كمين لدورية إسرائيله على الحدود المصريه

و اصابات دقيقة بكلاشنكوف و من صور البرج و المعبر مسافة
اللي يعمل كدا على الاقل في مسيرته يجي 10 - 20 الف طلقة فما فوق مثلا فا محترف
صعب تلاقي الاداء دا على مستوى الجنود
دا مستوى قناصة\عمليات خاصة\اغارة و كمائن\ارهابيين برو خصوصا انه اوقع اصابات و استنى و اوقع اصابات اخرى و استنى و غير مكانه كذا مره
حسب الجزيرة اول جنديين الاصابة في الصدر و الجندي الثالث الاصابة في الراس و الرابع اصابة في الاطراف وحسب المعلن الجندي اخترق الحدود ولم يطلق الرصاص من الجانب المصري

خطاء لازم اثنين اقل شي

والبرج صراحة كأنه بدائي !!

مشاهدة المرفق 588679

انت محتاج اكبر يشيل 2 او 3 والبرج فوقه برج يحمل انظمة حرارية وكاميرات عادية لتوثيق الاحداث
او نقلها مباشر للقطاع الامني المسؤول عنهم
أنا مش بقول معلومة حليبها من عند الجيران
أنا واحد خدمت في الجيش المصري
أنا معرفش الابراج علي الحدود مع اليهود وضعها ايه بس الطبيعي والعالي إن واحد بس في البرج

خطاء لازم اثنين اقل شي

والبرج صراحة كأنه بدائي !!

مشاهدة المرفق 588679

انت محتاج اكبر يشيل 2 او 3 والبرج فوقه برج يحمل انظمة حرارية وكاميرات عادية لتوثيق الاحداث
او نقلها مباشر للقطاع الامني المسؤول عنهم
انت كدا بتتكلم في السياسة

لسه شايف تقرير ان الجيش الإسرائيلي بيتعمد اظهار المجندات الإسرائيليات بهذ المظهر و مشغالين متخصصين PR) Public relations) لهذا الموضوع.

أمريكا اتعلمت منهم و حاليا عينت شوية بنات كيوت للترويج لدخول الجيش الأمريكي
هيتفشخوا هيتفشخوا
احنا مبنرحمش اليهود نسوان ولا رجاله
مدام لابس الزى العسكرى

معلش بس ده استهبال و شئ غير احترافي
امال سلسلة القيادة راحت فين
قواعد الإشتباك راحت فين
في اختراع قديم جداً اسمه لاسلكي ممكن يكلم الضابط المسؤول و يعرف التصرف المظبوط مش هياخد ثانية
لو كلم القيادة كانو هيمنعوه من الدخول وبعد كده تتكرر العمليات والاسرائيلى يفتكر أنها سايبه لكن كده حدود مصر تفضل كابوس فى أحلامهم يفكرو الف مرة قبل ما يقفو جنبها حتى

أنا مش بقول معلومة حليبها من عند الجيران
أنا واحد خدمت في الجيش المصري
أنا معرفش الابراج علي الحدود مع اليهود وضعها ايه بس الطبيعي والعالي إن واحد بس في البرج

ولا انا اعرف عشان كذا طلبت صورة للبرج

البرج لازم فيه توثيق خط مباشر للقيادة ويعرفون ايه اللي يحصل بشكل مباشر

مش جايز الجندي مظلوم !!

حسب الجزيرة اول جنديين الاصابة في الصدر و الجندي الثالث الاصابة و الرابع اصابة في الاطراف في الراس وحسب المعلن الجندي اخترق الحدود ولم يطلق الرصاص من الجانب المصري
يعني حسب الكلام دماغه مخططه حتى لو ارتجل هوا عارف هوا بيعمل ايه
اربع اصابات شبه قاتلة\قاتلة ببندقية المفروض مداها 300 متر و اكيد بتعلق و لو ربنا كرمك بباي و اكتاف و زند dwayne johnson عشان الارتداد

صراحة ما شاء الله ... يا خسارة الصاعقة منك يا ابني يوم التجنيد

صدره واسع ازاي لو عدوا الحدود مثلا مثل قصة سليمان خاطر ماذا يفعل يتركهم ولا يعمل ايه ؟ مفيش الكلام ده
قصة سليمان خاطر قصة مخزية اغلب الضحايا اطفال ونساء ومجمل الضحايا مدنيين والصراحة ترويج المعارضة لفعلته واظهار سليمان خاطر كبطل امر غبي و مخزي للغاية

اربع اصابات شبه قاتلة ببندقية المفروض مداها 300 متر لو ربنا كرمك بباي و اكتاف و زند dwayne johnson عشان الارتداد

اعرف ناس مش عسكريين عندنا عليهم تصويبات تجنن يا اخي
بس جوهم مش جو عسكريه يحبون السلاح بس

شوف عينه

فيه ناس لازم تغرينهم عشان يخدمون عندك هههههه

اربع اصابات شبه قاتلة\قاتلة ببندقية المفروض مداها 300 متر و اكيد بتعلق و لو ربنا كرمك بباي و اكتاف و زند dwayne johnson عشان الارتداد

شكله واخد فرق لما طلع عينه

اعرف ناس مش عسكريين عندنا عليهم تصويبات تجنن يا اخي
بس جوهم مش جو عسكريه يحبون السلاح بس

شوف عينه

فيه ناس لازم تغرينهم عشان يخدمون عندك هههههه

الموهبة او المهارة لا تعترف بمكان و زمان
عشان كدا بحترم اوي الامريكان المدنين المحبين للسلاح حتى لو في منهم متقاعدين من الجيش
تسمع او تشوف الواحد منهم بيتكلم عن السلاح و عشقه و عهد الله يعمل 8 مراكز تدريب

الموهبة او المهرة لا تعترف بمكان و زمان
عشان كدا بحترم اوي الامريكان المدنين المحبين للسلاح حتى لو في منهم متقاعدين من الجيش
تسمع او تشوف الواحد منهم بيتكلم عن السلاح و عشقه و عهد الله يعمل 8 مراكز تدريب

عادي ممكن يبيع سيارته عشان سلاح ههههههههه

شكله واخد فرق لما طلع عينه
ممكن خصوصا انه عنصر وحيد في مكان غالبا لوحده مش بعيد يكون تامين الحدود واخدين فرق عشان يقاومو التهريب
بس برده دا واحد ضارب رصاص كتير اوي اوي و عن خبرة كمان عشان يوصل للمهارة دي .. عمرنا ما سمعنا كدا في الجيش الا لو قوات ذات مهام خاصة

عودة
أعلى