وصول ثالث اف 16 مصريه الي فورت نورث لاجراء التجارب قبل التسليم لمصر

وما هو الثمن أستاذى الكريم !!!
لا شيئ سعار التسلح عندنا يقابله سعار شركاتهم للبيع كمان سنة ميزانيتي العسكرية اقدر اقول ثابته على فوق ال 9 مليار دولار
الله هو انا مش بقيت زبون تقيل

يعني فيه باقي عائله الجدام و الهارم اي و السايدوندر اكس و السلامر و الجاسام
الامرام هو بعينه اللي جاي ان شاءالله عشان يكمل منظومة تسليح الفالكون
من الاخر ياراجح لم نعد في زمن نرضي بالفتتات او اللي تجيبه المعونة علينا
خلص الزمن ده​

هو 9X ان شاء الله جاي وال C7 معاه من غير شروط
عندك بقى ليستة بعد سنة يارجالة نرجع نفتكر الكلام ده
4 جلوب ماستر
بلاتفور شايل ايسا امريكي وغالبا الهورنيت

وبفلوس مش معونة

نسيت اﻷواكس المطور

اه فيه بقى ال raf sentinel بالمره
طلعوا ورق واقلام واكتبوا

بعد صفقاتنا الاخيره اتعلمت مش اقول على حاجه لا واتريق واقول بعيده
بس الكلام اللى حضرتك بتقول ده نظامه ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعدين هورنيت ليه افهم ؟؟؟؟
اف 16 - رافال - ميج 35 -ميراج -هورنيت!!!!
لاى مهام بالضبط!!! الا بئا لو هنخرج شويه من الاف 16 step by step ونعوضها بالهورنيت بتذخير اعلى من الموجود!!!

التعديل الأخير:
كله جوي ايه بقي البري و البحري
البحري زي مانته 2 الماني تايب جداد والفرنسي 6 جاويند استكمال اعداد الفريم البري بقى كلام عن تمديد ال m1 بدورة تصنيع جديدة وترقية لل a2

بعد صفقاتنا الاخيره اتعلمت مش اقول على حاجه لا واتريق اقل بعيده
بس الكلام اللى حضرتك بتقول ده نظامه ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اف 16 - رافال - ميج 35 -ميراج -هورنيت!!!!
لاى مهام بالضبط!!! الا بئا لو هنخرج شويه من الاف 16 step by step ونعوضها بالهورنيت بتذخير اعلى من الموجود!!!
الميراج هتبقىew كده خرجت الهورنيت طيران بحرية الرافال ديب سترايك الميج low mix للدفاع الجوي

الامرام هو بعينه اللي جاي ان شاءالله عشان يكمل منظومة تسليح الفالكون
من الاخر ياراجح لم نعد في زمن نرضي بالفتتات او اللي تجيبه المعونة علينا
خلص الزمن ده​
طيب كنا جبنا الدي بدل السي7 خصوصا انه هيدخل اسرائيل مع الاف35 و ان احنا هنجيب الميتيور هلي الرافال بعد 2018

اصل الكلام ده هينفع قدرات القوات الجويه عنان السماء و هتدخل مستريح جدا العشره الكبار و مركز متقدم كمان مس اقل من الثامن يا كبير و بعدين اسرائيل كده هتحتاس
اصل الموضوع فلت منهم ولسان حالهم اللي يجي منه احسن منه
خد بالك الشركات بدأت تضغط ﻷن لو محصلش البيع انا هبدأ اخرج الفالكون القديم واستعوضه بطيران غير امريكي عندك ميج ورافال خيارات موجودة فعلا
كمان مستقبل عائلة الطيران المتوسط الامريكي للهورنيت مش للفالكون

الميراج هتبقىew كده خرجت الهورنيت طيران بحرية الرافال ديب سترايك الميج low mix للدفاع الجوي

افضل سو 30 للبحريه بمداها الممتاز وتشكيله صواريخ جو - سطح المتنوعه والخارقه
ع العموم الايام هتوضح كل حاجه ان شاء الله

حقه لو الزن الى فى دماغى صح ، والهورينت جايه كقوة دعم جوى وحمايه للمسترال
أنا شكل الكمين الى عملته فى المسترال عمل أحلى شغل ، بس كنتش متوقع إنه بالسرعه دى:D:D:D
أحمدك يا رب

