تنوية هام! 

1- عدم ادراج اي محتوى حساس سواء ادراج مباشر او تضمين روابط خارجية

2- عدم اغراق الموضوع باخبار لا تعتمد على مصادر موثوقة

3- عدم المشاركات الجانبية والتراشق الشخصي والجدال الغير مفيد

سوف تتخذ الإدارة الإجراءات التي تعتمدها للتعامل مع المخالفين ولن تقبل باي التماس من اي عضو.

رشاش PKM روسي لقوات spetsnaz الروسية مع منظار رؤية ليلة صيني الصنع
(InfiRay Saim thermal scope)

الصورة دي غير خاصة باوكرانيا دول كانوا رايحين رومانيا على ما اتذكر
نعم صحيح وسلم منها ستة راجمات لأوكرانيا.
بالنهاية هذه الحمولة خاصة بأوكرانيا، تسلم على دفعات ووفق الحاجة الميدانية.

روسيا بدأت باستخدام راجمات صواريخ قذائفها مزودة برؤوس حرارية فراغية أو عصفية، مساحة تأثيرها مجتمعة (6 صاروخ) تفوق مساحة 100 ملعب كرة قدم، روسيا بدأت بالجدية وغالباً تريد أن تنهي الحرب:

التعديل الأخير:
الاسلحة الاكرانية التي غنمها الروس بعد السيطرة على مدينة ليسيكانسك

واضح ان الهيمارس قدمت فاعلية من وقت ما وصلت
مخازن الاسلحة والتدمير اللي بيحصل دة مكانش موجود بالشكل دة قبل الهيمارس ما تدخل الملعب

الهيمارس بمدى اطول لو معاة دفاع جوي قوي + F16 + دبابات واليات وتنظيم من البداية كانت الامور هتختلف نوعا ما

واضح ان الهيمارس قدمت فاعلية من وقت ما وصلت
مخازن الاسلحة والتدمير اللي بيحصل دة مكانش موجود بالشكل دة قبل الهيمارس ما تدخل الملعب

الهيمارس بمدى اطول لو معاة دفاع جوي قوي + F16 + دبابات واليات وتنظيم من البداية كانت الامور هتختلف نوعا ما

غير واقعي .. مابين اربع الى ست راجمات هيمارس ينسب لها كل ده ؟ حتى قصف جزيرة الثعبان نسب للهيمارس

الاعلام الغربي يحاول تلميع الهيمارس بلصقها بكل هجوم ونظرا لعددها القليل فهذا مستحيل

غير واقعي .. مابين اربع الى ست راجمات هيمارس ينسب لها كل ده ؟ حتى قصف جزيرة الثعبان نسب للهيمارس

الاعلام الغربي يحاول تلميع الهيمارس بلصقها بكل هجوم ونظرا لعددها القليل فهذا مستحيل

لم اقل نهائي ان جزيرة الثعبان قصفت بالهيمارس .. انا عارف قذفت باية حتى الاوكران نزلوا تقرير دة اولاً
النقطة اللي باتكلم فيها واضحة ان الكوكتيل دة لو موجود من بدري في ايد الاوكران كنت هتشوف ندية اكبر وتأُثير اكبر ليهم في المعركة على الارض .. الاسلحة اللي تملك تغيير المعادلة لم تأتي للاوكران غير مؤخرا ويكفي كمثال الهاربون مثلاً اخرج الاسطول البحري الروسي من المعادلة واصبح عبارة عن منصة اطلاق صواريخ ويقف على حدود تضمن عدم دخولة في مدى الهاربون او خلافة ... فهمتني؟

لم اقل نهائي ان جزيرة الثعبان قصفت بالهيمارس .. انا عارف قذفت باية حتى الاوكران نزلوا تقرير دة اولاً
النقطة اللي باتكلم فيها واضحة ان الكوكتيل دة لو موجود من بدري في ايد الاوكران كنت هتشوف ندية اكبر وتأُثير اكبر ليهم في المعركة على الارض .. الاسلحة اللي تملك تغيير المعادلة لم تأتي للاوكران غير مؤخرا ويكفي كمثال الهاربون مثلاً اخرج الاسطول البحري الروسي من المعادلة واصبح عبارة عن منصة اطلاق صواريخ ويقف على حدود تضمن عدم دخولة في مدى الهاربون او خلافة ... فهمتني؟

انا عارف انك انت لم تقل لكن غيرك قال وشكك برواية الاوكرانيه وقال ان المسؤول هو الهيمارس .

مثلما قال ان قصف المخازن المتوزعه على طول شرق والجنوب الاوكراني الكبير وقاعدة مليتيبول وقصف بيلغورود وغيرها كان بالهيمارس وهذا لا يتناسب مع عددها صغير المتواجد حاليا .

لا اختلاف مع باقي كلامك ولكن حتى مع الدعم الغربي الكبير للاوكران هناك توازن وتناسب لا يريدون الاخلال به مع الروس .

انا عارف انك انت لم تقل لكن غيرك قال وشكك برواية الاوكرانيه وقال ان المسؤول هو الهيمارس .

مثلما قال ان قصف المخازن المتوزعه على طول شرق والجنوب الاوكراني الكبير وقاعدة مليتيبول وقصف بيلغورود وغيرها كان بالهيمارس وهذا لا يتناسب مع عددها صغير المتواجد حاليا .

لا اختلاف مع باقي كلامك ولكن حتى مع الدعم الغربي الكبير للاوكران هناك توازن وتناسب لا يريدون الاخلال به مع الروس .

يا عزيزي انت على راسي بس طلب بسيط بعد اذنك لما تاخد اقتباس مني ناقشني في اللي اقتبستة لانك كدة بتناقش حد تاني مش بتناقشني وسهل تاخد منهم اقتباس وترد عليهم .. بخصوص الجزء التاني ف اللي قولتة ان المعادلة كانت هتتغير بالتأكيد وهتختلف ودة اللي حضرتك موافقني علية واي حد هيتكلم بدون عواطف هيبقى فاهمة ...تحياتي

🔥 مقاطع حصرية لاستخدام 🔥
درونات Switchblade الانتحارية
أمريكية الصنع 🇺🇸
على أهداف روسية
لاحظ تغير الهدف مرتان قبل الاغلاق
في الدقيقة 1:00 😆
مستشعرات الاغلاق مذهله

نمر @نمر Ivar @Ivar

التعديل الأخير:

تنوية هام! 

1- عدم ادراج اي محتوى حساس سواء ادراج مباشر او تضمين روابط خارجية

2- عدم اغراق الموضوع باخبار لا تعتمد على مصادر موثوقة

3- عدم المشاركات الجانبية والتراشق الشخصي والجدال الغير مفيد

سوف تتخذ الإدارة الإجراءات التي تعتمدها للتعامل مع المخالفين ولن تقبل باي التماس من اي عضو.

عودة
أعلى