مصر تسلمت 24 مقاتلة سوخو35 حتى الآن

الصحيفة اخوانجية اصلا (العربي).
الخبر فشنك، الطائرات بمصر بالفعل كيف سيؤجل استلامها!
هوه تعديل بسيط انا لم اسمع الفديو بصراحه
بس خبر انا قرئته فى صحيفه روسيه موثوقه ...وهى ان مصر تسلمت 5 طائرات .بس وزير الدفاع طلب اضافة الكترونيات جديده على الطائره وكمان منظومة حرب الكترونى جديده ممكن تكون الهملايا ....ده الى الصحيفه الروسيه قالته ......انا بقول ان 5طائرات دول التجربه وللوقوف على مميزات الطائره والعيوب والنواقص ومحاولة التعديل عليها بالذات مع وجود طائره ذى الرفال فى مصر فا اكيد هيم الاستفاده منها

غير معقول ان تستلم 24 مقاتلة ولا تظهر لها اي صور اقمار صناعية في مصر لحد الان

معلومه مهمه.. ولكن كيف ذلك؟
الولايات المتحده علي علم بوصول السوخوي لمصر. ولكن طالما لم تظهر في الاعلام لن تفرض الولايات المتحدة اي عقوبات لكن ان ظهرت هنا تضطر الولايات المتحدة لفرض عقوبات

غير معقول ان تستلم 24 مقاتلة ولا تظهر لها اي صور اقمار صناعية في مصر لحد الا
غير معقول ايه ياصاحبي لو الطائرات وصلت اعتقد هتدخل الهناجر الخاصه بها ومش معقول تفضل في الهواء الطلق

الولايات المتحده علي علم بوصول السوخوي لمصر. ولكن طالما لم تظهر في الاعلام لن تفرض الولايات المتحدة اي عقوبات لكن ان ظهرت هنا تضطر الولايات المتحدة لفرض عقوبات
هذا يعني بان قانون كاتسا مجرد شو اعلامي لا قيمه له

غير معقول ايه ياصاحبي لو الطائرات وصلت اعتقد هتدخل الهناجر الخاصه بها ومش معقول تفضل في الهواء الطلق
لو وصلت لن تفوت على الاقمار الصناعية و سوف ترصدها بسهوله.... وليس معقول ان اشتري مقاتلات و اركنها في هناجر

هذا يعني بان قانون كاتسا مجرد شو اعلامي لا قيمه له
لا مش لازم بالضروره على حسب الدوله المراد فرض عقوبات عليها يعني لا هتفرض عقوبات علي مصر ولا علي السعوديه ولا اي دوله خليجيه لان الدول دي لها اهميه عند امريكا.. يعني علي الجانب الاخر لو تم فرض. عقوبات ؟؟ستلجأ هذه الدول للشرق ويحدث ضرر للعلاقات الامريكيه.. بل من الممكن يحدث عدم ثقه بين الدولتين وكل ده هيأثر علي المبيعات العسكريه الخارجيه.. ومن الممكن بعض الدول تعمل قواعد عسكريه سواء للصين او روسيا.. كل ده امريكا في غني عنه..

التعديل الأخير:
لو وصلت لن تفوت على الاقمار الصناعية و سوف ترصدها بسهوله.... وليس معقول ان اشتري مقاتلات و اركنها في هناجر
انا عارف والله بس مش معقول دوله ترصد هدف عسكري مهم لدوله اخري وتظهر الصور علي الملاء؟؟! زيها زي. الميج.. وصلت وبعد مرور سنتين الجيش اظهرها للملاء

غير معقول برضو انها لا تقوم باي طلعات ولا تدريبات
ومين قال انها معملتش.. يعني انت عاوز الجيش يطلع يقولك تحركاته وتدريباته؟؟ المصادر كتير وقالت ان السوخوي وصلت.. انتهي

لو عملت لظهرت على صور الساتل زي ما قلنا
هو الجيش الجزائري بيعمل مناورات؟! وتدريبات؟؟؟ يعني لو الان علي حسب كلامك ممكن ادخل علي جوجل مابس واسوف كل الاسلحه الجزائريه؟!

عودة
أعلى