قبل أيام من عودته لمصر.. النيابة تتهم عم وخال أحمد الطنطاوي بـ«الانضمام لجماعة إرهابية»

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
اسمه ايه عشان اصدقك.

خلاص الراجل مشي على كلامك, هات اسمه ايه المشكله ؟ 🤭
لخصوصيته هديلك اسمه ازاي؟ اذا كان انا لا اعلم اسمك و لا انت تعرف اسمي

انت بتستهبل مثلا؟!

فترة السيسي بيدفع ثمنها اجيال من المصريين بكل اسف.

لا اجيال و لا بطيخ. ميزة الرجل انه لم يضع الاموال في دعم و وضع الاموال في بنية تحتية و أصول يمكن بيعها او من غير بيع هتجيب اموال لكن عيبها انها استثمار طويل الاجل للاسف

حتي الاسلحة نفسها هي اصول يمكن اعادة بيعها

الراجل لم يهدر الاموال في حرب في السودان مثلا او ليبيا او وضع الاموال في مشاريع خيالية عالية المخاطرة

اسمه ايه عشان اصدقك.

خلاص الراجل مشي على كلامك, هات اسمه ايه المشكله ؟ 🤭

يمكن يكون صادق بس الطبيب بيشتغله يعني مسوي عليه فلم

السجون تابعة لوزارة الداخلية اللي هي اصلا عندها مستشفيات في كل مناطق المملكة
يعني يبي يجيبون طبيب ههه

ajel_2022-10_1280d732-0624-462a-b477-d0e644a2878c_000000000000__16___6___7___4_.jpg

لخصوصيته هديلك اسمه ازاي؟ اذا كان انا لا اعلم اسمك و لا انت تعرف اسمي

انت بتستهبل مثلا؟!
خلاص لا عاد تعيد سوالف الف ليله و ليله, احترم نفسك اولا و الكذب من علامات النفاق.

طبيب في سجن جاي بنظام تعاقد عشان الانتهاكات الجسيمة و يحمل الجنسيه البريطانيه و سلفي بدقن و ثوب قصير و صديق للاخ EGY FTW @EGY FTW و يحب الخصوصيه كمان 🤭

انا من رأيي بما ان آذان الفجر صوت في الرياض وحضر الصباح " ان تسكت عن الكلام المباح " مثل شهرزاد.

لا اجيال و لا بطيخ. ميزة الرجل انه لم يضع الاموال في دعم و وضع الاموال في بنية تحتية و أصول يمكن بيعها او من غير بيع هتجيب اموال لكن عيبها انها استثمار طويل الاجل للاسف

حتي الاسلحة نفسها هي اصول يمكن اعادة بيعها

الراجل لم يهدر الاموال في حرب في السودان مثلا او ليبيا او وضع الاموال في مشاريع خيالية عالية المخاطرة
افهم انك مؤيد للسيسي ؟ عاوزه يستمر او يمشي في "الانتخابات" القادمه؟

و ما رأيك في تعديل الدستور وتمديد فترته الرئاسيه, بل اعطاؤه حق الترشح لفتره ثالثه ؟ ينفع كذا و الا لا ؟

خلاص لا عاد تعيد سوالف الف ليله و ليله, احترم نفسك اولا و الكذب من علامات النفاق.

طبيب في سجن جاي بنظام تعاقد عشان الانتهاكات الجسيمة و يحمل الجنسيه البريطانيه و سلفي بدقن و ثوب قصير و صديق للاخ EGY FTW @EGY FTW و يحب الخصوصيه كمان 🤭

انا من رأيي بما ان آذان الفجر صوت في الرياض وحضر الصباح " ان تسكت عن الكلام المباح " مثل شهرزاد.
لم اذكر انه سلفي، ذكرت انه متدين و يكرة مظاهر العلمانية في الغرب.. و انت تفهم القصد من الكلام

و ذكرت لك هو مزدوج الجنسية و اه يتم طلب ليس للانتهاكات الجسيمة 😂 لكن لعلاج المساجين.

