معسكرات تدريب للجيش المصري في سيناء

Angmar @Angmar , طيب ما ضحكني معك
بقفل الحوار عشان هنتخانق وممكن تقفل بالتهم المعلبة
الاعلام الموجهة المصري بيأثر على طريق تفكير البعض
لانه بالعقل يا محترم تخيل كده لو في اتفاقية بينك وتركيا مثلا انهم ميدخلوش ليبيا وقامو دخلوها عصب عنك هل هتسيبهم وتطلع تقول انك اتفاجئت بيهم ( ده كلام دول ده )

يعني انت عايز تقول ان الجيش في سيناء غصب عن الصهاينة :unsure:
الصهاينه اقتنعوا بالمثل المصري الجميل

ان جاك الغصب اقبله بالرضا واعمله جميل

انت مقتنع يا انجمار ان اسرائيل ممكن تخسر علاقتها الذهبيه مع مصر وتعلن عليك حرب عشان خرقت التزامات الملحق العسكري لكامب ديفيد في سيناء المصرية؟
احنا بنخوف برضه يا انجمار 🙂🙂🙂

الصهاينه اقتنعوا بالمثل المصري الجميل

ان جاك الغصب اقبله بالرضا واعمله جميل

انت مقتنع يا انجمار ان اسرائيل ممكن تخسر علاقتها الذهبيه مع مصر وتعلن عليك حرب عشان خرقت التزامات الملحق العسكري لكامل ديفيد؟
احنا بنخوف برضه يا انجمار 🙂🙂🙂
مش حرب يا حاج اوسورايس ( لو قصدك تكتبها اوزوريس عندك خطأ املائي )
لكن ممكن تتهمك بخرق الاتفاقية وده كفيل ان بتوجيه عقوبات اقتصادية ضدك

مش حرب يا حاج اوسورايس ( لو قصدك تكتبها اوزوريس عندك خطأ املائي )
لكن ممكن تتهمك بخرق الاتفاقية وده كفيل ان بتوجيه عقوبات اقتصادية ضدك
هههه يا عم انجمار عقوبات ايه بس،.. الاتفاقيه مش ممضيه امبارح ومر عليها اكتر من ٤٠ سنه وبقى بيننا وبينهم علاقات امنيه واستخبارية متشابكة جدا.. زي ما بيقولوا العلاقه ثقلت .. انت عاوز تضرب تركيا في ليبيا وعاوز تضرب اثيوبيا واسرائيل عاوزه تضرب ايران وتجتاح لبنان

المقصود ان البلدين مش عاوزين يفتحوا جبهه على بعض لان الحرب هتبقى مكلفه جدا ع الطرفين وملهاش داعي لان وراهم جبهات اخرى عاوزين يخلصوها

الصهاينه مش مندفعين وبيحسبوها صح جدا واكيد شافوا ان التغاضي عن الخروقات المصرية فيه مصلحه لهم في الوقت الحاضر ... مصر مش الايرانيين ولا السوريين ... اسرائيل بتعامل مصر معامله خاصه

وبالنسبه لاسمي كنت عاوز اوزوريس فعلا طلع حد واخده قلت احرف في الاسم وربنا يسامحني 😂

بقفل الحوار عشان هنتخانق وممكن تقفل بالتهم المعلبة
الاعلام الموجهة المصري بيأثر على طريق تفكير البعض
لانه بالعقل يا محترم تخيل كده لو في اتفاقية بينك وتركيا مثلا انهم ميدخلوش ليبيا وقامو دخلوها عصب عنك هل هتسيبهم وتطلع تقول انك اتفاجئت بيهم ( ده كلام دول ده )
والله يا راجل يا محترم انا مش بتفرج علي الاعلام المصري اصلا ، و مصر طلبت اكثر من زيادة القوات في سيناء و تم رفض طلبها لكن في ٢٠١١ الوضع اختلف ، ابحث بنفسك بدل الفلسفة

والله يا راجل يا محترم انا مش بتفرج علي الاعلام المصري اصلا ، و مصر طلبت اكثر من زيادة القوات في سيناء و تم رفض طلبها لكن في ٢٠١١ الوضع اختلف ، ابحث بنفسك بدل الفلسفة
في حاجة اسمها منطق حكم العقل و المنطق وهتضحلك الصورة
واتمنى من كل قلبي ان يكون كلامك صح واننا معلمين على الصهاينة وقلبنا ميت معاهم
عقبال الحبش و الاتراك ان شاء الله

في حاجة اسمها منطق حكم العقل و المنطق وهتضحلك الصورة
واتمنى من كل قلبي ان يكون كلامك صح واننا معلمين على الصهاينة وقلبنا ميت معاهم
عقبال الحبش و الاتراك ان شاء الله
وهو المنطق ، ان اسرائيل هتسمح بدخول ٦٠ الف فرد بعداد ثقيل المنطقة ج لمكافحة الارهاب ، علي العموم ولا انا و لا انت معهم علشان نعرف بواطن الامور ،نتمني فقط بقاء القوات هناك و عدم عودتهم يبقي انهينا اهم بند علينا في الاتفاقية

وهو المنطق ، ان اسرائيل هتسمح بدخول ٦٠ الف فرد بعداد ثقيل المنطقة ج لمكافحة الارهاب ، علي العموم ولا انا و لا انت معهم علشان نعرف بواطن الامور ،نتمني فقط بقاء القوات هناك و عدم عودتهم يبقي انهينا اهم بند علينا في الاتفاقية
اعتبر البند هذا اصبح في طي النسيان .... الان هناك انتشار عسكري مصري كثيف في كل مناطق شمال. ووسط وجنوب سيناء وبمختلف الاسلحة وهنا نتكلم في واقع وليس تمنيات

اتفاقية كامب ديفيد طبعا
لو التفاهمات القائمة مع الكيان الصهيوني انتهت القوات سوف تعود قطعا
طب ما نفس كامب ديفيد مقالتش ينفع تعمل اللي بتعمله دلوقتي ايه اللي يخليك ترجع بقى؟ 😉

عودة
أعلى