بايدن يحجب ويقيد بعض المساعدات العسكرية لمصر

امبارح رئيس وزراء اسرائيل كان في مصر
اليوم القرار دا
معني كدا بأيدن بيقول السيسي مهنا كانت علاقاتك جيده باسرائيل لن يكون هذا ع حساب حقوق الانسان

اخي انت مخدوع في ديمقراطية اليسار الامريكي

لو رجعت المعونة وانا واثق أنها ستعود سريعا هل ستتبرا منهم حينها

اعتقد أن الرئيس المصري عنده جرأه قوية .
انصحه ان يحول مصر إلي دولة ملكية .
تغيير المسمي من جمهورية مصر إلي مملكة مصر .

دي مش حقوق انسان ده واجب علي الدوله اللي بتاخد ضرايب من مواطنيها عشان توفر حياه كريمه لشعبها

حق الانسان في التعبير والنقد والمعتقد والرأي والاختيار حجات يمكن متسمعش عنها غير في mbc2
لكن كل دول العالم حتي مصر موقعه علي وثيقه حقوق الانسان
وده مش مفعل حاليا عشان كده معروف لدول العالم ان نظام السيسي نظام ديكتاتوري
تتلاقي معه المصالح الي حين

الاخوان ليس لهم حقوق و الوم السيسى على التعامل الرخو معهم.مفروض ينصب لهم المشانق فى الميادين فهذا جزاء الخونة .

الاخوان ليس لهم حقوق و الوم السيسى على التعامل الرخو معهم.مفروض ينصب لهم المشانق فى الميادين فهذا جزاء الخونة .
وهيا البلد لاما سيساويه لاما اخوان

خلاص انقرضنا مبقاش في مصريين عادي معترضين علي سياسة الدولة

أعتقد المصريين لا يعيروا ذلك الإجراء الهزيل إهتمام يذكر في دولة تدور فيها عجلة التنمية بسرعة جنونية

مفيش حاجة اسمها سيساوية ..
فية و طنيين و فية خونة و كل واحد عارف مكانة.
كل يوم بتثبتوا ان مفيش فرق بينكم وبين الاخوان
اي حد يعارضكم خاين واي حد يعارضهم كافر

عموما احنا عارفين ان مفيش امل فيكم او فيهم

لنا الله

اعتقد حان الوقت لاستلام السوخوى المصرية

1024px-MAKS_Airshow_2013_(Ramenskoye_Airport,_Russia)_(523-02).jpg

يابايدن

download (1).jpg

اخي انت مخدوع في ديمقراطية اليسار الامريكي

لو رجعت المعونة وانا واثق أنها ستعود سريعا هل ستتبرا منهم حينها
دا راي في السيسي بعيدا عن اي شئ
السيسي ديكتاتور يريد ان يحكم للأبد

يقترح نسميها السلطنة المملوكية الثانية
الدولة الأولي (1250-1517)
الدولة الثانية (1952- إلى أن يشاء الله)
لا يعم كده احسن على الاقل لما بنعوز نخلع رئيس بيخلعو بثورة ولو هوا راجل محترم بيمشي فى معاده مبيطلبش تمديد مده انما نجيب ملك ويطلع منيل يفضل لازق فى بوزنا طول العمر ما كفايا مبارك علينا شكرا احنا شعب بنحب التغير🤣

ترك هذا الملف للولايات المتحده لاستخدامه كأداة ضغط صوريه على النظام المصرى امام المنظمات والرأى العام الامريكى افضل من ان توقف مصر تستلام المساعدات فتضطر امريكا لاتخاذ اجراءات اخرى قد تكون اكثر تاثيرا من وقف ال ٣٠٠ مليون دولار
بالضبط هي مجرد حركه لحفظ ماء الوجه وقد تكون في صالح مصر أن تظهر بمظهر المعاقب لعدم اتخاذ إجراءات اقوي

اتكلم عن الثقافة و الفكر و التاثير الحضارى .
لا عن الشعر و الحواجب.
ملحوظة اليونان و الطليان و الاسبان يشبهون المصريين و باقى اوربا يعاملهم معاملة مختلفة عن لهذا السبب.
آمنت بالله و رسوله

لا يعم كده احسن على الاقل لما بنعوز نخلع رئيس بيخلعو بثورة ولو هوا راجل محترم بيمشي فى معاده مبيطلبش تمديد مده انما نجيب ملك ويطلع منيل يفضل لازق فى بوزنا طول العمر ما كفايا مبارك علينا شكرا احنا شعب بنحب التغير🤣
الملكية الدستورية افضل من الجمهورية الممسوخة ولكن لها عيوبها أيضا واحنا والشهادة لله بنحب نطبق عيوب اي نظام حكم والمزايا ما لناش دعوة بيها

الملكية الدستورية افضل من الجمهورية الممسوخة ولكن لها عيوبها أيضا واحنا والشهادة لله بنحب نطبق عيوب اي نظام حكم والمزايا ما لناش دعوة بيها
والله ممكن اوافق على اى نظام لو طبقو نظام انتخابي حر وكل الشعب يختار من اكتر من خيار وتكون ناس محترمة مش كومبارس تتعهد بنظام علمى واضح وصريح حتى لو قاسي ويتم عزلهم فى حال عدم تطبيقه مش يفرقع بوقين وبعد كده يلحس كلامه ويطلع كداب زى العيال الصغيرة يقلك معلش اصلى كنت بلعب معاكم علشان تنتخبونى لكن بالنظام الانتخابات الموجود دلوقت مستحيل هنلبس فى اوسخ خلق الله

المواضيع المشابهة

عودة
أعلى