"وول ستريت جورنال": مصر لا ترضخ للضغوط الأمريكية بتزويد أوكرانيا بالأسلحة

الثورة كلها كانت بتدخل خارجي
من قطر وقناتها وتهييج الشارع
واليسار الغربي متمثل بأمريكا بالعيال الي دربوهم ف صربيا بتوعون 6 ابريل وتحرك اسطولهم وتمركزه امام شواطيء مصر اثناء تصريحات اوباما بتنحي مبارك
وايران التي اقتحمت مليشياتها الحدود الشرقية وحرقهم وتدميرهم للكماين ومراكز الشرطة وامن الدولة ف سيناء والى وصولهم الى القاهرة واقتحامهم السجون واخراج رجالتهم وتهريبهم من ابوقير بحراً وغيره
انا شفت فيلم الخيال العلمي ده فين قبل كده

انا شفت فيلم الخيال العلمي ده فين قبل كده
الخيال العلمي بمخك
لأنك مجرد ناكر للحقائق ومدلس كبير

- شهادة مبارك بقضية ( إقتحام الحدود الشرقية )
حيث قال الرئيس السابق :

تم اقتحام الحدود من الحـرس الثـوري الايرانـي وحماس
بـ 800 مقاتل
وسيطرو على الشريط الحدودي مع غزة بالكامل قرابة شهرين بطول 60 كم

ودخلو ودمرو جميع اكمنة الجيش والشرطة ودمرو مبنى أمن الدولة وبهدلو الشيخ زويد والعريش
ووصلو الى القاهرة واقتحمو السجون وهربو قيادات حزب الله من البحر …الخ

الخيال العلمي بمخك
لأنك مجرد ناكر للحقائق ومدلس كبير

- شهادة مبارك بقضية ( إقتحام الحدود الشرقية )
حيث قال الرئيس السابق :

تم اقتحام الحدود من الحـرس الثـوري الايرانـي وحماس
بـ 800 مقاتل
وسيطرو على الشريط الحدودي مع غزة بالكامل قرابة شهرين بطول 60 كم

ودخلو ودمرو جميع اكمنة الجيش والشرطة ودمرو مبنى أمن الدولة وبهدلو الشيخ زويد والعريش
ووصلو الى القاهرة واقتحمو السجون وهربو قيادات حزب الله من البحر …الخ

انتا عارف وانا عارف ان الكلام ده غير صحيح جملة وتفصيلا بحسبة عقلية بسيطة لو شغلت مخك انتا عارف كان فيه كام قسم وسجن ومعتقل بمصر التوزيع الجغرافي لهم يخليك تحتاج ١٠الاف مقاتل لتدميرهم خلال يوم فقط مش ٨٠٠انا مصرى وعارف الثورة كويس وعارفين قصة الاقسام والسجون غير قصة البحرية الأمريكية إلى كانت فيه مياه مصر الإقليمية القصة دى اصلا من نسج خيال مؤلفها فقط

بغض النظر احنا هنا بنتكلم عن أسباب التنحى الرئيسية الى مش بينها بالتأكيد أى تدخل خارجي
الاسباب بنيويه صحيح و فشل عابر للاجيال, و اذا كنا صرحاء لو اتشال الجنرالات كلهم لكان افضل للبلاد و العباد.

و لكن الشرارة بكل تأكيد خارجيه و لو ازعجتك هذه الحقيقه. اذا تذكر العالم كان يتندر على ثورة "كفاية" و "فيز بووك" و "قناة الجزيره", تلك الثورة التي تدار بريموت كونترول عبر الشاشات الصغيره منها و الكبيره. و لما تحركت المكينه "الرجعيه" لاعادة الاستقرار ايضا كان المجهود خارجي و مضحك بفكاهه سوداويه.

#كوميديا_مصريه

الاسباب بنيويه صحيح و فشل عابر للاجيال, و اذا كنا صرحاء لو اتشال الجنرالات كلهم لكان افضل للبلاد و العباد.

و لكن الشرارة بكل تأكيد خارجيه و لو ازعجتك هذه الحقيقه. اذا تذكر العالم كان يتندر على ثورة "كفاية" و "فيز بووك" و "قناة الجزيره", تلك الثورة التي تدار بريموت كونترول عبر الشاشات الصغيره منها و الكبيره. و لما تحركت المكينه "الرجعيه" لاعادة الاستقرار ايضا كان المجهود خارجي و مضحك بفكاهه سوداويه.

#كوميديا_مصريه
اى ثورة دى إلى يتقلد من الخارج محدش على فكرة لا اتريق ولا قال إنها تقاد من الخارج وممكن تجيبلى مصدر محايد على الكلام ده

انتا عارف وانا عارف ان الكلام ده غير صحيح جملة وتفصيلا بحسبة عقلية بسيطة لو شغلت مخك انتا عارف كان فيه كام قسم وسجن ومعتقل بمصر التوزيع الجغرافي لهم يخليك تحتاج ١٠الاف مقاتل لتدميرهم خلال يوم فقط مش ٨٠٠انا مصرى وعارف الثورة كويس وعارفين قصة الاقسام والسجون غير قصة البحرية الأمريكية إلى كانت فيه مياه مصر الإقليمية القصة دى اصلا من نسج خيال مؤلفها فقط
اصدق مبارك ❌
اصدق عزت ✅

#كوميديا_مصريه

المثل بيقول تكلم حتى اراك

وانت لما تكلمت اختفيت

على صوتك شوية عشان محدش شايفك 😂

عودة
أعلى