اثيوبيا تنجح بإنتاج الكهرباء من سد النهضة اليوم

أنا أكره السيسي لكن لن اكره مصر مهما حدث

بالنسبة للموضوع

إقالة الفاشل سامح شكري وزير الخارجية ستكون نقطة إنطلاق لحل بعض الأزمات

هذا الفاشل منذ إستلامه للوزارة و فشل في كل الملفات الخارجية للدولة و لن أعددها حتى لا يتشعب الموضوع

إقالة سامح شكري و جعل ملف سد النهضة يدار بالشراكة مع المخابرات العامة المصرية مع عدم تدخل الرئاسة المصرية ولا اي شخص أخر
ياريت او الملف كله يدار من المخابرات العامه بدون تدخل اي حد ، لأنه واضح انو وزارة الخارجيه مش عندها حلول ، لبقا ينسحب الملف منهم و يروح للجهاز الي انا شبه متاكد انو عل الأقل عندو فكره

كل التوفيق لكل مصري محترم ابن أصول ... 👍💐 أما الحثالة فلا قيمة لها كيفما كانت جنسيتها تبقى حثالة

أنا أكره السيسي لكن لن اكره مصر مهما حدث

بالنسبة للموضوع

إقالة الفاشل سامح شكري وزير الخارجية ستكون نقطة إنطلاق لحل بعض الأزمات

هذا الفاشل منذ إستلامه للوزارة و فشل في كل الملفات الخارجية للدولة و لن أعددها حتى لا يتشعب الموضوع

إقالة سامح شكري و جعل ملف سد النهضة يدار بالشراكة مع المخابرات العامة المصرية مع عدم تدخل الرئاسة المصرية ولا اي شخص أخر

يا بااشا انا مقصدكش انت خالص

انت ردودك عاقلة جدا

حتى لو مختلف معاك فى رايك
لكنى احترمه لانك بتطرح وجهة نظرك باحترام وباسباب ولك كل الحرية

لكن انا كنت اقصد العضو الثانى
العضو دا للاسف معندوش اى وجهة نظر ولا اسباب كل كلامه عبارة عن نفايات ومبيعرفش يتكلم الا باستهزاء كانه قاعد على القهوة

تحياتى ليك يا محترم 🌹

كل التوفيق لكل مصري محترم ابن أصول ... 👍💐 أما الحثالة فلا قيمة لها كيفما كانت جنسيتها تبقى حثالة

مين هو ابن الاصول من وجهة نظرك ؟
اللى بيدخل يشتم فى بلده ورئيسه عشان مش موافق عليه او مش متفق معه؟

على فكرة احنا بنحب بلدنا زى ما بتحب بلدهم
وانت اكثر ردودك استفزازية يبقى المفروض تراعى مشاعر المصرين فى ردودك وتراعى غيرتهم على بلدك ولو مش هتعرف يبقى ترفع عن الصغائر واحتفظ بردودك لنفسك

هل تقبل ان مصرى يدخل ينتقص من الملك ومن المغرب ودايما ردوده تبقى تهجمية بسبب شىء مش عاجبه مثلا؟
لا والله ما هتقبل ابدا

اللى متقبلوش على نفسك متقبلوش على غيرك

وانت اكثر ردودك استفزازية يبقى المفروض تراعى مشاعر المصرين فى ردودك وتراعى غيرتهم على بلدك ولو مش هتعرف يبقى ترفع عن الصغائر واحتفظ بردودك لنفسك

هل تقبل ان مصرى يدخل ينتقص من الملك ومن المغرب ودايما ردوده تبقى تهجمية بسبب شىء مش عاجبه مثلا؟
لا والله ما هتقبل ابدا

انا شتمت الرئيس اه وقولت انه ع..لكن ماغلطتش في بلدي والبلد ماهي إلا أفراد لو فسده وفشله لازم يتشتموا مشكلتك بقى انك مختزل بلد كامله فشخص وابحثوا في المصادر من جَوجل انه ع.. هتتأكدوا إني صح وان دا لقبه لكن البلد لأ

ربن
انت بتناقض نفسك

اذا انت بنفسك بتقول الشعب بيغلي من صعوبة أوضاع المعيشة والغلاء والتضخم

متخيل لو الرئيس أخد قرار زي ضرب أثيوبيا اللي هو هيكون له تبعات سلبية جدا على الاقتصاد (حتى ولو مؤقتة حتى يهدأ غبار الضربة)

تقولي هيحصل التفاف؟؟ ايوة ممكن من مجموعة محدودة

بس معظم الناس كل همها بتحارب عشان تحط أكل في فم أولادها و ربنا ساترها معاهم اليوم ب يومه

مش هيتحملو أي هزة زيادة تغرقهم اكتر ما هما غرقانين

للأسف بكل صدق موقف الادارة المصرية معقد وصعب جدا و ربنا يعينهم ويعيننا و يهدينا السبيل للخروج من كل تلك الازمات
[/QUOTE
ربنا يولي من يصلح سواء لمصر ولاثيوبيا

حسب علمي مشروع السد هذا كان قديم قبل السيسي وقبل مرسي .
لا أعرف لماذا الآن إلقاء اللوم على السيسي أنا لا أدافع ولا أميل إليها بتاتا لكن لماذا يلام والمشروع قديم قديم ، ماذا يجب أن يفعل هو أو شخص كان في منصبه؟
السد تم بنائه واطراف عديدة رحبت به ودعمته

