إستهداف منظومات دفاع جوي تركية في الوطية

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
إن كان تم ضرب نظام دفاع جوي للعدو فأنا من هنا أصفق للفاعل. هذه الخطوة تأخرت كثيرا كثيرا وهو أمر يدعو للسرور البالغ أنها حدثت.

شابو.
لو صدقت الأخبار
ضربة بعد تمام التمركز وبعد زيارة وزير الدفاع مباشرة

أتمنى تكون ضربة من مصر
يعني رسالة مقتضبة كده
أتمنى

رضي الناس من عدمه مش هو الأساس
اهم حاجة هو الفعل والاستمرار عليه
انا اتمني ان يكون الخبر صحيح - بس لسه متوجس من صحته
بالعكس... تركيا بتصعد الان كعدو اول للعرب وايران معها بدلا عن اليهود من حقارة أفعالهم وربما هذا مدبر من الاسرائليين أنفسهم وان قدوم الاجيال من سوريا وليبيا والعراق ومصر والسعوديه يكرهون إيران وتركيا اكثر من اليهود هو انتصار كبير لليهود قدمه لهم هؤلاء بغباء غاشم

بغض النظر عن صحة الخبر
بعض الأخوة خبراء التسليح يقولك مثلا لا دي تركيا اشترت SA-3 لمصلحة الوفاق .. لا ده الهوك XXI لا ده كورال
وهمه لا يعرفون خصائص فنية للكورال ولا غيره
التاريخ بيقول أول ضحايا الرافال في ليبيا كان السام 3
ده التاريخ
وسكتنا وقلنا ربنا يعدي الأيام بخير

.....................
أنا أولا لم أتأكد من الخبر ولا كون إننا أصحاب الضربة

لكن بافتراض ذلك

هي ضربة هوك قاتلة وقضت على بروباجاندا بقالها شهر تقريبا

بالعكس... تركيا بتصعد الان كعدو اول للعرب وايران معها بدلا عن اليهود من حقارة أفعالهم وربما هذا مدبر من الاسرائليين أنفسهم وان قدوم الاجيال من سوريا وليبيا والعراق ومصر والسعوديه يكرهون إيران وتركيا اكثر من اليهود هو انتصار كبير لليهود قدمه لهم هؤلاء بغباء غاشم
تكالب الأعداء علينا دليل علي ضعفنا وفرقتتا
وهي مؤشر خطير
كل العرب بيكرهوا إسرائيل بس النتيجة النهائية ايه
صفر

مش عارف ايه لازمه الأفلام الي بيعملها مؤيدي السيسي وفي الأخر هتطلع الإمارات الي عملتها أو روسيا وهيبقي منظرهم وحش كالعاده!!!!!!!
اسمها بيأيد دولته ودي حاجه يفتخر بيها
علي عكس من يجاهر بالخيانه ويقول انه سيساعد ويؤيد من يحارب دولته

عموما ... عن نفسي لن أبالغ في الفرح حتى تصدر أنباء قاطعة للشك بهذا الموضوع

المه
عموما ... عن نفسي لن أبالغ في الفرح حتى تصدر أنباء قاطعة للشك بهذا الموضوع

وهذا الي نقوله لان حاليا الانتصارات لتركيا حقيقة واضحه مليارات تصدر لها مليشياتها منتشرة انظمتها تقيل وتعين الحكومة على كيفها

المه

وهذا الي نقوله لان حاليا الانتصارات لتركيا حقيقة واضحه مليارات تصدر لها مليشياتها منتشرة انظمتها تقيل وتعين الحكومة على كيفها
أنا كان نفسي أقول مزهرية ... لكن بعد التأكيد إن شاء الله

الي خطط الضربه دي في الوقت ده مش حد عسكري ده شكله طبيب نفسي أو فيلسوف عبقري ده قاصد يطحن الروح المعنويه للدنيا بحالها أتراك وسوريين و خونه ليبيا لا ولسان حاله بيقول انا بابا يا جربوع انت وهوه

الي خطط الضربه دي في الوقت ده مش حد عسكري ده شكله طبيب نفسي أو فيلسوف عبقري ده قاصد يطحن الروح المعنويه للدنيا بحالها أتراك وسوريين و خونه ليبيا لا ولسان حاله بيقول انا بابا يا جربوع انت وهوه
بكل الإحتمالات
1- طيران حفتر .. دي قفزة نوعية في القدرات يعني يضرب الوطية يبقى اللي جاي هو ضرب تجمعات الوفاق خارج سرت
2-الإمارات ... قفزة نوعية في التدخل لمرحلة الضرب المباشر
3-فرنسا ... عضو حلف ناتو بيضرب عضو حلف ناتو ... جديدة برضك
4-مصر ... يعني ده نوع جديد من التعامل وإدارة الملف

أيا كان مين اللي حصل ده Trigger لأحداث قادمة
بس بعد زيارة وزير الدفاع مباشرة وتصريحات رنانة
هم مطالبين بالرد

هيردوا على مين في الأربعة اللي فوق ..؟

ضربه قويه بغض النظر عن الخساير

الا انها اتت بعد وضع الاتراك ثقلهم
على الارض الليبيه

الخلاصه انه يوجد من هو قادر على ضرب الترك

المه

تركيا لم تحقق هدفها الي الان في ليبيا تعتبر خسرانه بدون الهلال النفطي وفي وضع صعب اساسا

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى