الآن الضيف يعلن بدء عملية طوفان الاقصى

ما هو مستقبل الحرب الفليسطينية الاسرائيلية

• يستمر نتياهو في حكومة اسرائيل وتستمر الحرب

الأصوات: 136 56.7%
  • تنتهي الحرب وتعترف اسرائيل بالهزيمة بعدم القضاء على حماس

الأصوات: 104 43.3%

• مجموع المصوتين
    240
اليوم يعتبر فاصل في ادخال المساعدات.

وهذا الصحيح.. اما ترك اهل غزة لمصيرهم محتوم عل اساس تضحية لا يصح.

لا تشيل هم، الخزن الاستراتيجي بتاع الجرذ هنية موجود في انفاق غزة، اللي تبي مياة وقود غذاء علاج.

نهاية مغامرات حماس المعتادة بمقتل الالاف وبعدين يبدا الصراخ والعويل ومطالبه العالم بالمساعدات. اليس هناك من يضع حد لهولاء الاطفال!!

بالرغم ان الامر سيجلب لي السباب لكن عودت نفسي بالبحث عن الحقيقة

بعد مراجعة عدة مصادر مفتوحة وتحليل فيديوهات واماكن جغرافية

بدأت اشك ان قصف المشفى خطأ من حماس

اتحفظ عن نشرها هنا الان لما للموضوع من حساسية

ان كانت حماس متاكدة انها ليست الفاعلة فاضعف الايمان عليها المطالبة بلجنة تحقيق اممية/عربية فورا

ان استطاعت ان تثبت ذلك فهو نصر لها يعادل وربما يزيد دوليا عن نصر الاسرى

من لديه اضافة/رد فليقرأ تعليقي جيدا قبل ان يرد​

باشا افتح الحدود وعدي المساعدات وك.. اسرائيل على ك أمريكا
أقولك على اللي اكتر من كده إبعت تعبئه كامله لجيشك وجيش الأردن الحدود واليهود هيشخوا في لباسهم
موضوع إرسال المساعدات لو دخلت المساعدات ما هيا حتضرب يبقى عملنا ايه لازم يبقى في ضغط على اسرائيل علشان متضربهاش او يشوفوا طريقة تانية يدخلوا بيها المساعدات

موضوع تعبئه الجيش المصري و الاردنى اعتقد يكون معاهم جيوش تانيه من الدول العربية حتكون رساله قوية جدا و تخفف الوضع عن أهل غزة كتير بس تقول لمين محدش في العرب كلهم بلا استثناء حيعمل كده

لا تشيل هم، الخزن الاستراتيجي بتاع الجرذ هنية موجود في انفاق غزة، اللي تبي مياة وقود غذاء علاج.

نهاية مغامرات حماس المعتادة بمقتل الالاف وبعدين يبدا الصراخ والعويل ومطالبه العالم بالمساعدات. اليس هناك من يضع حد لهولاء الاطفال!!
في اليوم الاول من الحدث انتقدنا حماس لفعلتها ولكن لما تأزمت الامور قررت ان نترك موضوع حماس لبعد انجلاء الغمة.
المشكلة من 2006 وكل عامين او ثلاث تترك غزة لمصيرها محتوم مثل الملاكم بوزن ريشة ويدخلونه حلبة الملاكمة ليواجه ملاكم من الوزن الثقيل .. ويبدأ الظرب .. المصيبة ان هذا الملاكم على طرف الحلبة يوجد من يسانده بقوة في المباراة وهو الولايات المتحدة .. اما الملاكم الثاني لا يوجد معاه الا بعض الجماهير اللي تشجعه من بعيد .

ما
بالرغم ان الامر سيجلب لي السباب لكن عودت نفسي بالبحث عن الحقيقة

بعد مراجعة عدة مصادر مفتوحة وتحليل فيديوهات واماكن جغرافية

بدأت اشك ان قصف المشفى خطأ من حماس

اتحفظ عن نشرها هنا الان لما للموضوع من حساسية

ان كانت حماس متاكدة انها ليست الفاعلة فاضعف الايمان عليها المطالبة بلجنة تحقيق اممية/عربية فورا

ان استطاعت ان تثبت ذلك فهو نصر لها يعادل وربما يزيد دوليا عن نصر الاسرى

من لديه اضافة/رد فليقرأ تعليقي جيدا قبل ان يرد​

هل تملك الجهاد صواريخ djam ؟

عودة
أعلى