موضوع ليبيا شاهد عليك يا وطنى 🤣
بعد٧/٣

انا شتمت الرئيس اه وقولت انه ع..لكن ماغلطتش في بلدي والبلد ماهي إلا أفراد لو فسده وفشله لازم يتشتموا مشكلتك بقى انك مختزل بلد كامله فشخص وابحثوا في المصادر من جَوجل انه ع.. هتتأكدوا إني صح وان دا لقبه لكن البلد لأ

انكشف الفكر الإخوانى
الاخوان والوطن لا يجتمعان في سياق واحد

وانت جنسيتك إيه ؟
لا توجد مشاركه واحده لك تدل على جنسيتك !!!!
شغلك الوحيد فى المنتدى مهاجمه مصر فقط والدفاع عن أردوغان وتركيا
الاستنتاج الوحيد من مشاركاتك
ربما تكون تركى أو كراغلى

ياعم روح نام واضح انك يوناني من صورت معرفك

وانت جنسيتك إيه ؟
لا توجد مشاركه واحده لك تدل على جنسيتك !!!!
شغلك الوحيد فى المنتدى مهاجمه مصر فقط والدفاع عن أردوغان وتركيا
الاستنتاج الوحيد من مشاركاتك
ربما تكون تركى أو كراغلى

دا تأكيد انك يوناني بتكره تركيا اهو😂😂

يقينك بحدوث فوضى في مصر مثل ٢٠١١ في غير محله

المواطن العادي أصبح واعي وحصل عنده ربط أنه الثورات ليست نزهة .. و ان البلد فعلا نجت من تبعات الثورات بأعجوبة

(بص على سوريا وليبيا واليمن) ..وعارف أد ايه الجملة دي مبتذلة في ذهن الناس بس هي واقع يا اخي ..

انت قد يكون وعي الشعب عندك أعلى منهم ف ده كان عامل مساعد للنجاة من نفس المصير .. بس ده لا ينفي وجود الخطر

الثورات دوامات تبلع البلاد .. والحمدلله ان مصر نجت منها بأسباب عدة لا مجال لحصرها الآن

ف متتكلمش بثقة كأن الموضوع محقق .. الله لا يجيبه ولا يعيده

واللي يقعد يحلم بفوضى تاني ده أكيد مش انسان طبيعي يا اما كان لسه طفل في ٢٠١١ ف مش مستوعب حجم الفوضى

حقيقي اللي شاف فوضي 2011 ميتمناش ابدا يشوفها طول حياته ، لكن للاسف ف الناحيه التانيه الناس بتعاني وتعبانه جدا والتظاهر هيبقي وسيلتها الوحيده للاعتراض

ومتمناش ابدا اننا نوصل للمرحلة دي

أكيد بكره تركيا وإيران وإسرائيل
لانهم وجوه متعدده لعمله واحده
الأطماع والتوسع الإقليميى على حساب الدول العربية
انت بقى بتكره مين يا وطنى
( مصر ) ؟
أما معرفى لما تكبر وتقرا كلمتين بعيد عن مواقع الإخوان أبقى تعالى وأنا

دا تأكيد انك يوناني بتكره تركيا اهو😂😂

أقولك،،،😂

التعديل الأخير:
أكيد بكره تركيا وإيران وإسرائيل
لانهم وجوه متعدده لعمله واحده
الأطماع والتوسع الإقليميى على حساب الدول العربية
انت بقى بتكره مين يا وطنى
( مصر ) ؟
أما معرفى لما تكبر وتقرا كلمتين بعيد عن مواقع الإخوان أبقى تعالى وأنا

أقولك،،،😂
طيب وانا بكره السيسي والحكم العسكري المتخلف الفاشل لأي دولة عربية زي القذافي والسيسي والبشير وغيرهم روح بقى استغطي ونام

لا والله ما هتقبل ابدا

الحقيقه الي لازم نعتمدها ان الجميع له حق الانتقاد والتعليق في اي موضوع في المنتدى

لكن الاساءة للحكام والرؤساء اتفق انها غلط ويجب ان لا تمرر الا لو كنت مصري فكيفك تكلم عن الرئيس السيسي زي ما تحب اما غير مصري يسيء للسيسي غلط

لكن على سبيل المثال لما عضو يعلق بأنه يرى ان مشروع الرئيس السيسي في العاصمة الادارية خطأ وفشل اقتصادي افهموا ان هذي مهيب شتيمه او اساءه لشخصه

بالمناسبة
ATLAS_FALCON @ATLAS_FALCON عضو محترم جداااا وقد تكون سقطت منه سهوا او تم فهم تعليقه بشكل خاطئ

لا والله ما هتقبل ابدا

لا ارى اي استفزاز في كلامي حول وضع الاقتصاد المصري ؟
اين ردي المستفز ؟ كل ما اقوله يقوله خبراء مصريون و دوليون ايضا ؟
متى ستتوقفون عن هاته الحمية نحو كل من يعارض توجهاتكم ؟
انت لا تعرف مدى حبي للشعب المصري ولا تعرف اي شيئ عن صدق نواياي
حينما انتقد فانا انتقد من باب حب الخير لبلدكم وليس كي اشمت في حالكم كما
يتصور للبعض ... راجع كل ردودي حول مصر قبل التفوه باي كلام

لن اتوقف عن المشاركة في المواضيع المصرية فقط لان احدهم شتم بلدي او شتمني
و سأقول ما اريده طالما انه في اطار محترم و لا يمس بكبرياء و شرف المصريين
لاننا في منتدى عربي و ليس مصري مملوك للنظام

يمكنك فعل نفس الشيء ايضا في المواضيع المغربية ولن اعارض ابدا

عودة
أعلى