة انهم محافظين طبعا الخبر موضحش هما الغوا التعامل معاهم ازاى قفلوا حسابهم ورضوا فلوسهم ولا قفلوا حسابهم ومرضوش فلوسهم لكن تخيل دى بنوك وعملت كدة فما بالك الفيس هايعمل اية لو بقا مسيطر على النظام المالى

اهو موضوع التزوير دا من اكبر اسباب الحاجة للتول الرقمي
لان كشف التزوير صعب في حينه و لو وصل في ايدك خسرت المقابل خلاص دا غير التبعات القانونية
انا اكتشفت طرق لكشف تزوير الجنيه لم اكن اتخيلها و الشيكات ايضا لكن مستحيل تفكر تفحص مبلخ 10 الاف مثلا ورقة ورقة في تعامل
و الدولار موضوع اخر اكثر و اكثر صعوبة و السوبر دولار وصل لمراحل بسم الله ما شاء الله في ابطال في المجال يكافحون و يتطورون :ROFLMAO: خصوصا امريكا الاتينية ، انا معرفش الخزانة الامريكية ملاحقة تتابع الكوكب كله في تلك الامور ازي .. دي موازنة لوحدها !

كان فيه فيلم امريكي .. مش فاكر اسمه .. عصابه عملوا الدولار من نفس الورق والخامه الى بيطبع عليها الدولار نسخه طبق الاصل ونفس البرمجه وكل حاجه .. ومن دوله لدوله لدوله العمله الى طبعوها ماحدش قدر يكتشفها الا السلطات الامريكيه .. بس مابينوش تفاصيل طبعا ..
بص شكل الموال مشعشع فى دماغك 🤣 فى فيلم صينى حلو شفته كان بيشرح الموضوع بالظبط موجود مترجم على موفيز لاند بس لو اتقفشت انا معرفكش لو متقفشتش انا عاوز نسبتى 🤣
projekt gutenberg فيلم

التعديل الأخير:
عودة
أعلى