و ياسيدي ماشي انا كذاب... قال عوزني اعطية اسم الراجل قال 😂

بس ياريت خلاصة الكلام ترد عليا في موضوع إثيوبيا دة لانه اكثر حاجة محيراني فيك

افهم انك مؤيد للسيسي ؟ عاوزه يستمر او يمشي في "الانتخابات" القادمه؟

لا مؤيد و لا معارض

لو نزل مرشحين في انتخابات محترمة هشوف و هقرر

مثلا واحد زي طنطاوي دة هفضل الرئيس الحالي عنه بسبب انه اشتراكي

اذا كان انا انتقد ان الرئيس الحالي متباطئ في الخصخصة و طرح شركات الجيش و الحكومة... هروح اختار واحد اشتراكي 🙃

و ما رأيك في تعديل الدستور وتمديد فترته الرئاسيه, بل اعطاؤه حق الترشح لفتره ثالثه ؟ ينفع كذا و الا لا ؟

صراحتنا لم يعجنبي تعديل الدستور..

يعني يبي يجيبون طبيب ههه

مشاهدة المرفق 576705
يا رجال خراط. اخصره.

وفيه لجان مستقله من خارج الداخليه تسوي زيارات مفاجأة و تبحث في التظلم ( تابعين لهيئة حقوق الانسان ). فيهم اطباء احيانا للاختصاص. بس مفيش بينهم مصري. او مطوع بريطاني جاي بعقد مؤقت بلحيه و يصادق امنجيه مصريين 🤭

يا رجال خراط. اخصره.

وفيه لجان مستقله من خارج الداخليه تسوي زيارات مفاجأة و تبحث في التظلم ( تابعين لهيئة حقوق الانسان ). فيهم اطباء احيانا للاختصاص. بس مفيش بينهم مصري. او مطوع بريطاني جاي بعقد مؤقت بلحيه و يصادق امنجيه مصريين 🤭

الدكتور وهو يسولف بها

يعني يبي يجيبون طبيب ههه

مشاهدة المرفق 576705

لا اعتقد انه يكذب خصوصا انه شخص متدين و معروف ايضا بالصدق و الموضوع ليس في عهد الملك الحالي

ايضا بعد كلامه بسنوات جمعيات حقوق الإنسان كشف بلاوي في السعودية... ربنا يحفظنا

المضحك جدا ان السعوديين الان اصبح معظم كلامهم مثل كلام المعارضة المصرية خصوصا الاخوانية. و اصبح يتم مشاركت فديوهاتهم من قبل السعوديين من الاساس

و شوف في الحلقة دي ذكرها معتز مطر.... الذباب و اللجان اصدقاء الامس اعداء اليوم 😂

البعض يهين نفسه ان رقبته مرهونه بيد السعودي استمر باذلال نفسك لاجديد يذكر

عوز تعرف لية السعودية دعمت السيسي و ٣٠ يونيو ... شوف بنفسك فوبيا الأعضاء السعوديين من الديمقراطية هنا 😂
غبائك لا محدود اكثر من النت عندكم تكذب وتصدق كذبتك

سردية من رأسك فيها افتراضات كثيره.

متأكد ان الملك عبدالله كان خايف من ثورة ؟ متأكد انه يريد مصر في دور وظيفي ؟ متأكد ان مصر ممكن تشكل خطر على السعودية باي شكل كان ؟ فاهم بالضبط ما تريده القياده الحاليه من مصر ؟

كل هذه افتراضات. و سأكون كريم معك و لن استحقر قدراتك العقليه, و لكنني بكل تأكيد سأستحقر قرآئتك للواقع و المسلمات التي تفترضها. فعليا هي بيض.

احب اقول لك بكل ثقه ان مسلماتك خاطئه و في الاغلب لقنت لك من الجهه المعروفه الي يحبوا الرز بالبن. صلّح هذا اولا و ستجد انك في صفي لانه بكل امانه المملكه مسلكها مع مصر مغرق في المثاليه ( و شيء انتقدها عليه شخصيا و اتمنى يتغيير ).
تستحقر او متستحقرش .. انتا مش نابغه او عالم عشان ازعل.

