زامبيا تعلن احتجاز طائرة خاصة قادمة من مصر

whataboutism

لسه امامنا حقيقة انك تدافع عن من يسرقك, اعجاز اعجاز بلا جدال.
هو انا عشان معترض على الشماته و المناكفة و ال***** اللى بتحصل على بلدى يبقى انا كده بدافع عن السرقة؟

ارجع لكلامى اللى فوق اللى بقول فيه ان اه ممكن يكون للحكومه ضلع فى ده و انا بالعكس منفتش ده......و انا كا "مصرى" فا انا ضده بس مش معنى انى ضد حاجة خاصة "ببلدى" انى ابقى ديوث للغريب و اهاجم بلدى مع اعداء بلدى انا الحمد الله راجل محترم و صفات الاخوان و الخونه و العملاء زى رابح العنزي و سعد الجبري و محمد ناصر و شريف عثمان و علاء عبد الفتاح و بقيه الشله لا تخصنى..فا لو انت تقبلها على نفسك فا ده حاجة تخصك

الليلة فيه بارتي فشيخ في زامبيا بفلوس مصر اللي شقطوها من الطيارة 🥳

dance mic GIF

وانا اصلا جاي انتظر طيارة خاصة مصرية

الطائرة تتبع لمن !

خاصة لافراد ولا خاصة لشركة تأجرها !!؟

مسجلة لشركة وهذا الطبيعي من النادر جدا ان الطائرات تسجل باسم فرد عموما في كل الحالات ان كانت ملك او تاجير فالمستخدم مصري حسب كل المؤشرات

لان الرحلات تنطلق من القاهرة الي المدن التالية: دبي, عمان, الدوحة, طرابلس, بنغازي وغيرها ثم ترجع

هو انا عشان معترض على الشماته و المناكفة و ال***** اللى بتحصل على بلدى يبقى انا كده بدافع عن السرقة؟

ارجع لكلامى اللى فوق اللى بقول فيه ان اه ممكن يكون للحكومه ضلع فى ده و انا بالعكس منفتش ده......و انا كا "مصرى" فا انا ضده بس مش معنى انى ضد حاجة خاصة "ببلدى" انى ابقى ديوث للغريب و اهاجم بلدى مع اعداء بلدى انا الحمد الله راجل محترم و صفات الاخوان و الخونه و العملاء زى رابح العنزي و سعد الجبري و محمد ناصر و شريف عثمان و علاء عبد الفتاح و بقيه الشله لا تخصنى..فا لو انت تقبلها على نفسك فا ده حاجة تخصك
مقتضى الوطنيه الحقه انك تنزل للتحرير بكره و تطالب برأس المذنب. مش تداري عليه!

لو فعلت هذا باحترمك, غير كذا اسمحلي تستاهل من يطقطق عليك.

ما ودي نخرج عن الموضوع بس الاخواني كلب يتحالف مع ابليس للوصول للسلطه و ما عنده مبادئ.

كونك لا تعلم ان الاخوان كانوا اداة للشواذ في العقدين الاخيرة امر معيب.
لا أحد يريد السلطة من أجل السلطة بل كل شخص يريد كسب شيء او فرض شيء من خلال السلطة والإخوان يريدون السلطة لفرض أفكارهم
وهذه الأفكار تعادي أفكار اليسار لذلك تحالف وتعاون ما بينهم مستحيل ربما قد يتفقوا على معاداة بعض الأنظمة العربية ولكن ستبقى أفكارهم عائق لتعاون لتحالف والتعاون

ثم سؤال الإخوان أداة لشذوذ ام لتتطرف؟

واعتذر عن الخروج عن الموضوع
يستخدم الدعاية الاسلامية

لكن عادي هذي هي السياسة مصالح مشتركة

مقتضى الوطنيه الحقه انك تنزل للتحرير بكره و تطالب برأس المذنب. مش تداري عليه!

لو فعلت هذا باحترمك, غير كذا اسمحلي تستاهل من يطقطق عليك.
انا انزل لما حال البلد تسمح و انزل فى وقت انا احدده
مش لما جماعة قاعدة فى امريكا ولا بريطانيا ولا جن ازرق

اما انا كنت تقول انك لا تحترمى لأنى لا اقف مع اعداء بلدى اللى بيقولو الحق اللى الغرض منه باطل....فا انا مبسوط و سعيد و اشكرك على ابداء رأيك
و لكن اعتذر لك عشان انا مش هفكر فيه🌹

لا أحد يريد السلطة من أجل السلطة بل كل شخص يريد كسب شيء او فرض شيء من خلال السلطة والإخوان يريدون السلطة لفرض أفكارهم
وهذه الأفكار تعادي أفكار اليسار لذلك تحالف وتعاون ما بينهم مستحيل ربما قد يتفقوا على معاداة بعض الأنظمة العربية ولكن ستبقى أفكارهم عائق لتعاون لتحالف والتعاون

الباحث عن السلطه يتحرك بدافع نفعي, اصحاب المبادئ استثناء تاريخي و شذوذ عن القاعده.

