#السيسي: #مصر لديها قوة عسكرية تمكنها من حماية مقدراتها وإنفاذ إرادتها.. وأمن مصر خط أحمر لا يمكن المساس به شاء من شاء وأبى من أبى.

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
كم انا مستمتع.
لا مزيد من مصر الطافية..
نتجه صعودا لأن نملك أسباب القوة الاقتصادية والعسكرية والاجتماعية والسياسية
اراقب ردود الأفعال في الوسط المحيط.. كل يموج في بعض وتعليقات من شكل ولون.. هناك من يبكي كمدا وهناك من يضحك هزوا.. وهناك من يحلل صدقا..
اتذكر تلك الحكمة العظيمة التي لن تجدونها في أي مكان لأنني هو قائلها : كثرة أعدائي تزيدني قوة..

كم انا مستمتع.
لا مزيد من مصر الطافية..
اراقب ردود الأفعال في الوسط المحيط.. كل يموج في بعض وتعليقات من شكل ولون.. هناك من يبكي كمدا وهناك من يضحك هزوا.. وهناك من يحلل صدقا..
اتذكر تلك الحكمة العظيمة التي لن تجدونها في أي مكان لأنني هو قائلها : كثرة أعدائي تزيدني قوة..
dr seuss book GIF

كم انا مستمتع.
لا مزيد من مصر الطافية..
انت استاذ لا تحرمنا من تعليقاتك وتحليلاتك

لو السيسي ذات نفسه قال هطلع اضرب السد الان برضه هيشككوا في كلامه وهيقولوا مش عندنا قدره ومش هنقدر.. يطلع يقول متقلقوش.. يقولو الكلام ببلاش.. يقولك نتفاوض يقولوا انت ضعيف ومش هتقدر تعمل حاجه... الموضوع يتحل.. يقولوا نشك وانت حليته ازاي اصلا.. هم قاصدين يحبطوا فينا بأي طريقه مع ان لو حصل لهم اي مشكله وربنا ميكتبش المشاكل لحد ما تجد واحد مصري بيشمت فيك والله الناس دول بيحسسونا انهم في دائره صنع القرار وعلي اطلاع ما خفي والي بيحصل خلف الكواليس.. المحقق كونان بجلاله قدره مثلا.. بقول للي قاصد يحبطنا كمصرين وبيتريق (وتلك الايام نداولها بين الناس) (كما تدين تدان ولو بعد حين) وشكراا

التعديل الأخير:
اولا سؤال ماهي مناسبة الكلمة ؟
ثانيا كلمة بطلوا هري ماهي حلوه بحق شعب من حقه يقلق على حقوقه ومقدراته
لو استخدم مفردة أخرى كان افضل
لا دى عندنا عادى كلمة عادية وهو يقصد كلام الناس عن الضربة العسكرية وهتبقى ازاى لان كل واحد بيهرى فعلا عن الموضوع ده واكتر من مية خطة اتحطت لحد دلوقتى ملخص الكلام الكلمة عادية ومفيهاش تقليل من الشعب

انت استاذ لا تحرمنا من تعليقاتك وتحليلاتك
ياعم بيتقمصوا وبيحذفوا تعليقاتي
عملولي مخالفة عشان هذرت مع مشرفنا المحبوب ذو الشعبية الطاغية الوكارد

ازاي عايز الشعب يسكت وادارتكم للملف فاشله بامتياز وأسفرت عن سد عملاق مبني ويعلو كل يوم ولابوادر لحل هذه الازمه دبلوماسيا وبالأخير يقول أشقائنا الاثيوبيين فشل متتالي للأسف

ياعم بيتقمصوا وبيحذفوا تعليقاتي
عملولي مخالفة عشان هذرت مع مشرفنا المحبوب ذو الشعبية الطاغية الوكارد
معلش دا تأثير الشعبيه الجارفه خليك من الهذار زناتى للتحليل العقلى والكلام الموزون
ليه الريس جمع ما بين السودان وإثيوبيا مقابل مصر
ايه إلى متوقع يكون فى الكواليس

تحياتي لك أستاذي المحترم شكرا لمشاعرك ياطيب
انا كنت واخد عهد من زمان اني ما اهاجمش اي شخص مصري مهما كانت اراءه بتخالفني.. ويتمنى أفضل محافظ على الاتجاه دا.
اتجاه المفروض يكون لناس تانية عارفة نفسها

انا كنت واخد عهد من زمان اني ما اهاجمش اي شخص مصري مهما كانت اراءه بتخالفني.. ويتمنى أفضل محافظ على الاتجاه دا.
اتجاه المفروض يكون لناس تانية عارفة نفسها
هو فعلا المفروض كلنا نعمل كده لإن المنتدي مش مصري وفعلا الموضوع ده بيأكد ان مصر حرااااقه

معلش دا تأثير الشعبيه الجارفه خليك من الهذار زناتى للتحليل العقلى والكلام الموزون
ليه الريس جمع ما بين السودان وإثيوبيا مقابل مصر
ايه إلى متوقع يكون فى الكواليس
الكل عارف موقف السودان ايام البشير كان مناصر لموقف اثيوبيا.. اعتقد قرأت من فتره ٥ ايام تقريبا خبر عن اتفاق اثيوبي سوداني بدون مصر بس مش متأكد

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى