فيلم قصير لعمليه للشرطه المصريه ضد المخدرات / احتفال بعيد الشرطه المصريه 70

CornerShot​

المرفقات

150 KB · المشاهدات: 74

ده بقى الي انا كمصري بسميه نفاق وتدليس

مصر مفيهاش اكتر من الحشيش والبانجو والبرشام بانواعه

كل الديلرز معروفين من الداخلية والاقسام من اول للمخبرين لحد رئيس القسم

اصلا شعبة مكافحة المخدرات دي حرام الفلوس الي بتتصرف عليها

ضفادع بشريه 🇪🇬

المرفقات

266.9 KB · المشاهدات: 73
    203.2 KB · المشاهدات: 67
    163.5 KB · المشاهدات: 70

إيه المبالغه دي ؟ لازم يكون تاجر كبير و مسلح و عندو خط عشان أجهزه كبيره تتصرف معاه أو يشد انتباهم(طبعا دي مش حجه بس ا من بقولك إلي شايفه) ، غير كده كل دول وحتى امريكا مثلا المخدرات منتشره فيها فأكيد يعني هيكون في تجار ،
علفكره دي مش أول مره الامن الوطني يعمل عمليه كبيره ضد تاجر
من حوالي سنتين كان فيه عمليه كبيره بقولت خاصه في دمياط ضد تاجر هناك القوات دخلو بميكروباص لو لسه عندي صور هنشرهم

شعبة المكافحه عاوزه تطوير ،زي الوحدات الخاصه و غالبا هيكون فيه فل مستقبل بس أهو بقو بيلبسو ڤيستات و ده أول تطوير 😅😂

إيه المبالغه دي ؟ لازم يكون تاجر كبير و مسلح و عندو خط عشان أجهزه كبيره تتصرف معاه أو يشد انتباهم(طبعا دي مش حجه بس ا من بقولك إلي شايفه) ، غير كده كل دول وحتى امريكا مثلا المخدرات منتشره فيها فأكيد يعني هيكون في تجار ،
من حوالي سنتين كان فيه عمليه كبيره بقولت خاصه في دمياط ضد تاجر هناك القوات دخلو بميكروباص لو لسه عندي صور هنشرهم
يا باشا العمليات الي بتتصور علشان الدعاية شيء

والي بيحصل في الواقع حاجة تانية

وبعدين معلش يعني اسيب الديلرز الي هما اصلا بيوزعوا المخدرات ليل نهار وهما معروفين ليه !

واضح انك مشفتش عملية حقيقية مش التصوير الي ييتم بغرض الدعاية

اصلا عنوان الفيديو (( محاكاة )) يعني مش دي العملية الحقيقية اصلا

مش مبالغة عنده حق
و بشوف الكلام ده قدام عيني في وضح النهار و محدش بيعمل معاهم حاجه

اصلا عنوان الفيديو (( محاكاة )) يعني مش دي العملية الحقيقية اصلا
فكرة انو عندا وحدات تعمل cqc بل احترافيه و تجهيز ده بحد ذاته إنجاز أصلا و شيء مهم جدا في مكافحة الارهاب مشكلت الوحدات الشرطه قبل الحرب على الارهاب مشكلتها هي الاعتماد عل عقيده الشرقيه القديمة فل الاقتحام و تجهيز و العقيده الشرقيه فااااااااااشله بعد 2014 حصل تطور كبييير و أصبح ليهم وحدات شبه ال السبيتناز الروسي ،ده غير ضفادع البشريه و تقنيات العالميه المستخدمه ،
العاصمه افتتحها قريب كل التجهيزات من أول الڤسيت لغاية سيارة الدوريه تكون محترمه

مش مبالغة عنده حق
و بشوف الكلام ده قدام عيني في وضح النهار و محدش بيعمل معاهم حاجه
إلي فل فيديو وحدات خاصه بتعمل عمليه ، جهاز المكافحه دوره فل فيديو نفسو صغير مبالك فل حقيقه أنا متفهم كده ، كلامي مقصود بيه تطور التجهيز دي نقطه إلي عاوز أتناقش فيها

فكرة انو عندا وحدات تعمل cqc بل احترافيه و تجهيز ده بحد ذاته إنجاز أصلا و شيء مهم جدا في مكافحة الارهاب مشكلت الوحدات الشرطه قبل الحرب على الارهاب مشكلتها هي الاعتماد عل عقيده الشرقيه القديمة فل الاقتحام و تجهيز و العقيده الشرقيه فااااااااااشله بعد 2014 حصل تطور كبييير و أصبح ليهم وحدات شبه ال السبيتناز الروسي ،ده غير ضفادع البشريه و تقنيات العالميه المستخدمه ،
العاصمه افتتحها قريب كل التجهيزات من أول الڤسيت لغاية سيارة الدوريه تكون محترمه
ضفادع بشرية للقبض على تاجر مخدرات؟
ليه راح يحاربه من البحر هو؟

