الحكومة الايطالية توافق على منح ضمانات مالية بقيمة 6 مليار دولار لشراء 24 طائرة تايفون و 24 طائرة M346

دا كلام المونيتور مش كلامي
ما انا عارف انا فتحت اللينك وقريت
بس مش عارف ازاي 20 opv في الصفقه معاهم وكمان قمر صناعي
فيه اوبشن تاني فكرت فيه
ان الضمانات الماليه بتغطي 60 ٪من الصفقه يعني الصفقه زي التسريبات اللي في الاول 10 مليار والضمانات الماليه بتغطي جزء من الصفقه مش كلها كضمان يعني

فيه اوبشن تاني فكرت فيه
ان الضمانات الماليه بتغطي 60 ٪من الصفقه يعني الصفقه زي التسريبات اللي في الاول 10 مليار والضمانات الماليه بتغطي جزء من الصفقه مش كلها كضمان يعني
ومين قال ان في دولة اوروبية ممكن تعطي صفقة بقرضيغطي 100 %من الصفقة.. لو القرض 6 مليار معني كدا ان قيمة الصفقة كبير ممكن يعدي ال 15 مليار مش بس 10

فيه اوبشن تاني فكرت فيه
ده الاقرب للمنطق

فيه اوبشن تاني فكرت فيه
كلامك ممكن جداً ودا طبيعي..الفكرة ان الموضوع بيبين ان الصفقة مستمرة بالرغم من موضوع ريجيني.

اظن الصفقه كده تمت بالفعل وليست موافقه فقط ولكن الترسانه الان مشغوله أظن أن بدايه الصفقه هتكون من اول22 إذا صحت الاخبار أو من الممكن أنه من تم الانتهاء من ترسانه السويس ايضا

تقريبا الخمسه اللي تم قتلهم مسجلين خطر والله اعلم واعلي انا عارف انه فيلم هندي عبيط بس ادي الله وادي حكمته

يعني حلال قتلهم بالطريقة دي وبجريمه هما مرتكبوهاش .. علشان ليهم سوابق !!

فين الخبر
انا فتحت صفحه المتحدث العسكري مالقتش حاجه
صفحة المتجدث الرسمي باسم رئاسة الجمهورية هتلاقي البيان منزله وكمان صفحة القوات المسلحة

هل توقف الأحداث الأخيرة الصفقة العسكرية !؟
هناك اتهامات متبادلة و تسييس عالي لقضية ريجيني

صفقة الفرقاطتين فريم برجاميني أمرها منتهي... ما قد تؤثر عليه التوترات الحالية هو الصفقة الضخمة للتايفون والايرماكي والاربع فرقاطات فريم الاضافية وال20 كورفيت للتصنيع المحلي.. لكن الطليان محتاجين للاموال.. وستحل المشاكل... كل هذا بتسخين صهيوني موجه للداخل الإيطالي لكن الحكومة الايطالية تريد توقيع الصفقة بأسرع وقت

صفقة الفرقاطتين فريم برجاميني أمرها منتهي... ما قد تؤثر عليه التوترات الحالية هو الصفقة الضخمة للتايفون والايرماكي والاربع فرقاطات فريم الاضافية وال20 كورفيت للتصنيع المحلي.. لكن الطليان محتاجين للاموال.. وستحل المشاكل... كل هذا بتسخين صهيوني موجه للداخل الإيطالي لكن الحكومة الايطالية تريد توقيع الصفقة بأسرع وقت
فعلا صح كلانك

بس عجبني الرد المصرؤي بتسليم السفير الاسبق

رد فيه دماغ شغالة مش بتام

عودة
أعلى