استشهاد ضابط و 10 جنود في هجوم إرهابي على إحدى محطات رفع المياه بمنطقة شرق القناة

طول ما العقليات الغريبة دي موجودة مش هنشوف اي تطور في التعامل مع تلك الهجمات .. لواء بعقلية هاوي للاسف

مش عارف ليه مجتزئين التصريح انا فاهم نظرية ال click bait بس مش فى موضوع زى ده... ربنا يهديهم

هذي العمليات لا تحدث الا اذا تأزم الوضع الاقتصادي والسياسي في مصر لتشتيت الضغط والرأي العام وسبق وشفنا تصفيه ابرياء لخدمه هذا الهدف الاعلامي

ونسيت اقول راح تنبهر بكل شي اذا ماكان عندك تصورات وتحليلات خاصه واتبعت من غلب فقط
ابرياء ؟ وليه مايكونون دواعش انا شفت الفيديو بس مافي اي دليل انهم ابرياء وليسوا دواعش

لا استبعد ان العمليه مدبره من الجيش نفسه

وايه كمان يا معلم رسلان؟🥴

انتبه انت في سقوط حر بقى لك فترة..

يا اخوان تختلف مع العضو كيفك لكن تتطاول على عرضه لا غير مسموح اتمنى من الاداره اتخاذ اللازم
الاخ انور اختلفنا معا كثير بموضوع عاصفة الحزم لكن ما وصل الى العرض

تعازي الحارة للأشقاء المصريين ورحم الله الشهداء

ابرياء ؟ وليه مايكونون دواعش انا شفت الفيديو بس مافي اي دليل انهم ابرياء وليسوا دواعش

زي ماتقول ليه مايكونون دواعش برضو ليه مايكونون ابرياء ؟

لهذا يوجد في العالم شي اسمه قانون ومحاكمات وتحقيقيات

امس الاخونج يقولون نريد التصالح. واليوم عملية ارهابية.

الاخونج لا ثقة فيهم الكلاب عبيد تركيا. يذكرونني بالايرانيين عندما فجروا السفينة اليابانية وشينزوا ابي في طهران ثم خرجوا بالدعاية المعتادة كيف نفعلها ونحن من مصلحتنا ان لا نفعلها؟ بالعقل رئيس الوزراء الياباني في ضيافتنا ونفجر سفينة بلاده؟ . ثم فضحهم فيديو الاسطول الخامس وثبت انهم هم المسئولين وهذه اصلا استراتيجية لديهم لتنفيذ العمليات الغادرة في ظل ضخ اعلامي قابل للتصديق ويتسبب في التشكيك.

هذه عصابات معادية كل كلامهم كذب وسحقهم هو الحل الاوحد والحصري.

اما نستاصله باية بالسكويت ! وبعدين انا مش عارف لية في هجوم علي اداء الجيش المصري لسقوط شهداء وضحايا المفروض نتعاطف مع الشهداء مش وكاننا بنبرر للارهاب !
لا بالفكر المضاد بترك الأمر لعلماء الدين الثقات لوضع خطة لرد هؤلاء الحمقى لجادة الصواب الفكر بالفكر والرصاص بالرصاص وحرب المال بالمال لكل اسلوب هناك اسلوب مضاد أما الظن بأن الرصاص يحل كل شىء فهو خطأ

لا بالفكر المضاد بترك الأمر لعلماء الدين الثقات لوضع خطة لرد هؤلاء الحمقى لجادة الصواب الفكر بالفكر والرصاص بالرصاص وحرب المال بالمال لكل اسلوب هناك اسلوب مضاد أما الظن بأن الرصاص يحل كل شىء فهو خطأ

ومش مكلفة كل حاجة موجودة بالاصل
سديث ثغرة بعض النصوص اللي يفهمها الجهلاء بطريقة غلط
وبنفس الوقت تقضي على باب التجنيد
اما اللي يطلع بالاعلام من بعض الاعلاميين وبعض رجال الدين اللي يطلعون معهم
كسكب الزيت بالنار

الله يرحمهم ويتقبلهم من الشهداء ويصبر أهلهم من الاخبار اللى احزتنى النهاردة جدا لعنة الله على الإرهاب ايه الفكرة انك تستهدف محطة مياة ياملعون ربنا يلعنكم دنيا وأخرى

لا اله الا الله
ربنا يتغمدهم برحمته ويجعلهم من الشهداء ويسكنهم فسيح جناته

ومش مكلفة كل حاجة موجودة بالاصل
سديث ثغرة بعض النصوص اللي يفهمها الجهلاء بطريقة غلط
وبنفس الوقت تقضي على باب التجنيد
اما اللي يطلع بالاعلام من بعض الاعلاميين وبعض رجال الدين اللي يطلعون معهم
كسكب الزيت بالنار
لا اعلام مسيلمة ده عاوز ضرب النار دول اضل من الارهابيين نفسهم

الله يرحمهم و يغفر لهم و سيناء تحتاج طرح المشكلة بشكل حقيقي لمعرفة جذورها و حلها تباعا و لا شك انه تم و يتم العمل على ذلك ..

الوضع عدس بالمنتدى .. اغلب المواضيع صارت شي سامج ولا تحمس الشخص يدخل ..

اخيرا ..

ممكن احد يسوي منشن ل٦ اعضاء و يطرح موضوع القبض او قتل الإرهابيين بموضوع منفصل حبذا لو احد يسويها 👍

لا اعلام مسيلمة ده عاوز ضرب النار دول اضل من الارهابيين نفسهم

صحيح بعضهم يستخدم مفردات مستفزة مثل يا كفرة الخ هذا الشي يفيد الارهابيين

او يطلعون ناس مثل ميزو نسيت اسمه وناس ثانية خُلل يستخدمها الارهابيين في التجنيد كمان

صراحة اللي فكر في لجنة المناصحة في وزارة الداخلية عندنا بطل
عقم الجرح وعالجة بدل العبث فيه

على فكرة ضربة فى التوقيت ده اصلا ضد مصلحة النظام للى بيفكر لانها بتضعف موقفه وتثير شكوك من غير حساب حوالين كفاءة الأجهزة الأمنية والعسكرية

لابد من الاشخاص ذوي فكر الأرض المسطحة و المؤامرات عشان تفكر داخل نفسك انك بنعمة تحسد عليها

عودة
أعلى