التجهيزات الفنية الازمة للمخدرات اولها تنظيف القسم من المتساهلين والمتعاونين مع تجار المخدرات ثم تدريب الكوادر على البحث عن مصادر المخدرات مهو دورة صاعقه وقطعه سلاح

معليش كلوة تمام يافندم

ضفادع بشرية للقبض على تاجر مخدرات؟
ليه راح يحاربه من البحر هو؟

التجهيزات الفنية الازمة للمخدرات اولها تنظيف القسم من المتساهلين والمتعاونين مع تجار المخدرات ثم تدريب الكوادر على البحث عن مصادر المخدرات مهو دورة صاعقه وقطعه سلاح

معليش كلوة تمام يافندم
أعيد و اكرر كلامي كام مره ؟ إلي فل فيديو وحدات خاصه للامن الوطني ، مش جهاز مكافحة المخدرات
2-الهدف كان مركب فل النيل ، أكيد هيكون فيه غطس يعني ضفادع بشريه ده أسلوب ال navy seals علفكره حتى لو نهر صغير أي مسطح مائي بيستخدم ضفادع بشريه
كل ده ملوش علاقه بصاعقه اصلا
3-في تقرير بينزل يومي من الوزاره عن المظبوطات ممكن تشوفه المشكله انو الجهد مش كفايه مش مشكلة تدريب مشكلة قلة انتشار.

أعيد و اكرر كلامي كام مره ؟ إلي فل فيديو وحدات خاصه للامن الوطني ، مش جهاز مكافحة المخدرات
2-الهدف كان مركب فل النيل ، أكيد هيكون فيه غطس يعني ضفادع بشريه ده أسلوب ال navy seals علفكره حتى لو نهر صغير أي مسطح مائي بيستخدم ضفادع بشريه
كل ده ملوش علاقه بصاعقه اصلا
3-في تقرير بينزل يومي من الوزاره عن المظبوطات ممكن تشوفه المشكله انو الجهد مش كفايه مش مشكلة تدريب مشكلة قلة انتشار.
أسمع الهري الي انت تقول عليه شفلك اقرب قهوه رح اكذب على راحتك. هنا منتدى لهم قلوب يفقهون بها
مركب نيلي اروح اجيب ضفادع بشاريه .عادي بامكاني اجيب لنش ولامركب ثاني واصيدهم في وسط النهر

افلام بوليود على الفاضي . ثم المخدرات منتشره في مصر بعلم الحكومة وبرضا وزارة الداخلية

كلمة الحق

أسمع الهري الي انت تقول عليه شفلك اقرب قهوه رح اكذب على راحتك. هنا منتدى لهم قلوب يفقهون بها
مركب نيلي اروح اجيب ضفادع بشاريه .عادي بامكاني اجيب لنش ولامركب ثاني واصيدهم في وسط النهر

افلام بوليود على الفاضي . ثم المخدرات منتشره في مصر بعلم الحكومة وبرضا وزارة الداخلية
بعيدا عن الموضوع اسلوبك سيء جدا يجعل اي احد ينفر منه ناقش وتكلم بأحترام وجهة نظرك ستصل افضل

اسلوبك يشبه شخص متواجد في المنتدي غالبا انت هو بعضوية اخري

هوه الاخ مصري عشان يتهمني بل كذب ولا إنت بتوعم عل كلمتين إلي سمعتهم ؟
انت غالبا مش شوفت الفيدو مفيش حاجه قلتها هري و مش عشان مختلف في رأي مع حد في شان مصري تحشر نفسك و تتهمني ب "هبد"
اصيبهم في وسط النهر دي لو رأيح تصطاد حمام مش مسلحين ،
روح قول لأفراد البحريه الامريكيه هاتو مركبين اصطادوه بيهم مسلحين 😭😭😂😂😂

بعد ما شفت الفيديو احب اقولك انه هجص في هجص والعملية الحقيقية مكانتش كده تماما 😂

وبعيدا عن كمية الاوفر ليه ابعت ضفادىع بسرية لما ممكن ابعت طياريتن هيلوكبتر يعملوا انزال في لحظة مع مجموعة لنشات سريعة

معلش محتاج عامل الصمت في ايه والسرية ليه ميكونش اقتحام عنيف Hot entry واصفيهم كلهم ده بالنسبة للمركب

الجزء الصحراوي يعني انا شايف نقطتين مراقبة ده حوار تافه يعني القناصة تقدر تجيبهم باريحية من من مسافة ٣٠٠ متر مرتاح ومجموعة اقتحام تنفذ في لحظة

وبعدين جايبين بنات في التدريب وحركات وبتاع واراهنك لو حد فيهم كان شارك في العملية الحقيقية اصلا

عودة
أعلى