"الاخوان" مسكوا السلطه كليا او جزئيا في اكثر من بلد. و اثبتوا بالبرهان انهم كلاب متنفعين و الدين منهم براء. و فوق هذا اثبتوا انهم ابعد الناس عن الاحترافيه في الصنعه السياسيه.

انا انزل لما حال البلد تسمح و انزل فى وقت انا احدده
مش لما جماعة قاعدة فى امريكا ولا بريطانيا ولا جن ازرق

اما انا كنت تقول انك لا تحترمى لأنى لا اقف مع اعداء بلدى اللى بيقولو الحق اللى الغرض منه باطل....فا انا مبسوط و سعيد و اشكرك على ابداء رأيك
و لكن اعتذر لك عشان انا مش هفكر فيه🌹
بكيفك, المهم طالما هذا موقفك تقبل الطقطقه بصدر رحب. هذا الاعتراض.

الذهب تم ايداعه بنك زامبيا المركزى .الان لايف على الجزيرة مباشر
عامل نفسه رئيس مافيا بسيناء بقاله 8 سنوات
بعد عمله لعلاقات مع المشير العرجاني ومع تجار المخدرات والسلاح
واقتناء طائرتين وتمدد منذ فترة بالقارة المعدمة أمنياً وفي شرق اوروبا

لاااا يستطيع اليوم بعد الفضيحة ان يقول الطائرة ومابداخلها بتاعتي ويطالب بها

ف لذلك بقت حلال زلال على قلوب رجالة زامبيا

واضح ياحوده ابوك ماربكش لكن الزامبية قامو بالواجب وفضحوك واستولو على ما استوليت عليه من قوت الشعب.

الاخوان مثلهم مثل اي حزب
يبحث عن سلطة وفقط

حتى ننهي النقاش
بما انك من المغرب لو لا قدر الله حكم الاخوان المغرب
مالذي سوف يحدثونه وعجزت عنه الملكية !؟

بضن على نفسك لا احد يهتم.

المشكلة تبدأ عندما تريد ان تفرض بضانك على الكل, يا اخي نحن غير ملزمين بدفاعك و افكارك و مشاعرك. و من حقنا ان نتهكم على الوضع المصري المضحك حاليا كما اتفق عليه كل مراقب محايد.

تقبل ان السخرية مبرره, بل مفيده!
انا مستعد اتقبل الما تسمى طقطقة و لكن فى المقابل لما انا اطقطق مايجيليش تحذير و من جنبها (تنبيه إداري) و العب و انا العب

اما عن اداعائك الباطل انى بفرض افكارى و مشاعرى على الكل فا انا عاوزك تجيبلى اقتباس ليا و انا بفرضهم

تحية,

- الطائرة للأسف تستخدمها وتتنقل بها الحكومة المصرية وتم رصد ذلك بالصور
ولها اكثر من مائة رحلة من مصر بشكل شبه دوري

🤦🏻‍♂️💔💔💔

- انا اراه موضوع عادي صراحة . المشكله في المخطط الغبي لعملية التهريب
تفوز بأغبى عملية تهريب في العالم كذلك نود ان نشير الى يقظة اجهزة زامبيا الامنية

- يبدو ان زامبيا لديها مخابرات يجب ان نأخذها على محمل الجد
وتتفوق على اولئك المخططين للعمليه الفاشله

- الطائرة للأسف تستخدمها وتتنقل بها الحكومة المصرية وتم رصد ذلك بالصور
ولها اكثر من مائة رحلة من مصر بشكل شبه دوري

🤦🏻‍♂️💔💔💔

- انا اراه موضوع عادي صراحة . المشكله في المخطط الغبي لعملية التهريب
تفوز بأغبى عملية تهريب في العالم كذلك نود ان نشير الى يقظة اجهزة زامبيا الامنية

- يبدو ان زامبيا لديها مخابرات يجب ان نأخذها على محمل الجد
وتتفوق على اولئك المخططين للعمليه الفاشله

او هناك من سرب الخبر...

ولكن
أين هي الوجهه الحقيقية والنهائية للطائرة قبل اكتشاف ما فيها في مطار زامبيا ؟

عودة
أعلى