المساعدات السعودية مصر أكبر المستفيدين

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
شعبها شعب عظيم و حبيب
اولا السياسه ما تمشي كذا

ثانيًا دولتهم مليانه حروب

ثالثًا شعبها عظيم وحبيب هذي كذبه كبير

رابعًا شعب غير منتج ودولتهم فاشله

خامسًا لو نقارنهم مع مصر بتكون المقارنه خاسره والسبب مصر فيها استقرار سياسي وامني وهذا ما يفتقده السودان حاليًا وعلى مدار تاريخه القريب.

فيما يخص مصر فالرقم غير صحيح السعودية لم تقدم ١٢١ مليار مساعدات لمصر بل تم تقديمها كمساعدات للسيسي ومصر لم تري منها شيئا

مدارس بنيت
مستشفيات دعمت
اقتصاد وعمله ( ليست منهاره )

ويقولك لم ترا منها شيئا

السعودية حينما تدعم تدعم دولة
وليست افراد

بدون دولة كان وضعك زي سوريا والعن
والسعودية بعد انقلاب السيسي دعمت اقتصاده ووقفته على رجليه
والكلام مو مني
منه هو بعظمه لسانه

فيما يخص مصر فالرقم غير صحيح السعودية لم تقدم ١٢١ مليار مساعدات لمصر بل تم تقديمها كمساعدات للسيسي ومصر لم تري منها شيئا
ذهبت للدولة ليست مشكلتنا اذا قادتك يأخذون الفلوس السيسي بنفسه قال ان البانزين الي كانت تشتغل فيه السيارات الحكومة كان من الخليج

الموضوع يتحدّث عن مساعدات وليست قروض وودائع من قبل ينولد السيسي وقبل مصر ما (تري)30 يونيا .

دخلت لدولتك مهوب شرط انت

الجحود مشكلة ياباشا

بل مؤلم ومحبط في نفس الوقت
صحح غلطك بقي
متبقاش متناقض بتقول ان مجرد رقم
و الرقم بيقولك متغلطش تانى فلوسك انت أولى بيها أو رن عليا هاجى أعمل عمره أن شاء الله و اخد نصيبي و اتكل انا علي الله

والسيسي رئيس موزبيق؟
انا كلامي واضح فلا تستهبل . هناك فرق بين دعم مصر كدولة او دعم شخص او نظام داخل مصر لمصلحته الشخصية التي توافق مصلحتك الشخصية حتي لو كانت تلك المصلحة سبب في تدمير الدولة

انا كلامي واضح فلا تستهبل . هناك فرق بين دعم مصر كدولة او دعم شخص او نظام داخل مصر لمصلحته الشخصية التي توافق مصلحتك الشخصية حتي لو كانت تلك المصلحة سبب في تدمير الدولة
يعني السيسي حرامي ولا يمثل مصر وقام باختلاس الاموال !

صحح غلطك بقي
متبقاش متناقض بتقول ان مجرد رقم
و الرقم بيقولك متغلطش تانى فلوسك انت أولى بيها أو رن عليا هاجى أعمل عمره أن شاء الله و اخد نصيبي و اتكل انا علي الله

قبلها اتصل عليا واقوم لك بالواجب ياباشا

ذهبت للدولة ليست مشكلتنا اذا قادتك يأخذون الفلوس السيسي بنفسه قال ان البانزين الي كانت تشتغل فيه السيارات الحكومة كان من الخليج
ياعم انت زعلان بقولك متغلطش تانى
الفلوس خدوها الحبايب احنا مش زعلانين
بس بجد حرام عليك فلوسك انت أولى بيها

السودان دوله فاشله ليش ليت نصها يروح لها ؟!
الجميع فاشل لاكن تعطي فاشل يحفظ الجميل
احسن من غبره ياكل من الصحن ويتفل فيه
اكثر شعب دعمناه هو اكثر شعب يسبنا الان

ياعم انت زعلان بقولك متغلطش تانى
الفلوس خدوها الحبايب احنا مش زعلانين
بس بجد حرام عليك فلوسك انت أولى بيها
انا ما غطتش على حد انا اولت الحق، نعم فلوسنا نحن اولى بها

قبلها اتصل عليا واقوم لك بالواجب ياباشا
ياعم انتم أهل كرم و كلنا اخوة في الدين
الموضوع بسيط والله
بس فعلا معظم الشعب بيحس ان الخير مش ليه فعلشان كدة بيرد إنه مأخدش حاجة انت عارف لو استفاد هيقول هينكر ليه ؟
ربنا يحمى بلادنا من الشر إن شاء الله

أتخيل فقط لو كل هذه الأموال كانت إستثمارات .. وضخت في تلك البلاد لكان الوضع غير.

هذي المساعدات من متى الى متى ؟

الحمد لله ان الحكم في السعودية ملكي و مع عائلة واحدة والكل يسمع ويخشع والا كنا شفنا افكار عجيبة من العوام لو لهم رأي يؤخذ به..

الحمد لله ان الحكم في السعودية ملكي و مع عائلة واحدة والكل يسمع ويخشع والا كنا شفنا افكار عجيبة من العوام لو لهم رأي يؤخذ به..

كل الدول العربية ملكيّة ومن ضمنهم بلدك :شاهي:

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى