خطير: فاغنر تعلن الحرب على وزارة الدفاع الروسية

كيف ستنتهي الأزمة الروسية

• مجموع المصوتين
    248
في رأيكم هيكون ايه دور فاغنر الاساسي في بيلا روسيا ؟
في رأيي حماية الرئيس هناك ستكون من ضمن مهامهم

او العكس :giggle:

موضوع انها مسرحية دي مش واكل معايا خالص بصراحة
هل بوتين اتهبل لدرجة انة يعمل مسرحية كوميدية بهذا الشكل ويكون هو الكلاون اللي فيها !
الماتش دى لية شوط تاني او بقية لو بريجوجن متصفاش او اعتزل فعلاً
احنا مانعرفش تفاصيل الاتفاق بينهم ايه بالظبط كلها مجرد عناوين لكن نقله لبيلا روسيا هو اللي مريب بالنسبالي لكن في كل الاحوال الراجل ده هيتقتل لان اصبح صعب السيطرة عليه

موضوع انها مسرحية دي مش واكل معايا خالص بصراحة
هل بوتين اتهبل لدرجة انة يعمل مسرحية كوميدية بهذا الشكل ويكون هو الكلاون اللي فيها !
الماتش دى لية شوط تاني او بقية لو بريجوجن متصفاش او اعتزل فعلاً
هوا مسالة ان الامر انتهى فعلا مش منطقية مش كدا خصوصا ان في تداعيات كبيرة

الفاغنر ستنقل مقاتليها و انشطتها الى افريقيا ،روسيا لن تتسع لبوتين و طباخه بعد الان ,ايام سوداء تنتظر عملاء الفاغنر

وفقًا لوسائل الإعلام الحكومية الروسية ، تم الاتفاق على تغييرات كبيرة في قيادة وزارة الدفاع الروسية بما في ذلك التغييرات في وزير الدفاع الحالي ، سيرجي شويغو ورئيس الأركان العامة للجيش ، فاليري جيراسيموف من أجل وقف مسيرة فاغنر. مجموعة PMC نحو عاصمة موسكو ؛ كما ورد أن هذه المفاوضات قد تضمنت "أمن مجموعة فاغنر"

كما ورد أن هذه المفاوضات قد تضمنت "تنبيها" بأن غالبية قوات واغنر العسكرية الخاصة سيتم إعادة انتشارها من روسيا وأوكرانيا إلى إفريقيا.

في رأيكم هيكون ايه دور فاغنر الاساسي في بيلا روسيا ؟
في رأيي حماية الرئيس هناك ستكون من ضمن مهامهم
ممكن لوكا قله انا مش ضامن نفسي هنا و بوتين ميقدرش يستغنى عن قوات في خلال الحرب فتعالا انت عندي اشتغل احميني و انا اضمنلك بوتين مش حيجي عليك بسبب اللي حصل و الفلوس موجودة و كل حاجة تحتاجها ... تفسير عبيط بس خلال العبط اللي حاصل ممكن

الروسي عنده منتجات في بلده بس عقلية الشيوعي العربي المثقفجي هيا السبب في عدم التعرف على الداخل الصناعي الروسي كذلك الثقافه الروسيه تاخذ منحنى التصدير للسلاح وليس التقنيه والصناعات
طفل صغير يدرك الحقيقة دولة لا نجد لها منتجات في متاجرنا و لانعرف عنها الا تصدير الفودكا و المنتجات البترولية و الاسلحة الفاشلة و اقتصادها رغم مواردها اصغر من كوريا كيف يتخيلون انها قطب عالمي

الأكيد أن هناك أشياء مخفية كثيرة عنا كمتابعين خاصة بقرار نقل عناصر فاغنر لبيلاروسيا قرب حدود الناتو شي يطرح عدة إستفهامات !!
سيرسلهم بوتين عندكم ،بالاحضان يا فاغنر

يعني يافرحه بعض الحمقى اللي ماتمت

الناتو راحت فلوسه اللي ارسلها للاحمق

والا حمق الخاين تم طرده هو وبعض الحمقى الخونه اللي معه
قلتها منذ بداية الموضوع بوتين رئيس روسيا وبريجوجين مرتزق

احنا مانعرفش تفاصيل الاتفاق بينهم ايه بالظبط كلها مجرد عناوين لكن نقله لبيلا روسيا هو اللي مريب بالنسبالي لكن في كل الاحوال الراجل ده هيتقتل لان اصبح صعب السيطرة عليه

انا مش عارف لوكاشينكو هينام ازاي وبريجوجن في بلدة
الراجل ممكن يصحى الصبح يلاقية الرئيس وحصل انقلاب عادي جداً وهو نايم

لنوضح لا يمكن الاتفاق بدون شروط
وحدها الايام قادرة على كشفها

ممكن لوكا قله انا مش ضامن نفسي هنا و بوتين ميقدرش يستغنى عن قوات في خلال الحرب فتعالا انت عندي اشتغل احميني و انا اضمنلك بوتين مش حيجي عليك بسبب اللي حصل و الفلوس موجودة و كل حاجة
الايام هتبين كل حاجة
لكن بشكل عام الوضع مش مريح اطلاقا

سيتم نفى بريجوزين الى بيلاروسيا
عزل شوجو
دمج جزء من فاجنر فى الجيش والباقى الى افريقيا
السؤال كدا طيب هو استفاد ايه باللى عمله دا طالما نهايته انه وافق على النفى من غير اى مقاومه ؟!

قائد فاغنر يعفو عن الرئيس الروسي ههههههه
انا بوتين القيصر اتفاوض مع مرتزقة لكي لا يصلو الى موسكو و يشترطون علي
صراحة شوهت صورة بوتين امام الروس و العالم و اظهر للغرب و المتمردينانهم قادرون على القيام بشيء
بعيدا على فاغنر على بوتين تغيير شويغو أظهر ضعف حيلته منذ الاشهر الاولى

مقارنة بين زيلينسكي وبوتين

تعرض زيلينسكي لغزو روسي يهدف للسيطرة على اوكرانيا ورد عليهم زيلينسكي اوكرانيا بعيدة عن شواربك يابوطين.

تعرض بوتين لغزو من الطباخ الشخصي ويطالب برأس وزير الدفاع والأركان ورد عليه بوتين مستعد أسلمك **** أيضًا :ROFLMAO:

عودة
أعلى