ولي العهد الأمير محمد بن سلمان في زيارة للأردن و تركيا ومصر " متابعة مستمرة "

غير صحيح يوجد حروب سابقه بيننا وبين تركيا ثار وسرقتهم لتراثنا المقتنيات النبويه وغيرها وغيرها

فلا تلوم الايرانيين اذاًَ على تدبيرهم لكم
فقد كانت ايضاً بينهم و بينكم حروب من زى قار وحتى الان

ده موقع هباد بيقولك ان مصر هى اللى تقربت لتركيا (الاول) احا مصر مين اللى تقربت الاول
قطر شئنا او ابينا دويلة موجودة و هى نفسها تستثمر فى مصر و هى فى من كام شهر استثمرت 5 او 10 مليار دولار مش فاكر الرقم كويس
بس الاخوان اصلا فصيل ارهابى نصه فى تركيا و نصة فى بريطانيا و الاتنين بيكفرو بعض و الاتنين بيحاربو بعض إخوان لندن بتوع إبراهيم منير و إخوان تركيا بتوع محمود حسين و شوف تعليقاتهم على بعض فى النت و فى جماعة منهم طلبت بالفعل التصالح مع السيسى... و انا بقولك اهو مفيش تصالح مع الاخوان ولاد الحرام الارهابيين و اى تصالح معاهم انا هكون من اول المهاجمين للسيسى و هفتح عليه
طيب خلينا نمشي بنفس منطقك دا، انت ليه وافقت على التصالح مع قطر ليه. ماهي قطر كنتو بتقولوا عليها إرهابية وقتلت الجنود في سيناء و و و

بالعكس هذا من حسن الضيافة والشعر موروث تاريخي
كعربي يجيب عليك الافتخار بالشعر
في السابق كان جرير والفرزدق يلقون الشعر للأمراء

قصيدة جرير في مدح عبدالملك بن مروان
زِيارَتِيَ الخَليفَةَ وَاِمتِداحي
سَأَشكُرُ أَن رَدَدتَ عَلَيَّ ريشي
وَأَثبَتَّ القَوادِمَ في جَناحي
أَلَستُم خَيرَ مَن رَكِبَ المَطايا
وَأَندى العالَمينَ بُطونَ راحِ
الشعر شحادة محترمة فقط

طيب خلينا نمشي بنفس منطقك دا، انت ليه وافقت على التصالح مع قطر ليه. ماهي قطر كنتو بتقولوا عليها إرهابية وقتلت الجنود في سيناء و و و
قطر دويلة باقية اما الاخوان فصيل غير باقى و للاسف انا ماكنتش عاوز اتصالح معاهم بس هما الى جابو ورا زى ما الاتراك هما كمان اللى جابو ورا الاول.. فى السياسة لا عدوء دائم ولا صديق دائم فقط مصالح دائمة.. وهما عرفو ان بعد 7 8 سنين من تسمية ثورة 30 يونيو انقلاب و ان النظام اللى فضلو يقولو عليه ارهابى و منقلب وقاتل و صهيونى ووو .....راحو اتصالحو معاه لان هى دة السياسة

هذا وتقرر تعيين حازم @حازم سفيرًا بالاردن وتعيين @نشاب سفيرًا في السعوديه

احرجت نفسك يااردوقان واحرجت خرفانك
قبل ثلاث سنوات تهاجم وتهاجم
واليوم تستقبل وتسلم
لسانك حصانك يالعلج

لاكذه ماتفقنا الا شوايه الخليج خط احمر
البيك وقلنا ماشي كله زيوت ومخلل السندوتشات يسم البدن بس الا شوايه الخليج
رجعتني للثقبه
هو جبار بس ثقيل مره بس تبي الصحيح فرعين منطنوخ الي بالثقبه وعندك الي بالعزيزيه وحتى الدهن احسه اخف من الي بالثقبة 😋

عودة
أعلى