اكبر ماكينات العالم في مصر انها dmu 600 gantry

هيا مش واقعيه ...بس التاريخ معودنا على ان اى دوله لازم تكون قويه هيجى ايام وتضعف ..واوروبا خدو مرحلة القوه بتاعتهم حان الوقت لتدور الايام من جديد هوه مش تخيل بس نفس مكونات الحرب العالميه الاولى تطرق الابواب من جديد بخلاف ظهور الاحزاب اليمينيه المتطرفه ويعالم مين هيمسك المانيا الى بدء ينتشر فيها النازيه من جديد مع زيادة الهجره والمشاكل الاقتصاديه القاده ..انهم بيحضرو مصر لتكون نسخه لهم او كما يقولون قديمن الالمان يحبون السيطره على الاقتصاد عوزين لما المانيا تقع تكون مصر هيا البديل والى تقدر تساعدهم بعد كده .....اعتبر فكرتى مضحكه انا عارف هيا فكره فى ساعت تجلى :LOL: :LOL:
اولا اسف على التاخير في الرد
ثانيا احترم رايك ووجهة نظرك لكن اسمحلي اختلف معك فيها كثيرا لاننا حاليا بنحاول ان نبني دولة على اسس اقتصادية صحيحة وسليمة لكي تتحمل صدمات التقلبات الاقتصادية الحادة في العالم

لكني مؤمن ان مشوار الالف ميل يبدأ بخطوة ولما لا نطمح ان نكون من الدول الصناعية الكبرى في العالم او على الاقل القطب الصناعي في الاقليم نحن نمتلك من الامكانيات والعقول ما يؤهلنا الى ذلك
تحياتي لك

ويرضى عليك كلنا نحب بعض ومصر بلدي الاول مكرر

ولكن اخي استقدام العماله المصرية هو مساعدة لدولة مصر كي تقف على أرجلها صاحب العمل هو صاحب الفضل لا العكس

بالنسبة للعمالة المصرية هي أقل العمالة المتواجدة في السعودية تأثيرا على البلد اغلبهم ممن لايملك مؤهلات والبقية شهادات مزورة

السعودية ارض العقول والاحلام . فيها من كل الجنسيات وكل جالية أثرت بقدر ما تملك من علم
للاسف تكبر وعنجهيه على الفاضى
رحم الله امرئ عرف قدر نفسه

الله يرضى عليك احنا بنقدر المملكة واهلها بس اسأل فى بلدك ايه هو مقدار العقول المصرية وعملت ايه للخليج
"العقول الاجنبية التي بنت السعودية" ، هل تستطيع ان تجعل اوطانها مثل الخليج ؟ ابسط رد على من يرى نفسه ذو أهمية تتعدى غيره ، الكل سواسية بالعقل الهندي والمصري والسعودي والبنغالي والياباني والامريكي ، الفرق بالادارة والارادة والطموح وسلامة الصدور وصفاءها

كفى شعبويات فارغه مهترئة

"العقول الاجنبية التي بنت السعودية" ، هل تستطيع ان تجعل اوطانها مثل الخليج ؟ ابسط رد على من يرى نفسه ذو أهمية تتعدى غيره ، الكل سواسية بالعقل الهندي والمصري والسعودي والبنغالي والياباني والامريكي ، الفرق بالادارة والارادة والطموح وسلامة الصدور وصفاءها

كفى شعبويات فارغه مهترئة

انت هتصدق نفسك .. ادارة ايه بس .. الفرق في النفط اولا .. وعدم الدخول في حروب للدفاع عن قضايا الامة مثل مصر ثانيا

انت هتصدق نفسك .. ادارة ايه بس .. الفرق في النفط اولا .. وعدم الدخول في حروب للدفاع عن قضايا الامة مثل مصر ثانيا
ايران عندها نفط وكذلك فنزويلا ، كفى شعبويات مهترئة

كفى شعبويات فارغه مهترئة
انا معترض على كلامك كليا ....اذاى كل العقول سواسيه صديقى ولا العلم ولا الدين قال كده بل بالعكس ربنا خلقنا تفاوت فى العقول ..عقلى زى عقل حضرتك زى عقل اى شخص طبعا لا ...نسبة الذكاء مختلفه من شخص لشخص

