مصر : المشروع القومي للصوب الزراعية

الرد على كل الموضوع ده في اخر خمس دقائق
المشروع رفع راس مصر في منظمة الفاو ويعتبر مثال يحتذي به عالميا بس فيه ناس محروقة

اشمعنة الموضوع مش اتكتب في المنتدي الا لما فشل من وجهة نظركم
يعني ليه محدش عمل موضوع عن مشروع الصوب الزراعية في قاعدة محمد نجيب والمشروع في بداياته

يتريق ويقول مسر وبعدين يقولك سوء ظن

اسمع كلامك اصدقك،، اشوف مواضيعك استعجب
صفي نيتك اخي الكريم 🌹

اشمعنة الموضوع مش اتكتب في المنتدي الا لما فشل من وجهة نظركم
يعني ليه محدش عمل موضوع عن مشروع الصوب الزراعية في قاعدة محمد نجيب والمشروع في بداياته

يتريق ويقول مسر وبعدين يقولك سوء ظن

اسمع كلامك اصدقك،، اشوف مواضيعك استعجب
هو حاول يحور الموضوع بس كانت باينه اوي يعمل موضوع عن حاجة قديمة و يسأل حصل ايه و يقول واضح انه فشل

يعني و انت بتعمل الموضوع مطلعش ليه خبر انه فشل (اذا كان خبر صحيح لاكن كده كده موجود) لا قعد يحضر للموضوع و ميعرفش ان فيه خبر عن الصوب و ٥ دقايق بعد نشر الموضوع عرف

باين قوي لا زعلني بصراحة عاوز يرمي كلام و عاوز يعمل نفسه مش واخد باله 🤣🤣🤣

ما تابعت قصة الصوب الزراعية بدقة , لكن اللي متاكد منه ان في استهداف مباشر للحكومة المصرية وتصوير ان كل مشاريعها فاشلة والحق ان جزء منها نجح وجزء مازال جاري العمل عليه وجزء فشل

لا اعلم سبب تحسس الاخوة من الموضوع هل هذا المشروع اول مشروع يفشل ؟

][/EDIA]
يلا فيديو من صوب قاعدة محمد نجيب من ٤٨ ساعة

:)

هندسه لو لك وصول للمسؤلين فعلا بس عرفهم انى مش دى كل الصوب
وان فعلا صوب محمد نجيب محتاجه وقفة قويه من الدولة
وان فى انتاج منها بترمى فى الصحرا عادى والله وان فى صوب منها تلفت عادى والله
مش جريمه اننا نعترف بالخطأ يا ناس
مش هنحل المشكلة طول ما كله تمام يا فندم .

بصرف النظر عن المكايدات الا ان اغلب المشاريع الاقتصادية الحكومية مصيرها الفشل اجلا ام عاجلا

شخصيا لم اعد اصدق اي شي ينشر في الميديا ضد او مع العسكر في مصر. كل الطرفين المؤيد منهم والمعارض غير موثوقين بالنسبة لي.
تلاحظ أن هناك حملة منظمه ضد السيسي هذه الأيام لأن الانتخابات قربت، وهناك ايضا المطبلين الذين يسيئون لمن هم في طرفه وهم موجودين في معظم البلدان العربية (عقلية اعلامية من الستينات)

أنا لست مع أو ضد السيسي ولكني ضد من يصطاد في الماء العكر

قبل كم يوم كنت مع زميلي طبيب مصري نتحدث في نفس الموضوع .
وكنت اتسائل ليش مايتم زراعة القمح فكل شيء متوفر .ويمكن اقامة صناعات متكامله من هذه السلع .

فالله يبارك ويوفقك وتقدم للتمام وازدهار دائم بإذن الله

عودة
أعلى