المهم .. ايوه عبد الله كان خايف من انهيار الملكية و ده سببعمه بكل قوته لعودة حكم العسكر و تدمير الاخوان ، مشروع الاخوان كان هيهدم كراسي الخليج ديه حقيقة معروفة.

مفيش جد بيلقني شييء بالمناسبة ، انا عشت الفترة ديه و كنت مشارك فيها و عارف خبايا و دواخل الموضوع.

و حاليا زي ما قولتلك بن سلمان مش عايز العسكري عشان هو متمرد و خاين مش عشان هو ضعيف اقتصاديا.

تستحقر او متستحقرش .. انتا مش نابغه او عالم عشان ازعل.

المهم .. ايوه عبد الله كان خايف من انهيار الملكية و ده سببعمه بكل قوته لعودة حكم العسكر و تدمير الاخوان ، مشروع الاخوان كان هيهدم كراسي الخليج ديه حقيقة معروفة.

مفيش جد بيلقني شييء بالمناسبة ، انا عشت الفترة ديه و كنت مشارك فيها و عارف خبايا و دواخل الموضوع.

و حاليا زي ما قولتلك بن سلمان مش عايز العسكري عشان هو متمرد و خاين مش عشان هو ضعيف اقتصاديا.

ماحدث في مصر يقلق السعودية امنياً مش عشان خايفة من الاخوان
واساسا ما فيه شي يخوف ولا بيد الاخوان شي يقلق اصلا
ولا لهم شعبية هنا

ماحدث في مصر صراع نهايتة حرب وفتنة داخلية ودمار اقتصاد وهجرة
النظام السوري معادي لنا وكان في محور مضاد
دعمناه بتنفيذ اصلاحات واستمر في خباله وبالاخير انقرص

كيف بن سلمان يشوف السيسي متمرد وهو يطالب باصلاحات ولا فيه قروض الا عن طريق البنك
لفرض اصلاحات حتى لو جاء رئيس ضعيف شخصية بيكون نفس الاسلوب

ماحدث في مصر يقلق السعودية امنياً مش عشان خايفة من الاخوان
واساسا ما فيه شي يخوف ولا بيد الاخوان شي يقلق اصلا
ولا لهم شعبية هنا

ماحدث في مصر صراع نهايتة حرب وفتنة داخلية ودمار اقتصاد وهجرة
النظام السوري معادي لنا وكان في محور مضاد
دعمناه بتنفيذ اصلاحات واستمر في خباله وبالاخير انقرص

كيف بن سلمان يشوف السيسي متمرد وهو يطالب باصلاحات ولا فيه قروض الا عن طريق البنك
لفرض اصلاحات حتى لو جاء رئيس ضعيف شخصية بيكون نفس الاسلوب
انتا عارف انا مبقاش عندي خلق للمناكفات.

١٢٠ مليون نسمة حول نظام اخواني حاكم و ليه علاقات مع اخوان الدول العربية كلها و مع ماليزيا و باكستان و افغانستان و تركيا ، كل ده كفيل ان يخلي حكام الخليج يشخو علي نفسهم.

انتا عارف انا مبقاش عندي خلق للمناكفات.

١٢٠ مليون نسمة حول نظام اخواني حاكم و ليه علاقات مع اخوان الدول العربية كلها و مع ماليزيا و باكستان و افغانستان و تركيا ، كل ده كفيل ان يخلي حكام الخليج يشخو علي نفسهم.

رايك
بس مهب صحيح

الاخوان مش اهل للحكم والواقع برهان
لا سياسة ولا اسلوب ولا حتى اعلام
الثلاثة ساهمت في اسقاطهم

كلنا شهدنا على الوضع

اما العدد وكأننا في الجاهلية عشان نخاف :ROFLMAO:

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى