بعد المملكة العربية السعودية قطر مهتمة ب شراء دبابات ليوبارد 2 الالمانية

3z000z-24

عضو
إنضم
3 فبراير 2012
المشاركات
4,231
التفاعل
1,084 0 0
After Saudi-Arabia, Qatar is also Interested in German Leopard 2 Tanks
Posted by News Desk


Qatar is also interested in the German Leopard 2 tanks.
The emirate of Qatar has expressed interest in buying up to 200 Leopard 2 tanks, the german magazine Der SPIEGEL wrote. It is not clear whether the tanks are new production or refurbished from the German Army surplus stocks. A delegation from the tank manufacturer Krauss-Maffei Wegmann travelled several weeks ago to Qatar to discuss the project. Unlike the opposition the proposed sale of similar tanks to Saudi Arabia, offering the tanks to Qatar has not caused any adverse objections in Germany.
Another customer for the used German tanks is Indonesia. Jakarta is about to receive 100 tanks by October, if the acquisition will pass the German Parliament objections. Such objections, particularly by the left parties, have aborted Berlin’s plans to sell 270 of the latest model Leopard 2 tanks to Saudi-Arabia. The Saudi deal would be for new production series, meaning billions in revenues for the german industry.

Following the opposition raised in Germany for recent arms sales initiatives, the government, backed by defense industries lobby is calling for the revision of the German arms sales policy, revisiting the ‘black list’ of countries to which German made arms should not be exported. Such a move has recently been opposed by other NATO members during the Chicago summit in May 2012.


ترجمة


بعد المملكة العربية السعودية، كما يهتم قطر باللغة الألمانية ليوبارد 2 صهريج
نشرت من قبل مكتب أخبار


قطر مهتمة ايضا في الدبابات ليوبارد الألمانية 2.

كتب مجلة دير شبيجل الالمانية إمارة قطر قد أعربت عن اهتمامها في شراء ما يصل الى 200 دبابة ليوبارد 2. وليس من الواضح ما إذا كانت الدبابات هي إنتاج جديدة أو مجددة من مخزون فائض الجيش الألماني. وقد سافر وفد من الشركة المصنعة خزان كراوس مافيي-فيجمان قبل عدة أسابيع إلى قطر لمناقشة المشروع. وخلافا للمعارضة الصفقة المقترحة من الدبابات مماثلة إلى المملكة العربية السعودية، وتقدم الدبابات إلى قطر لم تسبب أي اعتراضات سلبية في ألمانيا.
عميل آخر للدبابات الألمانية المستخدمة هي إندونيسيا. جاكرتا على وشك أن تتلقى 100 ​​دبابة بحلول اكتوبر تشرين الاول، إذا كان اقتناء سيمر الاعتراضات البرلمان الألماني. هذه الاعتراضات، خاصة من جانب الأحزاب اليسارية، لديها خطط برلين إحباط لبيع 270 من أحدث الدبابات النموذج 2 ليوبارد إلى المملكة العربية السعودية. فإن الصفقة السعودية لتكون سلسلة إنتاج جديدة، وهذا يعني المليارات من عائدات لصناعة الألمانية.

بعد رفع المعارضة في ألمانيا لمبيعات الأسلحة الأخيرة المبادرات والحكومة وبدعم من اللوبي الصناعات الدفاعية وتدعو لإعادة النظر في السياسة الألمانية مبيعات الأسلحة، إعادة النظر في "القائمة السوداء" للدول التي لا ينبغي جعل الألمانية الأسلحة يتم تصديرها. وقد تم مؤخرا مثل هذه الخطوة معارضة من أعضاء حلف شمال الاطلسي خلال قمة أخرى شيكاغو في مايو 2012.
 
عودة
أعلى