حيفا عندما زارتها القوات الخاصةالمصرية

رد: الكارين ايه مصرية 100%

اولا لا توجد طائرات مقاتلة اسرائيلية اشتركت في العملية ، الطائرات الوحيدة التي اشتركت هي طائرات النقل التي قامت بنقل القوة الخاصة لموقع عملها والتي كانت مكونة من 100 جندي تقريبا .
ثانيا قيام القوات الخاصة الاسرائيلية بتدميرالطائرات الاوغندية على الارض هو امر في صالحها لا ضدها .
ثالثا من قال لك ان الخاطفين كانوا بحالة استرخاء تام ، فعلي حد علمي حدث تبادل اطلاق نار عنيف بين الجانبين ، هل لديك دليل على كون الخاطفين والجيش الاوغندي في حالة استرخاء تام كما تقول ؟
رابعا العملية انتهت بالقضاء على جميع الخاطفين ومقتل 40 جندي اوغندي وتدمير11 طائرة ، وعلى الجانب الاخر لقي جندي اسرائيلي واحد مصرعه ، بالاضافة لاربع رهائن وتم انقاذ قرابة المائة .
انتى اللى قلت كلام بيناقض نفسك ، اية الشبة دلوقتى بين عملية عملية مالطا وعملية عنتبى ، مفيش اى شبة
وعلى فكرة واضح ان مصادرك ضعيفة فى عملية اوغندا ، لانها اكبر من اللى قولتية بكتير ، لان طائرات الانسحاب كانت محتاجة تغطية جوية ضد تدخل الطائرات الاوغاندية علشان كدة الفانتوم كانت موجود لعمل مظلة جوية
الرئيس الاوغندى كان زار الخاطفين فى الطائر قبل عملية التحرير ،فلما الخاطفين وجدو عربية الرئيس عرفو انها زيارة عادية ، علشان كدة كانو فى حالة استرخاء
لو بتقولى افشل عملية تحرير رهائن هى بتاعة مالطا ، جبتلك المثل الامريكى لعملية السفارة الامريكة بأيران
لو بتقولى ان عملية مالطا فاشلة علشان حد من الرهائن مات ، فدة عادى لان رغم القوة الضاربة الاسرائيلية فى عملية عنتبى ، مات رهائن ومات ايضا ناس من قوات الاقتحام
فى النهاية زى مقلتلك مش هتلاقى نفس ظروف عملية مالطا فى اى عملية تانية:bleh[1]:

بس من كلامك اقدر احدد انك غالبا فلسيطينية ، اوم من اصول فسطينية، دة ميمنعش انك تكونى عكس الفلسطينية

يا ست الكل انا مش مع قتل المظلوم او اللى بيدافع عن حقة ، بس لما يدافع عن حقة ميهجمش على حد تانى معملوش حاجة ، يهجم على ظلمة

التعديل الأخير:
رد: حيفا عندما زارتها القوات الخاصةالمصرية

حماسي الشديد هو في الحق وحده ، لا ضد مصر او غيرها ، فمن المؤسف انه يوجد الكثيرين الذين يرون انه من لا يسبح بحمد مصر ، ويتحدث عنها بالحسني فقط (حتي ولو كان هذا يعني تزييف التاريخ) اذا فهو عدوها . ولست ادري ماذا اسمي هذا ، تطبيق عملي لمبدا من ليس معي فهو ضدي ، او شعور بالاضطهاد .
نصيحة مني حاول ان تبقي حياديا ، جميع المصادر التي قراتها عن هاتين العمليتين وصفتهما بالفشل التام ، فارجو ان تقتنع بهذا ، فالاعتراف بالفشل لا يضر ، بل ينفع لانه يكون درسا جيدا للمستقبل .
يا ستى اكرهى مصر او حبيها براحتك
لو بتتكلمى عن الفشل ، فداة عادى ، اى شخص علشان ينجح ممكن يفشل فى حجات كتير
بس فى النهاية احسن من احط ايدى على خدى ، واقول الناس التانيين هما اللى هيجوبلى حقى وابقى زى الولايا ، والامثلة كتير حولينا

التعديل الأخير:

