مدرعات وليد المصرية نجمة أفلام الحركة

في حد ميعرفش وليد
ولد عيب🤣
images (56).jpeg

مش عارف اقول لك ايه بس والله والله كلامك يضحكني 😂
وكده ولا كده احتياطا هقول ههههه
وانا ومع اختلافي معك. احترم ردك جدا واتفهمه…. وهو الضحك ..!! هذا الكلام يضحك بعض الناس بالفعل.
ربك سبحانه وتعالي بيقول. " سنريهم اياتنا في الافاق. فمن شاء ان يراها سيراها. ومن لم يشيء فلن يراها.
ديه حكمه ربك سبحانه وتعالي بقي.
اضحك. بس وانت بتضحك. ابقي شوف انت شايف ايه …!

على فكرة اكبر غلط اختصار مصر فى شخص واحد مصر اكبر من كده تخيل الشخص ده لو غلط او أساء او تصرف بشكل غير صحيح تبقا مصر كلها غلطت مصر اكبر من شخص واحد مصر كبيرة جدا جدا بس للأسف شعبها مقزمها فى شخص
مرحبا يا اخي….
اولا انا غير مختلف معك تماما. ولا حتي مع الاخ ال هاجمني قبلك. لان كلامي في بعضه مجازي التعبير. لا اقصده يعني بالشكل المباشر.
فانا فكري عم الدوله المصريه اعمق من هذه النظره الصبيانيه … فانا دارس علوم سياسيه واستراتيجيه.
لمصر ككيان اعتباري اشخاص يقومون علي مصالحها او بمعني ادق اجهزه معنيه لهذا السبب. وهي ما تسمي بهيئه الامن القومي والذي يتكون من كذا جهاز. ويضم من جميع اطياف الدوله. وهو ما يسمي بالدوله العميقه او العقل الداخلي للدوله.
لكل مشكله في مصر لها ملف وفيه حلول…!! ولكن القدره علي اتخاذ القرار وتحمل المسؤولية السياسيه اجبرت اعظم عظماء من حكمو هذه الدوله يتراجعون عن اتخاذ قرار واحد مصيري حيوي ….. !!
هذا الرجل اتخذ عشرات وعشرات القرارات المصيريه المدمره سياسياً ..!! ولم يتوقف لحظه…
نحن لا نمجد اشخاص. نحن نمجد ربنا وديننا وبلادنا و ابطال بلادنا. مثلنا مثل اي امه نهضت و كبرت …..
لا تدع اي كلام او مشاعر سلبيه تفقدك ببلدك وابطال بلدك. افتخر ….
مصر بتصنع معجزه علي اي مقياس كان. مصر صدت واستوعبت هجمه من اقوي هجمات التاريخ بدون مبالغه …!!
بل ان مصر الان تفوق لتقف اقوي مما كانت. في اقوي هجمه مرتده يمكن ان تراها في العصر الحديث…. وليس عيباً ان لهذه الهجمه قائد …. ببساطه. منتخب مصر به ١١ لاعيب ولكن هناك محمد صلاح واحد فقط. الكل يتعاون ولكن صلاح هو من ينهي ….

عودة
أعلى