الآن الضيف يعلن بدء عملية طوفان الاقصى

ما هو مستقبل الحرب الفليسطينية الاسرائيلية

• يستمر نتياهو في حكومة اسرائيل وتستمر الحرب

الأصوات: 131 58.5%
  • تنتهي الحرب وتعترف اسرائيل بالهزيمة بعدم القضاء على حماس

الأصوات: 93 41.5%

• مجموع المصوتين
    224
انا عارف اننا ١٠٥ مليون
قرار حرب صعب تروح ليه غير لو مضطر
انت اكيد مدرك حجم الخراب اللى هايحصل معانا وخصوصا انى عندى
اعتقاد اننا هانبقى لوحدنا
الموضوع صعب والمسوليه كبير
خصوصا اننا مش اللى رتبنا للحرب
لا
للاسف بننساق ليها رغما عنا ومش عشان حماس اللى انا كمصر مصنفها جماعه ارهابيه
لاكن عشان سينا خط احمر وعشان نزيف الدم الفلسطينى عزيز عليا

ال ١٠ مليار دولار لأهداف تانيه غير التهجير المعلن انها بسبب دور مصر فى إيقاف الهجره غير الشرعية

التجهير قيمته معلنه مسبقا
شطب الدين الخارجي + قيمة الإسكان الخاص للفلسطينيين
الشقق اللى قالو عنها فى العاشر من رمضان ومدينة ٦ اكتوبر ده باعترافهم هما مش كلامى انا
المهم وحدة الصف العربى لو حصل اى حاجه الاقى
العرب فى دهرى ميسيبونيش لوحدى
تحية اخى الكريم واسف للتدخل بس حبيت اصححلك معلومه خاطئه مصر مش معلنه حماس جماعه ارهابيه وللاسف مش بس المعلومه دى فى معلومات كتيرعن موضوعات كتير غلط
كل الموضوع ان بعد الثوره مصر حبت تحرجم دور حماس فى دعم الاخوان وتسهيل مرور
الجماعات الاخرى وتهريب السلاح من خلال الانفاق فاحد المحامين رفع دعوى لجعل حماس واعضائها على قائمة الارهاب وتم الطعن عالحكم المبدئى والغائه

التعديل الأخير:
اها يعني اهل رام الله من المريخ واهل غزه من زحل
واللي فوقه يقول اهل الضفة والأردن علمانيين وعاداتهم مختلفة على اساس بينهم المحيط الهادئ ترا كل السالفة مية كيلو

يعنى حتى الدعم الاقتصادي لدولة من دول المواجهة مفيش رغم ان الاردن هيدفع تمنه مش هياخده ببلاش، امال لو كان مطلوب دعم عسكرى كان ايه اللي حصل ؟!!!!
يعني لا توجد طريقة لمساعدة الأردن على تفادي التعاون مع الصهاينة؟اغسل يديك على العرب أخي عبدو

German Gun @German Gun
Screenshot_2023-10-11-13-58-03-330_com.instagram.android-edit.jpg

الراجل دا محسوب على جهات للمخابرات .. هل كلامه صح ؟

هذا سفيه يشكك بسفن المساعدات على اساس ان الهدف منها تهجير مع انها غير مخصصة لحمل الركاب أصلا !

الراجل دا محسوب على جهات للمخابرات .. هل كلامه صح ؟

غريبة جدا معلومة انه محسوب على جهات مخابرات اصل انا سمعته قبل كده من فتره طويله مابيعنلش حاحه غير مهاجمة الدوله المصريه وكان ليه حلقه فى ازمة الجنود المصريين فى السودان توضح مدى**** اقول ايه الله يهديه
اتمنى يكون تقديمك ليه انه محسوب على جهات المخابرات دى بحسن نيه لان طريقة التقديم دى اسلوب مبدئى لاستقبال الناس كلامه انه حقيقه

وجد تحقيق أجرته الشرطة الإسرائيلية أن طائرة هليكوبتر تابعة للجيش الإسرائيلي أطلقت النار على مقاتلي حماس في موقع الحفل الصحراوي رأصابت المدنيين أيضا، وفقا لتقارير هآرتس. هناك أيضا "تقييم متزايد" ان حماس لم تكن تعرف عن الحفل الصحراوي مقدما:
وتقول الشرطة إن 364 شخصا قتلوا في الحفل خلال هجوم حماس في 7 أكتوبر. إنهم يعتقدون أن مقاتلي حماس اكتشفوا على الأرجح الحفل من الطائرات الشراعية أو الطائرات بدون طيار بعد أن بدأ الهجوم بالفعل.

الحفل المقصود بالخبر هذا

التعديل الأخير:
غريبة جدا معلومة انه محسوب على جهات مخابرات اصل انا سمعته قبل كده من فتره طويله مابيعنلش حاحه غير مهاجمة الدوله المصريه وكان ليه حلقه فى ازمة الجنود المصريين فى السودان توضح مدى**** اقول ايه الله يهديه
اتمنى يكون تقديمك ليه انه محسوب على جهات المخابرات دى بحسن نيه لان طريقة التقديم دى اسلوب مبدئى لاستقبال الناس كلامه انه حقيقه
سمعت كده من كتير كانوا في التعليقات على حلقاته .. لكن ما اعرف المعلومه صح ام لا ..

ربنا يستر وكلامه يطلع كذب ..

المشكله ان حلقه عمرو اديب اليوم بيسال واحد عسكري .. لو الناس راحت المعبر لو راح ال ٢ ونص مليون لرفح .. ايه الحل .. قاله للاسف هضطر افتح المعبر ليهم .

والله ياجماعه حاسس ان دا ثمن ال ١٠ مليار ..

ربنا يستر

سمعت كده من كتير كانوا في التعليقات على حلقاته .. لكن ما اعرف المعلومه صح ام لا ..

ربنا يستر وكلامه يطلع كذب ..

المشكله ان حلقه عمرو اديب اليوم بيسال واحد عسكري .. لو الناس راحت المعبر لو راح ال ٢ ونص مليون لرفح .. ايه الحل .. قاله للاسف هضطر افتح المعبر ليهم .

والله ياجماعه حاسس ان دا ثمن ال ١٠ مليار ..

ربنا يستر
هو 10 مليار دول ايه منحه والا قرض؟

الآن تحليق الطيران الحربي والمسيرات بسماء نابلس وقوة من الجيبات وثلاث جرافات دخلت من شارع القدس . جاري المتابعه ...

الآن تحليق الطيران الحربي والمسيرات بسماء نابلس وقوة من الجيبات وثلاث جرافات دخلت من شارع القدس . جاري المتابعه ...
هو مافيش اى بيان من فتح لحد دلوقتى عن الاحداث الخاصه بالضفه وضرب مقر فتح

هو 10 مليار دول ايه منحه والا قرض؟
اللي بنقراه انها منحه ...وودائع .

للاسف الحكومه ما بتطلع الشعب على اي شئ وغير مسموح لاي مصدر انه يتكلم عن اي شئ..

عودة
أعلى