أزمات مصر: النتيجة المتوقعة للرؤية المنقوصة

الحقيقة انا قرات اول ٥ سطور من هذه المقالة الرديئة ولم أكملها لأنها بإختصار بتعبر عن شماتة واضحة من كاتب المقال ومحاولة دس السم في العسل من حيث انه يوضح تعاطفه مع مصر ثم ينتقل ويشمت في مصر ويصفها بالعاجزة
لذلك انا ارى ان اي رد على كاتب هذه المقالة الرديئة او حتى ناقلها مضيعة للوقت لان الهدف معروف وواضح من كتابة هذه المقالة الرديئة

المشكلة الكاتب مركز اوي مع مصر مش عارف ليه
محسسني ان ال ٢٠٠ دولة رؤيتهم كاملة ومفيش دولة رؤيتها منقوصة غير مصر

دا فرضا ان كلامه سليم. لكنه غير صحيح
الكبير دايما كدا
الكل بيدور له على اي حاجة علشان يشتهر بسببه ويحس ان له قيمة وأهمية في هذا العالم

ارفق المصدر و الا سيتم الحذف

يا جماعه انا مستغرب انتوا عاوزين مصدر ايه دا رأى كاتب الموضوع وليس خبر لتطلب مصدر والرأى لا يعبر الا عن صاحبه ويحتمل الصواب والخطاء

يا جماعه انا مستغرب انتوا عاوزين مصدر ايه دا رأى كاتب الموضوع وليس خبر لتطلب مصدر والرأى لا يعبر الا عن صاحبه ويحتمل الصواب والخطاء
المشكلة انا وضعت الموضوع للنقاش لا اكثر

ومن متى نفتح مواضيع من اراء من مدونات

القسم قسم دراسات وتحاليل
يعني نص الكلام جدعنه
و الله ثم و الله انك كريم

نص بس, قول تسعة اعشار ?

الموضوع مقال رأي, و ليس خبر, المطالبه بالمصدر غير مبرره

طالما ليس من كتابة صاحب الموضوع يجب ذكر المصدر.

ومن متى نفتح مواضيع من اراء من مدونات
يا أخى الكريم فى فرق بين الخبر والرأى الخبر مطلوب فى مصدر للتثبت من عدم كذبه اما بالنسبه للرأى فهل وجود مصدره يثبت صحته اكيد لا يبقى مجرد رأى لا يعبر الا عن صاحبه يحتمل الصواب والخطاء

يا أخى الكريم فى فرق بين الخبر والرأى الخبر مطلوب فى مصدر للتثبت من عدم كذبه اما بالنسبه للرأى فهل وجود مصدره يثبت صحته اكيد لا يبقى مجرد رأى لا يعبر الا عن صاحبه يحتمل الصواب والخطاء

هو قال انو مش الي كتب الموضوع
عشان كدا احنا طالبنا بالمصدر

عودة
أعلى