الآن الضيف يعلن بدء عملية طوفان الاقصى

ما هو مستقبل الحرب الفليسطينية الاسرائيلية

• يستمر نتياهو في حكومة اسرائيل وتستمر الحرب

الأصوات: 140 55.3%
  • تنتهي الحرب وتعترف اسرائيل بالهزيمة بعدم القضاء على حماس

الأصوات: 113 44.7%

• مجموع المصوتين
    253
لو تقدر تقنع جيش بلدك الى معرفش هوا فين يتولى عملية التأمين اتفضل احنا معاك لكن فى النهاية مش هنضحى بسلامة السائقين المدنين المصريين علشان خاطر حد فى شروط تأمين يجب اتباعها والى عاوز يجازف يتفضل بأهل بلده وجيشها واقتصادها

ايران ترسل مساعدات لكل الدول و حلفائها و لا تخاف لا منطق للتوسل و النخنخه و الخنوع و السهوكة
مصر دورها صغير للاسف في اخر 20 سنة في معظم قضايا الوطن العربي و لم تحل مشاكلها الاقتصادية بسبب فساد العسكر

الحدود المصرية مع غزة صغيرة العربات لو عربت بدون إتفاق فضربها مفيش اسهل منه وساعتها الدنيا حتولع اكتر

تفتح حرب مع اسرائيل وانت ماعندك الا مواصير ٦ بوصه ليه؟ لا صواريخ موجهه ولا مضادات طيران ولا ابو كلب. هذي النتيجة الالاف القتلى جلهم اطفال وازمه وقود وازمه علاج وازمه كهرباء ومياه وغذاء وانت ترتع في فنادق الدوحة تأكل مالذ وطاب وتنام قرير العين.

من من تخاف مصر من ايصال المساعدات لغزة
اوصلوا المساعدات بالقوة او بطريقة غير مباشرة
افتحوا اي طريق بري و لو صحراوي و عبروا المساعدات هل المسافة كبيرة جدا حتى يستطيع الاحتلال قصفها
لو ارداو ايصالها فالف طريقة لا يصالها
ما هذا الضعف و انتظار موافقة اليهود

الباقي على الحشد الارهابي

ايران ترسل مساعدات لكل الدول و حلفائها و لا تخاف لا منطق للتوسل و النخنخه و الخنوع و السهوكة
مصر دورها صغير للاسف في اخر 50 سنة في معظم قضايا الوطن العربي و لم تحل مشاكلها الاقتصادية بسبب فساد العسكر
يبقا تعاملو على هذا الأساس للنهاية وشوفو مين الدول القوية فى المنطقة وأبداً فى مطالبتها لكن هناك دول تدعى العظمة وفى النهاية أين هم الآن ملهمش صوت حتى لكن المصريين تفكيرهم واقعى مبنى على عدد حروب خضناها بالفعل مش لسه هنفترض عارفين ان المسار ده نهايته مضره ببلدنا فى وقت غير مناسب كنا زمان بنخوض معارك فى الوقت المناسب لعدونا النهج ده اتغير وبقينا أحنا الى بنحدد الوقت المناسب لنا اما عن صورتنا فى المنطقة لم نعد نخاف عليها هيا كده كده بايظة وعرفنا آخر الكل 🤣

يبقا تعاملو على هذا الأساس للنهاية وشوفو مين الدول القوية فى المنطقة وأبداً فى مطالبتها لكن هناك دول تدعى العظمة وفى النهاية أين هم الآن ملهمش صوت حتى لكن المصريين تفكيرهم واقعى مبنى على عدد حروب خضناها بالفعل مش لسه هنفترض عارفين ان المسار ده نهايته مضره ببلدنا فى وقت غير مناسب كنا زمان بنخوض معارك فى الوقت المناسب لعدونا النهج ده اتغير اما عن صورتنا فى المنطقة لم نعد نخاف عليها هيا كده كده بايظة 🤣
ايران هي السبب في تاخير العملية البرية الى الان
منطق القوة هو ينتصر اما الخنوع ماذا حل
و حتى هذا الاتفاق بموافقة اسرائيل هل تتفاخر باتفاق عبر موافقة عدوك
يا اخي اي هبل و اي قوة و انت تخاف ترسل المساعدات و تنتظر موافقة عدو

اليابانيين وضيعيييين انقصفو بالنووي الامريكي 1945
وخايفين تتكرر مره اخرى

والله اكلين مقلب في ايران ههههههههه

غير صحيح
تاخير العملية البرية بسبب ظروف الطقس
وتوقعات بصفاء الطقس يوم الخميس القادم
اذا لم تدخل اسرائيل بريا يوم الخميس
معناته تهديدات ايران جابت نتيجة
لحد الان الحكم بدري

مع حبي للامارات مش لطيفة الكلمة في مجلس الامن
كان ممكن نقول غير كده بدون لوم انفسنا علانية بدون اي داع

اعتبرنا زى ما انت عاوز لديك بديل اتفضل قدمه معندكش أقبل ما يقدم لك طالب الدول القوية لو وجدتهم لكن حاليا كله مستخبي 🤣

عودة
أعلى