كورونا الصين ، انتشار سريع و هلع كبير !

السؤال الاهم
هل مطار مصر كانت مجرد رحلة لديهم؟
يعني تنقلو من دولة الي دولة اخري ومصر كانت ترانزيت
ولا كانو في مصر لشئ ما
ومدة جلوسهم؟؟
واين!
هذه هتوضح الحقيقة الكاملة

لا الرحلة مباشرة من القاهرة، وليست ترانزيت،
في جميع الجدوال التي نشرتها وزارة الصحة كتبوا طريقة السفر، فهناك حالات لجنسيات أخرى جاءت من إيطاليا تركيا إسبانيا، وكتبوا هذه الوجهات الترانزيت.
ستجد الكثير من هكذا حالات في المجموعات القادمة التي سأضعهم لكم يوم غد وبعد غد.

مشكلة الحقيقة الله يستر .اتمني ان يكون حدث تنسيق بين سلطات البلدين .مشكورة اختي الكريمة

مليون بالمية حصل تنسيق،
العلاقات البحرينية المصرية قوية جداً فوق ما تتخيلها،
تأكد مليون ومليار بالمية أن هناك تبادل معلومات وهناك اتفاق بين القيادتين والحكومتين،

احنا عارفين وضع اللي جايين ايران وماانكروا
بس اتكلم عن سر حالة الانكار العجيبة لديك عن أي حالة تأتي من مصر.

ترى انتم مثلنا من لحم ودم وعقل، مش في ماتش كورة عشان تستبسل في الدفاع عن بلدك اللي متكتم على حاجات كثيرة جداً.
السؤال مش انهم ماخالطوا احد .. السؤال مش انتم واثقين من ارقام حكومة بلدكم وانو اصلا الارقام اللي بتجي من برى عن المصريين كلها كذب وانهم التقطوا العدوى برا مصر!

يعني كل الدول دي كذابة وانتم صح ؟!
انا عاوزك تجيب واحد مصرى قال ان الفيروس مش موجود فى مصر
المشكله فى تصور البعض لحجم المرض فى مصر
لاحظ التواريخ من ٧ مارس ده معناه ان المفروض نكون زى ايطاليا بالظبط هل ازمه بهذا الحجم تستطيع اى دوله على مستوى العالم اخفائها
كل ما اطلبه هو التفكير بعقلانيه وبهدوء لاحظ ان الجميع من شهر ٢ بيتهم مصر انها بيها حالات بالالاف
احنا فى مصر وانت خارج مصر ارى ما لا تراه انت
من مصلحتى ان اقول الحقيقه حتى استطيع الحصول على الاجهزه والادويه التى تساعد فى السيطره على المرض ويكون لى الاولويه فيها

مستشفى العزل جنب قريتى ب ٣ كم من ضمن ١٠ مستشفيات على مستوى الجمهوريه انت متخيل ده معناه ايه
يعنى لو فى حالات زى ما البعض بيروج يبقى مفروض المستشفى ده مليان مصابين
اقسم بالله كل اللى موجود فيهم ٦ حالات

بص مفيش حد بيعرف الغيب قد تسوء الامور فى مصر وقد تستمر باذن الله على هذا المنوال الهادئ
لكنى اقول لك على ارض الواقع مفيش اللى انت متخيله
تصدق بالله حاجه غريبه خالص فى الشهر ده بالذات نسبة الوفيات فى منطقتى قليله جدا جدا جدا وهذا امر غريب جدا الطبيعى انه كل يوم بيكون عندنا ميتم دلوقتى مفيش خالص كل اسبوع مره او مرتين

المسحة اتعملت لهم مباشرة عندما نزلوا من سلم الطائرة،
قبل دخولهم مبنى المطار لختم الجوازات يتم أخذهم في حافلات (باصات) معقمة ومتخصصة وينقلونهم مباشرة إلى مركز الفحص وهو يبعد عن مبنى المطار قرابة خمس دقائق بالباص.
يعني لم يدخلوا مبنى مطار البحرين إطلاقاً، مباشرة من سلم الطائرة إلى الباص إلى مركز الفحص.

لا خلاف اولا ان الحالات جايه من مصر
انا بقول لو انتقل الفيروس خلال رحلة الطيران ممكن تظهر بالمسحه
دى النقطه اللى بوضحها بس

مليون بالمية حصل تنسيق،
العلاقات البحرينية المصرية قوية جداً فوق ما تتخيلها،
تأكد مليون ومليار بالمية أن هناك تبادل معلومات وهناك اتفاق بين القيادتين والحكومتين،

ادام الله الود والمحبة .حفظكم الله ياأهلنا في البحرين العزيزة

صباح الخير ، خبر طازة
وزير الصحة الصهيوني يصاب بالكورونا

ايران الان.jpg

تلك الازمة فرصه لتطوير القطاع الصحي عندنا
ومعالجه الاخطاء والكوارث والبيروقراطية المتراكمه منذ عقود
نقول يا رب يمكن حد يفهم ويطور الصحة والتعليم كمان لاننا بنحصد ثمرة خراب التعليم دلوقتى

احنا عارفين وضع اللي جايين ايران وماانكروا
بس اتكلم عن سر حالة الانكار العجيبة لديك عن أي حالة تأتي من مصر.

ترى انتم مثلنا من لحم ودم وعقل، محنا في ماتش كورة عشان تستبسل في الدفاع عن بلدك اللي متكتم على حاجات كثيرة جداً.
السؤال مش انهم ماخالطوا احد .. السؤال مش انتم واثقين من ارقام حكومة بلدكم وانو اصلا الارقام اللي بتجي من برى عن المصريين كلها كذب وانهم التقطوا العدوى برا مصر!

يعني كل الدول دي كذابة وانتم صح ؟!
طيب وبالنسبه للتايلانديه القادمه من جدة واظهرت نتيجه فحصها ايجابية

وفاة مدير منظمة التخطيط والبناء الحضري بمحافظة ، رضا نكهبان، اليوم الأربعاء، بعد إصابته بفيروس

وفاة أستاذ علم الأورام بجامعة خراسان الشمالية في إثر إصابته بكورونا توفي وحيد يحيوي، الأستاذ في جامعة خراسان الشمالية للعلوم الطبية، من جراء إصابته بفيروس .

لا خلاف اولا ان الحالات جايه من مصر
انا بقول لو انتقل الفيروس خلال رحلة الطيران ممكن تظهر بالمسحه
دى النقطه اللى بوضحها بس

هناك فترة حضانة أخي الكريم،
أنا جلست أدقق في جميع الجداول التي نشرتها وزارة الصحة، لجميع الحالات الـ 565 حالة التي أكتشفت في البحرين لغاية الآن،
واكتشفت الكثير من المعلومات المثيرة خصوصاً فيما يتعلق بالحضانة،
وجدت أن الحضانة في بعض الحالات تستمر لأكثر من 14 يوم وهذا بناءً على ما نشرته وزارة الصحة في الجداول،
هذه الجداول من المؤكد أنها وصلت للعديد من الدول الخليجية والعربية ومن المؤكد أن هذه الدول يستفيدون منها باستخلاص المعلومات والتحليلات.

عودة
أعلى