المناورة "قادر 2021"

حد يعرف استاذ تامر استاذ ايمن
ده مدفع بس مش متنصب على سفينه ده دفاع ساحلى واضح ان بعد دخول الذخائرالموجهه هتدى قدرات افضل للمدافع الساحليه تخيل يطلق الفولكانو 80كيلو بدقة اصابه عاليه او مدافع قطره اصغر دارت ضد العائمات بمدى 20او 40كيلو ذخائره موجهه

ده مدفع بس مش متنصب على سفينه ده دفاع ساحلى واضح ان بعد دخول الذخائرالموجهه هتدى قدرات افضل للمدافع الساحليه تخيل يطلق الفولكانو 80كيلو بدقة اصابه عاليه او مدافع قطره اصغر دارت ضد العائمات بمدى 20او 40كيلو ذخائره موجهه
مدفع اوتوميلارا الايطالي عيار ١٥٥ ملي بقذائف الفولكانو بمدي ٨٦كم موجهة
تسلم اول مره اعرف انه ممكن يكون برى ...هنروح نشفوف الخبر العاجل فى المنتدى :giggle: :giggle: :giggle:

التطوير تم بمواصفات جيده وبسعر جيد نظيركمان التنسيق الفرنسى المصرى فى ليبيا امكانيه اطلاق صواريخ الميكا واطلاق صاروخ الاباتشى وداتا لينك للتواصل مع الرافال وامكانيه قذف بقنابل موجهه وتنسيق المهام وده اهم ما فى الامر
كدة الميراج مطولة معانا
واحتمالية شراء الاماراتية بقى اقوى

كدة الميراج مطولة معانا
واحتمالية شراء الاماراتية بقى اقوى
لا فى اعتقادى مش من الامارات .الشراء من المخزون الفرنسى لسرب محتمل بعد تطويره وده متوقع وكان فى كلام من فتره على كده ا @احمد32 عشان تبقى الصوره

لا فى اعتقادى مش من الامارات .الشراء من المخزون الفرنسى لسرب محتمل بعد تطويره وده متوقع وكان فى كلام من فتره على كده ا @احمد32 عشان تبقى الصوره
انا فضل الشراء من فرنس مباشرة وهما هيونا امتياز وه امر رائع

انا فضل الشراء من فرنس مباشرة وهما هيونا امتياز وه امر رائع
الامارات اصلا كانت عاوز تطور اللى عندها وكانت فرنسا عارضه التطويربمبلغ كبير بس اعتقد ان التفاهمات المصريه الفرنسيه بسعر معقول وتطوير جيد افضل من الاماراتى

الامارات اصلا كانت عاوز تطور اللى عندها وكانت فرنسا عارضه التطويربمبلغ كبير بس اعتقد ان التفاهمات المصريه الفرنسيه بسعر معقول وتطوير جيد افضل من الاماراتى
اتمناها الميراج رائعه ومفيش طائره تستطيع تعمل الشغل فى الارتفاعات الشاهقه وكمان الحرب الالكترونى

A @Aymanop1709 فى لقطه فى المناوره لضرب قنابل اعماق بس مش واضح ميين اللى اطلقها هل تم تعديل اللنشات الساحليه لضرب قنابل اعماق هل ده ممكن ؟

A @Aymanop1709 فى لقطه فى المناوره لضرب قنابل اعماق بس مش واضح ميين اللى اطلقها هل تم تعديل اللنشات الساحليه لضرب قنابل اعماق هل ده ممكن ؟
قنابل الاعماق انزلاقيه من السهل أى قطعه تتجهز بيها

عودة
أعلى