اول طائرة نقل استراتيجي اليوشن 76 للقوات الجوية المصرية

التفاعل
1,298 1 0
صورة لاول طائرة نقل استراتيجى اليوشن 76 للقوات الجوية المصرية

صورة لاول طائرة نقل استراتيجى اليوشن 76 للقوات الجوية المصرية

مشاهدة المرفق 192038
مش عاوز ازعلك بس فى مصر جهات تجارية مشغله الاليوشن اساسا بس الصورة دى ليست ثقة لحين وصول مصدر موثوق ادينى مصدر موثوق عشان تفرح الناس عشان قبل كدا الناس شربت الاطلس وطلعت فوتوشوب :D

مصدر الصورة احمد زايد بتاع صفحة 73 مؤرخين وبردو مع كامل الاحترام ليا عايزين مصدر رسمى على التعاقد ;)

التعديل الأخير:
متي تم التعاقد عليها وما حجم وعدد الطائرات .. برجاء اضافة مصدر موثوق

فى اخبار انها كانت ملك للاردن !!

مش عاوز ازعلك بس فى مصر جهات تجارية مشغله الاليوشن اساسا بس الصورة دى ليست ثقة لحين وصول مصدر موثوق ادينى مصدر موثوق عشان تفرح الناس عشان قبل كدا الناس شربت الاطلس وطلعت فوتوشوب :D

بعيدا عن احمد زايد الخبر مؤكد جدا جدا من غير احمد زايد وحتى خبر التانكر خلصان من زمن والله من غير احمد زايد طبعا احمد زايد صديقى وراجل ثقة جدا جدا .

بعيدا عن احمد زايد الخبر مؤكد جدا جدا من غير احمد زايد وحتى خبر التانكر خلصان من زمن والله من غير احمد زايد طبعا احمد زايد صديقى وراجل ثقة جدا جدا .
بغض النظر عن احمد زايد على عينى وراسى بس عايز مصدر ! هو بيقول انها الاليوشن 78 عايزين مصدر من تاس او نوفوستى او كوميرسانت او نعتبرها فوتوشوب ! زى الاطلس !

حسب ما يقال انها اليوشن 78 وهى طائرة تزود بالوقود تانكر !!!!!

مقولة "ما خفي كان أعظم" طلعت حقيقة مش هزار ولا مبالغة :ROFLMAO:

مبروك لمصر لا اعتقد ان هنالك اخبار عن بيع الاردن للاليوشن حيث يمتلك الاردن طائرتين اليوشن 76 MF الملاحظ ان التمويه المصري للطائرة اعلاه نفس التمويه الاردني تقريبا

عودة
أعلى