البنك المركزي المصري : تحرير سعر الصرف و رفع الفائدة 2%

قلتها قبل فترة ...واكررها الان ...بإذن الله عز وجل...لنهاية السنة ..او الثلث او ريما الربع الأول من السنة القادمة ...إن لم يحصل انقلاب عسكري في مصر ..او مظاهرات لأسقاط السيسي....فابصقوا في وجهي ...وسانسحب من المنتدى ....
السيسي ضيع مصر بمعنى الكلمة.

اخي العزيز انت من الاعضاء القدامى ولك تقدير والله.

ارجو ان تتراجع عن كلامك. السيسي رئيس مصر لخمس وعشرين سنة او وفاة طبيعية أيهما أول.

ثورة انسى. انقلاب انسى.

اخي العزيز انت من الاعضاء القدامى ولك تقدير والله.

ارجو ان تتراجع عن كلامك. السيسي رئيس مصر لخمس وعشرين سنة او وفاة طبيعية أيهما أول.

ثورة انسى. انقلاب انسى.
خدها من معارض للسيسي لن ينحية عن الكرسي غير الموت أو الدم

قلتها قبل فترة ...واكررها الان ...بإذن الله عز وجل...لنهاية السنة ..او الثلث او ريما الربع الأول من السنة القادمة ...إن لم يحصل انقلاب عسكري في مصر ..او مظاهرات لأسقاط السيسي....فابصقوا في وجهي ...وسانسحب من المنتدى ....
السيسي ضيع مصر بمعنى الكلمة.
وانا مصري وعايش جوه البلد وضد السيسي ونظامه وبقولك السيسي باقي ووشك هيغرق وصعب علينا فراقك

هو ازاي بينزل و يطلع بالسرعة ده ؟
بقا 22.65

قبل بداية البورصة

بعدها

هذا غير اللي ماسكين التلفونات للبيع والشرا

ايه ماشوفتش بورصة ولا ايه

ده انت دماغك فاضية ما شاء الله وجمعيات مستقلة ايه بس ده أغلب الجمعيات الأهلية أغلقت يا راجل ده حتي المجهودات الذاتية في المساجد منعت وبقت الدولة هي اللي بتحمع الفلوس ويا عالم بتروح فين فالحين احنا نعمل اعلي صاري علم في العالم والناس تاكل من الزبالة وييجي واحد زيك يشحت من برا ربنا يتولانا برحمته
الشحات معندوش مانع يشحت بدل ما يموت من الجوع.

الدولة رفعت ايديها خلاص.
هل تتكفل انت بالفقراء؟
لا؟
يبقى تنقطنا بسكاتك.

المغترب بوضوا واقع عليه الضرر ولو بشكل محدود لأن التضخم وأرتفاع الأسعار والغلاء أكبر من فرق التحويل
100 ريال سابقاً يشتري بها بـ قيمة 400 جنية فرضاً
الان 100 ريال تجيب له مشتريات ب 300 جنية ان لم يكن اقل

زادت قيمة الريال امام الجنية مثلاً 10% والان مع الفرق مش راح يشتري فيها مثل الاول لان الاسعار راح تزيد في مصر 20%

المغترب ماراح يرجع الا وهي عروسه ولما تصبح عروسه يكون التحويل عسل على قلبه لكن اللي راح يتفقع وجههم هم مصريين الداخل راح ياكلون الضرب والكفوف الاقتصاديه وحدهم
فى إشاعات غير مؤكده انه بيجهز لهم نظام ضريبي جديد بس انا مش هفتن 🤣

التعديل الأخير:
عودة
أعلى