انا معترض على كلامك كليا ....اذاى كل العقول سواسيه صديقى ولا العلم ولا الدين قال كده بل بالعكس ربنا خلقنا تفاوت فى العقول ..عقلى زى عقل حضرتك زى عقل اى شخص طبعا لا ...نسبة الذكاء مختلفه من شخص لشخص
الاختلافات غير مبنية على الجنسية ، او العرق وما شابه

الاختلاف موجود فى الجنسيه والاعراق ايضا اخى ..
يبقى انا أحادث مصري ، مش راضي يشوف نفسه والبنغالي واحد ، مما يعني قاعد اضيع وقتي مع شعبويات مهترئة ،،

يبقى انا أحادث مصري ، مش راضي يشوف نفسه والبنغالي واحد ، مما يعني قاعد اضيع وقتي مع شعبويات مهترئة ،،
بعدا عن كلام حضرتك انا هسبت ان ربنا فضل شعوب عن بعض ...ومش هرد تانى على شان مضيعش وقت حضرتك
شعب اسرائيل ربنا ميزهم بالمال والقوه والذكاء ..شعب عا ربنا ميزهم بنحت فى الجبل ....شعب مصر فى ايام موسى بالسحر والعلم...كل شعب ليه ميزه عن الاخر .وده ذكر فى القران مفيش شعب زى بعضه ..ارجو انى مكنشى ضيعت وقتك

بعدا عن كلام حضرتك انا هسبت ان ربنا فضل شعوب عن بعض ...ومش هرد تانى على شان مضيعش وقت حضرتك
شعب اسرائيل ربنا ميزهم بالمال والقوه والذكاء ..شعب عا ربنا ميزهم بنحت فى الجبل ....شعب مصر فى ايام موسى بالسحر والعلم...كل شعب ليه ميزه عن الاخر .وده ذكر فى القران مفيش شعب زى بعضه ..ارجو انى مكنشى ضيعت وقتك
هو يقصد عقل المصري وعقول مواطني الدول الأخري لكن أكيد أيضا هناك شعوب أذكي من أخري

هو يقصد عقل المصري وعقول مواطني الدول الأخري لكن أكيد أيضا هناك شعوب أذكي من أخري
بالطبع استاذ حذيفه ربنا الى قال العقول متفاوته .المصرى مش زى الخليجى او الصينى او اليابان كله مختلف فى درجة الذكاء ..اكيد فيه شعوب اذكى من شعوب تنيه وكل شعب ليه ميزه

كفى شعبويات فارغه مهترئة
ما انا بقولك احنا بنقدر شعب المملكة واللى انا بقوله حقيقي بنسبة ١٠٠% احنا اللى صدرنا لكم العقول المصرية المتمثلة فى المعلمين والأطباء والمهندسين والمحامين والمحاسبين والفنيين وساهموا بنسبة كبيرة فى نهضة دول الخليج

ياريت بعض الاعضاء من المملكة بالمنتدى يقتدوا بأخلاق قادتهم من حبهم وعرفانهم لمصر

نفسي افهم الرغبه الي عند السعودين يخشو مواضعنا ويحاولو التسفيه من مصر وحيش مصر واي حاجه مصر بتعنلها بالرغم ان اي خبر ايجابي للملكه الاعضاء بيخشو يباركلهم اشمعنا المواضيع المصريه يعني

بدأ التبكي ، دخلت الموضوع للرد والتأكيد على أننا سواسية ، فلم يرضوا !

بدأ التبكي ، دخلت الموضوع للرد والتأكيد على أننا سواسية ، فلم يرضوا !
انا بأكد ان المصريين من ساهموا فى بناء المملكة تركت لك البكاء والنحيب

انا بأكد ان المصريين من ساهموا فى بناء المملكة تركت لك البكاء والنحيب
ساهموا صحيح برواتب ، مع ما يزيد عن 20 دولة أخرى ، نحن لا ننكر فضل أحد ، لكن لا يدعي أحد تفوقه على غيره كذباً واستعلاء

عودة
أعلى