طيب كنا جبنا الدي بدل السي7 خصوصا انه هيدخل اسرائيل مع الاف35 و ان احنا هنجيب الميتيور هلي الرافال بعد 2018
لا ماهو مش هيديك ال d بقى لسببين
الميتيور جاي وده رقم 1 وانته طموحك مش عاوز d ﻷن قواعد اشتباكك اختلفت انته عززت قدرتك على القتل من nez محترم مع خبرات طيارينك في مرحلة الفقر الجو اللي كان عنوانها السبارو وكمان انته طورتك سلاحك الجوي كيفا من ناحيةالاجراءات الالكترونية فلهفتك على ال d مش هتبقى اعلى من لهفة اسرائبل عليه اللي همه برضك براحتهم مش مستعجلين عليه

اصل الكلام ده هينفع قدرات القوات الجويه عنان السماء و هتدخل مستريح جدا العشره الكبار و مركز متقدم كمان مس اقل من الثامن يا كبير و بعدين اسرائيل كده هتحتاس
مش هاتحتاس F 35 داخلة ليها في 2016 بكامل تسليحها حسب التقارير الرسمية
وهما عينهم علي F 22 كمان وللاسف هايحصلوا عليها ايضا علي اقل تقدير في 2020
ولك في (( الصوفا و راعم )) في القوات الجوية الاسرائيلية مثال تقيس عليه
وكلنا عارفين مساندة امريكا لاسرائيل بتكون Full package​

افضل سو 30 للبحريه بمداها الممتاز وتشكيله صواريخ جو - سطح المتنوعه والخارقه
ع العموم الايام هتوضح كل حاجه ان شاء الله
ياراجل الرادار على الهورنيت ولو مخض احسن من احسن رادار روسي وكمان فيه نقطة انا عاوز طيران عالي الكيف وبصمة قليلة
هو استراليا بتعمل ايه

مش هاتحتاس الاف 35 داخلة ليها في 2016 بكامل تسليحها حسب التقارير الرسمية
وهما عينهم علي اف 22 كمان وللاسف هايحصلوا عليها ايضا علي اقل تقدير في 2020
ولك في (( الصوفا و راعم )) في القوات الجوية الاسرائيلية مثال تقيس عليه​
مش هتبقى زي داخلة الفانتوم عليهم ايام ماكان اللي حيلتنا ميج 21

مش هاتحتاس F 35 داخلة ليها في 2016 بكامل تسليحها حسب التقارير الرسمية
وهما عينهم علي F 22 كمان وللاسف هايحصلوا عليها ايضا علي اقل تقدير في 2020
ولك في (( الصوفا و راعم )) في القوات الجوية الاسرائيلية مثال تقيس عليه
وكلنا عارفين مساندة امريكا لاسرائيل بتكون Full package​
بث اف22 مش ممكن حتي 2030 المتاح تطويرات قويه علي الراعم و الصوفا مع توفير 75 اف 35 قبل 2025

مافيش اخبار عن زياده القطقوط ده؟؟؟

استمتع فقط بمجرد النظر لتصميمه
ما بالكم تسليحه ...ياختيىىىىىىىىىىىىىىىىى

والله ان انت تاخد الامرام ياراجح معناها الباب الامريكي اتفتح امامنا ( نص فتحة بس وانت فاهم قصدي عشان الصهاينة برضه مش يزعلوا من الامريكان ) ولن يكون هناك مشكلة في الحصول علي مانريد بعد ذلك

ياراجل الرادار على الهورنيت ولو مخض احسن من احسن رادار روسي وكمان فيه نقطة انا عاوز طيران عالي الكيف وبصمة قليلة
هو استراليا بتعمل ايه

طيب اي نسخة من السوبر هورنيت .. الادفانسد سوبر هورنيت ؟؟!! رايحين على ال international road map
و بعدين مش شايف ان المهمة دي بحريا افضلها زيادة الرافال للضربات العميقة و مدمج بيها الاخماد الاليكتروني نوعا ما عن انك تجيب هورنيت و تفكر في جراولرلان صعب
و نترك الامريكي لتحديث الاف 16 لاقصى درجة ممكنة باليسا حتى او استبدال بسيط مع التسليح الكامل
امرام سي 7 و سايدويندر اكس امر رائع لكن ماذا عن عائلات الجدام و الجي بي يو و ال SDB الحديثة الاجيال و السلامر و الجساو
الجلوب ماستر انا متوقعها من سنتين و عارف انها جاية جاية :D لا محالة
Raytheon Sentinel خطوة غير متوقعة خالص يعني توقعت شئ كالبوسايدن للمراقبة البحرية انما خطوة رائعة جدا امتلاك منصة كالجي ستارز لكن عملها بالمجمل بري

عودة
أعلى