الحكومة المصرية تطرد أهالي الوراق وتستولي علي الجزيرة

ايوه يعني هو ايه الرد . سؤالي ما العسكري في الموضوع .
ده رقم واحد .
رقم اتنين هو انت ليه مفتحتش موضوع برضه لانجاز الحكومه عندما قامت لجنة محلب بهدم فيلا فاروق حسني وفيلا احمد نظيف . ونزع 280 فدان من حساسين .ونزع الاراضي من حيتان الصحراوي .
لو سافرت اسكندريه من الصحراوي قريب كنت هتعرف انجاز الحكومه في الموضوع .
ثالثا انا معلوماتي ان اللي اتملك اتملك الارض زراعيا .انما مباني في وسط النيل فمعروف انها مخالفه بالسدس ..
تعامل الحكومه مع الموضوع فهو كالعاده متخلف .
المنتدي به اقسام اخري منها ما هو اقتصادي واسلامي وامني وتاريخي لا يقتصر علي المناورات او الصفقات العسكرية فقط
اما موضوع نزع الملكية من فاروق حسني والحيتان تفضل افتح موضوع لن امنعك وقل ما تشاء لن يحجر عليك احد
اما موضوع تملك الارض كارض زراعية غير سكنية السكان معهم فواتير كهرباء وماء فكيف استخرجوها وبناء علي ادعائك بان لا يوجد مباني في وسط النيل اذا الزمالك والمنيل تقع علي شاطئ الاسكندرية

المنتدي به اقسام اخري منها ما هو اقتصادي واسلامي وامني وتاريخي لا يقتصر علي المناورات او الصفقات العسكرية فقط
اما موضوع نزع الملكية من فاروق حسني والحيتان تفضل افتح موضوع لن امنعك وقل ما تشاء لن يحجر عليك احد
اما موضوع تملك الارض كارض زراعية غير سكنية السكان معهم فواتير كهرباء وماء فكيف استخرجوها وبناء علي ادعائك بان لا يوجد مباني في وسط النيل اذا الزمالك والمنيل تقع علي شاطئ الاسكندرية

اعتقد اني مش هافتح مواضيع لاني شايف الامور بعيدا عن نظرية المؤامره التي تحكم الكثير منا..

ليه ؟؟؟
نورنا يا حوده
طيب بص يا معلم .. الراجل ده طلع مره وقالك انا من فقراء الشعب ومش لاقي اكل وعايش في شقه ايجار تقريبا في امبابه . بس مش عارف ارفع الفيديو . المهم ادام عيني زوجته الله يرحمها تعبت ودخلت مستشفي كبيره في القاهره دفعلها في مره 70000 جنيه
والمره التانيه 120000 جنيه . خدني الفضول وبصيت في ملف زوجته وشوفت عنوانه واذ به من قاطني القاهره الجديده .. ساعتها اترحمت علي اللي ماتوا في ثورة يناير اللذيذه.

اوعدك خلال بضعة اشهر ستغير رايك في السيسي ونظامة 180درجة
اوعدك انه مهما حدث لن اكون متشائما مثلك . مع كامل احترامي وتقديري . بالمناسبه يتحرق السيسي الف مره مش مشكلتي انا عايز حد يمثل وجهة نظري وخلاص حتي لو عبد المنعم ابو الفتوح شخصيا .

انتهت مؤقتا لكن الحكومة بالف كلمة وسياستها متناقضة
بس قول الحق . الحكومه ربنا كرمها المره دي واثرت السلامه عن المواجهه كيفما السابق . رغم انه المفروض وفقا للتاريخ القريب وخصوصا للحاكم كان يسيل دماء المئات علي الاقل في سبيل تنفيذ القانون كما تدعي الحكومه.

طيب بص يا معلم .. الراجل ده طلع مره وقالك انا من فقراء الشعب ومش لاقي اكل وعايش في شقه ايجار تقريبا في امبابه . بس مش عارف ارفع الفيديو . المهم ادام عيني زوجته الله يرحمها تعبت ودخلت مستشفي كبيره في القاهره دفعلها في مره 70000 جنيه
والمره التانيه 120000 جنيه . خدني الفضول وبصيت في ملف زوجته وشوفت عنوانه واذ به من قاطني القاهره الجديده .. ساعتها اترحمت علي اللي ماتوا في ثورة يناير اللذيذه.
طيب مرفعتش قضية عليه ليه و تقول من اين لك هذا
الحكومة لو عندها ورقة عليه والله والله كمان مرة هتحبسه
و بعدين دول 70 الف و 120 الف دول فكة بالنسبة لحيتان الدولة
و بعدين كلامك من غير مصدر
يوجد فساد فى بلدك بالمليارات و انت جئ تقولى 70 و 120 الف

بس قول الحق . الحكومه ربنا كرمها المره دي واثرت السلامه عن المواجهه كيفما السابق . رغم انه المفروض وفقا للتاريخ القريب وخصوصا للحاكم كان يسيل دماء المئات علي الاقل في سبيل تنفيذ القانون كما تدعي الحكومه.
رغم انه المفروض وفقا للتاريخ القريب وخصوصا للحاكم كان يسيل دماء المئات علي الاقل في سبيل تنفيذ القانون كما تدعي الحكومه.
مش فاهم انا النقطة ديه المفروض يموت كام يعني من الناس حتى تتراجع الحكومة عن تنفيذ (القانون)
على فكرة اول من ينتهك القانون و الدستور هيا الرئاسة و الحكومة

طيب مرفعتش قضية عليه ليه و تقول من اين لك هذا
الحكومة لو عندها ورقة عليه والله والله كمان مرة هتحبسه
و بعدين دول 70 الف و 120 الف دول فكة بالنسبة لحيتان الدولة
و بعدين كلامك من غير مصدر
يوجد فساد فى بلدك بالمليارات و انت جئ تقولى 70 و 120 الف
بص يا معلم . انا من ساعت ثورة يناير اللذيذه وانا مكتفي بالتزام منزلي والفرجه ومحاولة الاستبيان فقط وبتفرج علي الاخوان والجيش والثوار والبلطجيه واخلاق الناس الخ الخ .فلا هارفع قضيه ولا دياوالو . خلاصة القول انا مستقر في نظري ان خالد علي شخص مش مؤهل لاي شيء . وانت حر في رايك .
بس خلي بالك ربنا هيسالني ويسالك علي اختيارتنا

رغم انه المفروض وفقا للتاريخ القريب وخصوصا للحاكم كان يسيل دماء المئات علي الاقل في سبيل تنفيذ القانون كما تدعي الحكومه.
مش فاهم انا النقطة ديه المفروض يموت كام يعني من الناس حتى تتراجع الحكومة عن تنفيذ (القانون)
على فكرة اول من ينتهك القانون و الدستور هيا الرئاسة و الحكومة
ببساطه لا تستقيم مقولة السيسي سفاح مع موقف حكومة السيسي في الوراق . دي بس زي هنت للي بيردد وهو امعه

عودة
أعلى