تركيا تنشئ مصنع للطائرات في مصر

التفاعل
7,583 92 148
عاجل | وفقا للرئيس التنفيذي محمد ديمير أوغلو، ستفتتح شركة الطيران العملاقة في تركيا @TUSAS_TR مصنعا جديدا للطائرات في #Egypt كجزء من اتفاقيات التعاون في مجال تكنولوجيا الدفاع المتفق عليها حديثا التي وقعها الرئيسان

شكلنا لبسنا في المقاتلة التركية ربنا يستر
دا على اساس اننا عبط مثلا وبنلبس اى حاجه بدون دراسه مش فاهم

الناس بيعرضوا عليك الطياره وبيسمحولك تجربها وتقيمها والقرار ليك فين المشكله

اللهم أعز الإسلام والمسلمين
وأذلَّ الشرك والمشركين و المجوس والصهاينة
ودمر أعداءك أعداء الدين، واجعل بلادنا العربية آمنةً مطمئنة وسائر بلاد المسلمين

الخبرة لا تقدر بثمن مصر دولة محورية محاطة بالنيران. اي مصنع حربي هو إضافة حقيقة ونقل للتكنولوجيا.

عاجل | وفقا للرئيس التنفيذي محمد ديمير أوغلو، ستفتتح شركة الطيران العملاقة في تركيا @TUSAS_TR مصنعا جديدا للطائرات في #Egypt كجزء من اتفاقيات التعاون في مجال تكنولوجيا الدفاع المتفق عليها حديثا التي وقعها الرئيسان

مافيش اخبار عن مسيرات يا غالي

دا على اساس اننا عبط مثلا وبنلبس اى حاجه بدون دراسه مش فاهم

الناس بيعرضوا عليك الطياره وبيسمحولك تجربها وتقيمها والقرار ليك فين المشكله
انا معرفش الحسابات اية بس في العموم في طائرات افضل ومجربة وكمان الانتاج مش بيتم في يوم وليلة يعني ممكن في اقرب خلاف العقود توقف انا افضل التعاون مع الصين او كوريا الجنوبية او فرنسا افضل من تركيا

انا معرفش الحسابات اية بس في العموم في طائرات افضل ومجربة وكمان الانتاج مش بيتم في يوم وليلة يعني ممكن في اقرب خلاف العقود توقف انا افضل التعاون مع الصين او كوريا الجنوبية او فرنسا افضل من تركيا
بالعكس ده شئ ايجابى وهيوسع من قدراتك التفاوضيه مع الكوررين او الايطاليين لانهم عارفين ان عندك خيارات اخرى وبتسهيلات ماليه وبشروط اسهل
انا شايف ان ده هيدعم مفاوضتنا مع الكوريين والايطاليين والخاصه بطائرة خفيفة للتدريب والدعم الارضى

وده معناه ايه، لو فيه توضيح معنى كلا منهم استخدام القواعد االبحرية
ده معناه دعم للسفن وتموينها اذا احتاجت ولجات الى القواعد العسكريه للدوله المضيفه وده ميزه هتحتاجها القوات البحريه التركيه لما تكون فى مياه الصومال والبحر الاحمر بخلاف اتساع قدرتها على التواجد فى البحر الاحمر وده للسفن البحريه والتجاريه وده يدعم السفن المصريه اللى بتتحرك من البحر الاسود محمله بالقمح وكذلك السفن العسكريه اللى بتذهب للتدريب مع روسيا

الرئيس التنفيذي لشركة

التركية العملاقة في مجال الطيران والفضاء، محمد ديمير أوغلو: "سنكون سعداء للغاية برؤية تنضم إلى مشروعنا ( مقاتلة الجيل الخامس TFX/MMU)

التعاون العسكري التركي المصري سيشمل جوانب كثيرة

يبدوا ان الرئيس المصري و أردوغان سيتعاونان في الصومال

ضد أثوبيا

قلتها سابقا في عز الازمه الليبيه و في موضوع خاجقجي.....مهما كان الخلاف بين تركيا و مصر و المملكه فأن الظروف و الاحداث المحيطه و المصلحه العليا سوف تجبرهم على التلاقي

على الاخوه المصرين استغلال فترة وجود اردوجان قدر الامكان قبل وصول المعرضه التركيه الراضخه للغرب و الصهاينه الى الحكم

بدأت اسمع الصراخ والبكاء من البعض...

وفق الله مصر والمصريين لما يحب ويرضى

عودة
أعلى