yak-130 و mig-29 لمصر !!!

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
رد: yak-130 و mig-29 لمصر !!!

شكرا يا صاعق واتفضل حاجة بسيطة انا عارف انها مش قد المقام لكن علي قد الايد
at present, the egyptian government has begun joint production of jf-17 on the issue with pakistan to start negotiations. According to sources, egypt will buy less than 48 jf-17.
وفى الوقت الحاضر بدأت الحكومة المصرية فى الانتاج المشترك للمقاتلة التنين الشرس (jf 17 ) بعد موافضات كبيرة مع باكستان
ووفقا لمصادر فان مصر اشترت حوالى 48 طائرة من التنين الشرس

اقيمك ازاي .. مش لاقي في وشك مكااان

:0126[1]:ياعم قيم هو انت هتركن
انت مصيبة قرموطي:a030[2]:
ولسة التقييل قدام بس اتقل
ناوي تخليني اكمل اليوم الثاني بدون نوم ؟.. يا عم لو الاخبار كلها حلوة كده انا سهران اسبوع من الان:a020[2]:

استني استني انت عمال تقول تقييم وفاتح صدرك وانت لسة عسكري انت عتشتغلني ولا ايه انا ابن بلد ومدقدق
وخليك سهران هجيبلك خبر دلوقتي يستاهل تاكل صوابعك وراه

" تدريب ضباطنا علي احدث الوحدات البحرية في العالم والتعرف علي اساليب التدريب القتالي بالبحر في العالم ، وامكانية التعرف من خلال التدريبات المشتركة ومن خلال زيارات السفن الاجنبية لمؤانينا علي احدث ماوصل اليه العلم من تكنولوجيا ونظريات التسليح وتكتيكات استخدام هذه السفن ومنظومات التسليح ، الامر الذي يعود بالفائدة الكبيرة عند تقدير الموقف لاختيار سلاح جديد او معدات جديدة لانضمامها للقوات البحرية ، وتشارك القوات البحرية مع كل من ( امريكا-فرنسا-السعودية-تركيا-اليونان-ليبيا ) .

وبالفعل حصلت مصر خلال السنوات القليلة الماضية علي احدث صائدات الغام ومدمرات وفرقاطات ولنشات المرور الساحلي ومنظومات الدفاع الساحلي ووحدات انقاذ ولنشات الصواريخ مع تطوير جميع الوحدات البحرية بالخدمة بمنظومات تسليح متطورة بالاضافة الي عقد اتفاقيات مع بعض الدول الصديقة للتصنيع المشترك لبعض الوحدات البحرية
الغواصات اصبحت الان تعد من اقوي الاسلحة بالقوات البحرية بعد تطويرها لتصبح قادرة علي اطلاق الطوربيدات الحديثة والصواريخ عمق-سطح ، مع تطوير قدرات الاكتشاف والتتبع والاتصال فوق وتحت سطح الماء

حاجة لسة طازة من مجلة النصر العسكرية المصرية

استني استني انت عمال تقول تقييم وفاتح صدرك وانت لسة عسكري انت عتشتغلني ولا ايه انا ابن بلد ومدقدق
وخليك سهران هجيبلك خبر دلوقتي يستاهل تاكل صوابعك وراه
لو تعرف انا كنت باخدم فين ما كنتش قلت عسكري .. و على العموم العساكر الخبرة هي اللي تعرف كويس قيمة الضابط الفاهم :7[1]: , انا في انتظار الاخباااااار

كلنا بنخدم وبلاش نتكلم في الموضوع دا وخلينا في الاخبار افضل

الموضوع تم نقاشه في المنتدى مسبقا

مغلق

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى