كمين لدورية إسرائيله على الحدود المصريه

مافيه تهريب المتحدث الرسمي هبد هبده مقصوده طبعاً

اجل مهرب مخدرات يبلغون النتن يا هو و وزير الدفاع !؟

اسرائيل لديها خطط دفاعية في حال انه زاد الخطر من ناحية اي حدود تبداء في أعمال عسكرية مضادة... الخشية مما روجت له بعض القنوات التي تبث من لندن عن اختلاق أزمة بين مصر واسرائيل لتقوم اسرائيل باعادة احتلال الأرض يقصدون الشريط الحدودي ..

مستحيل مجند يترك محل خدمته بدون اوامر ويخترق الحدود بعمق ٣ كم منفردا الصراحة راوية المتحدث العسكري غير منطقية
ممكن يكون عنده اوامر مطاردة المهربين لكن هو كمل و دخل خلفهم الحدود الإسرائيلية عن خطأ... كانت الحماسه واخده مثلا

و اتفق مع الأعضاء ان فيه ثغارات في الموضوع

تدليس من الطرفين
الجندي قتلهم يا اما بدافع ديني او بسبب استفزاز من المجند و المجندة و هو شعب مستفز و بارد
ثم قرر عمل كمين لقوة الدعم

نتحسبه عند الله من الشهداء

اسرائيل لديها خطط دفاعية في حال انه زاد الخطر من ناحية اي حدود تبداء في أعمال عسكرية مضادة... الخشية مما روجت له بعض القنوات التي تبث من لندن عن اختلاق أزمة بين مصر واسرائيل لتقوم اسرائيل باعادة احتلال الأرض يقصدون الشريط الحدودي ..

ماظنتي
الا لو حدث امني مثل هذا
انت تواجه فرد رسمي له مؤسسة عسكرية

عموما لموا الليلة
بس الكيان ماراح يطوفها

قنوات لندن و تركيا و قطر و نشطاء السوشيال ميديا هيشتغلوا ليل نهار لتسخين الموضوع و عمل افلام و تحليلات خزعبيلة للصبح

خائن لوطنه وللقسم ،، لا دخل للصهاينة بالموضوع

أن يتمرد الجندي على أوامر قيادته وينكث قسمه ويعرض الوطن لخطر الحرب أو الإحراج فهو خائن حتماً
ايا بلع ايا

ماظنتي
الا لو حدث امني مثل هذا

عموما لموا الليلة
بس الكيان ماراح يطوفها

ما اعتقد ان البيانات الإسرائيلية مؤشر ان الموضوع انتهي لا تنسي انك امام حكومة إسرائيلية متطرفه

لا اعتقد .. النظام في مصر يتبرأ رسمياً من منفذ العملية

في تباين بين البيانين واضح جدا
لاحظ بعد كل عملية الجيش الاسرائيلي وبسرعه بنشر صور المجندات سبحان الله .
حملة PR الناس شايفه شغلها صح يحترمو الحقيقة بعيدا عن اللي بقولوه
و المصيب لو كان هو بيضرب بنسخة المعادي او الكلاش و هما بالمعدات الفشيخة بتاعتهم

بس انا بميل لتصريح المتحدث انه دخل وراء المهربين و مات في تبادل النار
الفرق بين البيان المصري و الاسرائيلي هوا اللي حصل

قنوات لندن و تركيا و قطر و نشطاء السوشيال ميديا هيشتغلوا ليل نهار لتسخين الموضوع و عمل افلام و تحليلات خزعبيلة للصبح

الغريب انه قالها نصا ... سيتم عمل ازمة في سيناء ..

عموما يا اهلا بالمعارك وبالسبايا

ما اعتقد ان البيانات الإسرائيلية مؤشر ان الموضوع انتهي لا تنسي انك امام حكومة إسرائيلية متطرفه
ماظنتي
الا لو حدث امني مثل هذا

عموما لموا الليلة
بس الكيان ماراح يطوفها
يا جماعه ما حصل قبل كده ١٩٩٠ و اختراق جندى لحدود اسرائيل و رجع مصر بعد مقتل إسرائيلين و اتحكم عليه مؤبد و قضى ١٠ سنين و طلع و اسرائيل معملتش حاجة

يا جماعه ما حصل قبل كده ١٩٩٠ و اختراق جندى لحدود اسرائيل و رجع مصر بعد مقتل إسرائيلين و اتحكم عليه مؤبد و قضى ١٠ سنين و طلع و اسرائيل معملتش حاجة

الوضع الان تغير المنطقة ماهي مثل 1990
الان انت امام حكومة متطرفة تبحث عن مكاسب سياسية في ظل موقع اوسطي متوتر
كل حدث راح يستغلونه

لازم ينشروا صور من ده عشان التعاطف
محدش هيتعاطف مع مجند إسرائيلي مناخيره قد برج ايفل و شعره اكرت مثلاً
ضحكت الي خلفوني ... انا على الارض من الضحك :ROFLMAO:
العدو يبقى عدوا مهما كان جنسه او عمره.
قول انك بتهزر
لا انا مش بهزر ... مش عايز ابتعد عن الحوار بس دي مبادئي يا جماعة مهما كان عمري ما حوافق على قتل النساء او الاطفال او كبار السن حتى لو رفعو سلاح عليا .. الواحد اتربى كدا + حقيقي مفهاش نصر ملموس الحقيقة التغلب او قهر طرف اضعف ، يتقبض عليهم و يحاكمو

في تباين بين البيانين واضح جدا

حملة PR الناس شايفه شغلها صح يحترمو الحقيقة بعيدا عن اللي بقولوه

الفرق بين البيان المصري و الاسرائيلي هوا اللي حصل

100% مافيش مخدرات
يا انه اجتهاد شخصي منه يا انه فيه شي غير معلوم والجندي ضحيه

ضحكت الي خلفوني ... انا على الارض من الضحك :ROFLMAO:

لا انا مش بهزر ... مش عايز ابتعد عن الحوار بس دي مبادئي يا جماعة مهما كان عمري ما حوافق على قتل النساء او الاطفال او كبار السن حتى لو رفعو سلاح عليا .. الواحد اتربى كدا + حقيقي مفهاش نصر ملموس الحقيقة التغلب او قهر طرف اضعف ، يتقبض عليهم و يحاكمو

كلام في كلام

وقت الجد لو مصلت للسلاح راح تنفضهم هههههههههه

يديعوت أحرونوت:
مسؤولون إسرائيليون: السؤال الرئيسي الذي تتم مناقشته الآن هو ما إذا كان الشرطي المصري تصرف من تلقاء نفسه، أو كان بتوجيهات من تنظيمات مثل داعش أو حماس.

الصهاينه اخبث خلق الله

الساعات القادمه حاسمه
اسرائيل لن تهدأ وسوف تجبي الثمن من دماء اي شخص عربي او مسلم، هذا لا يهمها، لكن المهم ان تجبي الثمن وان تكرن هنالك اراقه للدماء.
اللي معاهم يجيبوه على ابوهم كلهم

عودة
أعلى