سلسلة معلومات قيمة #5 ( أفضل الأدوات التي يحتاجها كل عسكري )

ماأفضل أنواع الأقمشة والجوارب أعزكم الله للعسكري و للمشي الطويل
القطن أو البوليستر أو ......
البولستر سيء جدا انساه حتى في المدن مايصلح معا انه من منتجات سابك 😬 بس القطن افضل

البولستر النسخه السعوديه من القطن
نفس ما الصين انتجت الؤلؤ وضربت سوق الخليج حنا ضربنا القطن بالبولستر 😬

كتاب ياعم الحج انتا لسه عايش في عصر الطابعه
في حاجه اسمها ايباد تلفون ذكي كمبيوتر محمول
ويلعب بيه يكلم حبايبه
يصور سلفي
يعمل اسناب
يصور توكتوك العالم أطور ياباشاء

كتاب ياعم الحج انتا لسه عايش في عصر الطابعه
في حاجه اسمها ايباد تلفون ذكي كمبيوتر محمول
ويلعب بيه يكلم حبايبه
يصور سلفي
يعمل اسناب
يصور توكتوك العالم أطور ياباشاء
قد لا تتوفر شبكة في المناطق البعيدة عن المدن عشان يكلم حبايبه , ايضآ قد لا تتوفر كهرباء لشحن تلفونك الجميل
الكتب او اوراق اللعب او الوسائل الأخرى بعيدآ عن الاجهزة الذكية هي المنقذ الوحيد لك من الملل

قد لا تتوفر شبكة في المناطق البعيدة عن المدن عشان يكلم حبايبه , ايضآ قد لا تتوفر كهرباء لشحن تلفونك الجميل
الكتب او اوراق اللعب او الوسائل الأخرى بعيدآ عن الاجهزة الذكية هي المنقذ الوحيد لك من الملل
ماحد قلك يا اخي أن فيه شاحن شمسي وبيستخدمه الجيش السعودي في الجبهات وهوا بحجم كف اليد الدنيا سهله بس احنا الي بنصعبها

ماحد قلك يا اخي أن فيه شاحن شمسي وبيستخدمه الجيش السعودي في الجبهات وهوا بحجم كف اليد الدنيا سهله بس احنا الي بنصعبها
ممكن الجندي تكون خدمته في الجيش في مناطق مفيهاش طاقة شمسية كافية زي فنلندا مثلآ,

:مخ:

ايباد او هاتف نقال في الخطوط الاماميه؟

شاحن الطاقه الشمسيه بيحتاج ساعات حتى يشحن ايياد واحد فقط

اذا كنت في OP فكرة انك تشل كتاب صغير و خفيف و شوية سناكس مناسبه،

في جوالات تشحنها وتجلس ايام واعتقد يوجد منها نسخ روسيه

لازم نتطور ونصمم لنا شبكة انترنت عسكريه لصالح القوات المسلحه

ممكن الجندي تكون خدمته في الجيش في مناطق مفيهاش طاقة شمسية كافية زي فنلندا مثلآ,

:مخ:
والله كلامك احرجتني برد هذا
بس لو ينفع نجرب مروحه صغيره جيبي كده يمكن تشتغل معا تيارات البرد وتولد طاقه كهربائيه للشحن
فكره
تحياتي اخي العزيز

والله كلامك احرجتني برد هذا
بس لو ينفع نجرب مروحه صغيره جيبي كده يمكن تشتغل معا تيارات البرد وتولد طاقه كهربائيه للشحن
فكره
تحياتي اخي العزيز
ماهو اسم المروحة التي تولد الكهرباء ويستطيع الجندي حملها في شنطته من ضمن الأدوات ؟

في جوالات تشحنها وتجلس ايام واعتقد يوجد منها نسخ روسيه

لازم نتطور ونصمم لنا شبكة انترنت عسكريه لصالح القوات المسلحه
الجندي ماهو رايح خدمته بالجيش يجلس ايام يابو قطبة بل شهور وربما سنين في بعض الدول , سواء خدمة او مهمة خارجية ,
الكتب والألعاب الورقية وغيره هي المنجي الوحيد من الملل

عودة
أعلى