إفتتاح قاعدة برنيس

وحتى ايام مبارك لم يتوقفوا عن المطالبه باقامه قاعده هناك

الاخ الى هناك الى عايز يعمل السد .. الكلام وصل ولا لازم الكبير يجى لحد عندك

والله القياده اللي قادره تعيش في وسط المؤامرات الضخمه والتهديدات التي تحيط بنا ..هى قياده عبقريه وماكره وتفكيرهم وتوقعاتهم يفوقون تفكير كثير من أصاحب النوايه الخبيثه
فما بالك بنا نحن الهواة الله يحفظ رجال القوات المسلحه ويحفظ بلادى

العبرة ليست بالمساحة انما بالتجهيزات وما تحتويه القاعدة من معدات.

عدد العاملين بالقوات المسلحة المصرية اكثر من الجيش البريطاني هل هذا يعني ان الجيش المصري اكثرة قوة.

المصدر لكلام حضرتك .... بغض النظر ان الاعداد هيكون تغيري مهبط الطائرات بمواد تتحمل زي تغير دهان الطائرات البحريه عن البريه المهم في المخزن والمصعد الهيدروليكي اللي بيرفع الطائرات من المخزن للسطح ومساحته وتقريبا لما شفت ابعاده تناسب ابعاد الاف 35 بي
سطح السفينة غير معد لتحمل انبعاثات محرك الطائرة فلا مشكلة مع الابعاد هنا.... ستحتاج الي تعديلات مكلفة علي سطح الحاملة

سطح السفينة غير معد لتحمل انبعاثات محرك الطائرة فلا مشكلة مع الابعاد هنا.... ستحتاج الي تعديلات مكلفة علي سطح الحاملة
يعني في قابليه تجهز مستقبلا والمشاكل امكانيت حلولها موجوده ... خلاص وهوا ده المطلوب
لكن غير لو المشكله في الرافعه او في امكانية المخزن كنت اهقولك اه انت مش هتعرف تغير التصميم
وبكده نصل انو ممكن انها تكون حاملة طائرات مصغره فعليا مع تعديل السطح

وبكده نصل انو ممكن انها تكون حاملة طائرات مصغره
تقريبا الهناجر صغيرة
فبالتالي لو حصل اصلا مش هتعرف تدخلها جوا الحاملة
اخرك هتكون علي السطح

يعني في قابليه تجهز مستقبلا والمشاكل امكانيت حلولها موجوده ... خلاص وهوا ده المطلوب
لكن غير لو المشكله في الرافعه او في امكانية المخزن كنت اهقولك اه انت مش هتعرف تغير التصميم
وبكده نصل انو ممكن انها تكون حاملة طائرات مصغره فعليا مع تعديل السطح
الافضل شراء مثيل للخوان كارلوس.... ثم اي طائرة ذلت اقلاع عمودي سنضعها عليها!

مشابهة لعمل ال F18 سوبر هورنيت

أكبر قاعدة عسكرية في البحر الأحمر وليس الشرق الأوسط

مبدايا كدة هتشيل اف 16 + ميج بحرى

تعديل : كدة اصطفاف جوى مش اكتر

عودة
أعلى