القوات القبرصية فتحت النار على القوات الخاصة المصرية لان الحكومة المصرية لم تبلغ نظيرتها القبرصية بوصول القوة ، فاعتقدت قوات الامن القبرصية انهم ارهابيين ففتحت النيران عليهم مما ادي لمقتل 15 من افراد القوة دون خسائر بالجانب القبرصي ، كي تعرف انك لم تقرا عن هذه العملية اساسا فالقوات القبرصية لم تكن تحمي الخاطفين كما تقول والسبب في تبادل اطلاق النار الذي وقع بين القوتين هو الجانب المصري .
واعتقد اننا تحدثنا في مسالة عدم الاهتمام بعدد الوفيات هذه ، واوضحت لك ان مقياس نجاح اي عملية هو عدد الرهائن الذين بقوا على قيد الحياة ، وان الخاطفين في مثل هذه الحالات لا يبالون كثيرا بحياتهم كي تقول القوة فعلت هذا كي لا يكرروا الامر ..
ونحن لا نتحدث عن اميركا هنا بل عن مصر .
وارجو ان تظل في محور الموضوع ، وتبتعد عن هذا الكلام مثل "تكرهي مصر" وغيره فهو لن يفيدك بشئ .
القوات القبرصية كانت عارفة انهم مصريين ، بس يمكن مصر متكنش اخدت الموافقة على انهم يتدخلو

انتى اللى قلت كلام بيناقض نفسك ، اية الشبة دلوقتى بين عملية عملية مالطا وعملية عنتبى ، مفيش اى شبة
وعلى فكرة واضح ان مصادرك ضعيفة فى عملية اوغندا ، لانها اكبر من اللى قولتية بكتير ، لان طائرات الانسحاب كانت محتاجة تغطية جوية ضد تدخل الطائرات الاوغاندية علشان كدة الفانتوم كانت موجود لعمل مظلة جوية
الرئيس الاوغندى كان زار الخاطفين فى الطائر قبل عملية التحرير ،فلما الخاطفين وجدو عربية الرئيس عرفو انها زيارة عادية ، علشان كدة كانو فى حالة استرخاء
لو بتقولى افشل عملية تحرير رهائن هى بتاعة مالطا ، جبتلك المثل الامريكى لعملية السفارة الامريكة بأيران
لو بتقولى ان عملية مالطا فاشلة علشان حد من الرهائن مات ، فدة عادى لان رغم القوة الضاربة الاسرائيلية فى عملية عنتبى ، مات رهائن ومات ايضا ناس من قوات الاقتحام
فى النهاية زى مقلتلك مش هتلاقى نفس ظروف عملية مالطا فى اى عملية تانية:bleh[1]:

بس من كلامك اقدر احدد انك غالبا فلسيطينية ، اوم من اصول فسطينية، دة ميمنعش انك تكونى عكس الفلسطينية

يا ست الكل انا مش مع قتل المظلوم او اللى بيدافع عن حقة ، بس لما يدافع عن حقة ميهجمش على حد تانى معملوش حاجة ، يهجم على ظلمة
لست ادري حقا ما هو مقياس الشبه بالنسبة لك ؟؟ هل يجب ان تكون العملية وقعت بمالطة بنفس الوقت ونفس تعداد الرهائن والخاطفين وقوة الاقتحام ونفس الطائرة كي يكون هذا مرضيا لك ؟؟
كلا العمليتين تضمنا اختطاف رهائن من قبل مجموعة مستعدة للتضحية بنفسها في سبيل نجاح العملية ، وكلا الطرفين امتلك نفس التسليح تقريبا .
ومن الواضح انك لا تعتمد على اية مصادر مطلقا في عملية اوغندا ، فلو كانت هناك مظلة جوية ، فما الحاجة لان تضيع القوة الاسرائيلية وقتها في ضرب الطائرات الاوغندية ، بدلا من ان تركز جهودها على انقاذ الرهائن وتترك مهمة القصف للقوة الجوية ؟؟
ثم انك انت من تناقض نفسك ، ففي البداية تتدعي ان هذه العملية كانت هجوما شاملا على اوغندا برا وجوا ، والان تدعي ان دور القوات الجوية كان محصورا على توفير الحماية الجوية بعد انتهاء العملية !!
(ارجو ان تلاحظ ان ما انكرته هو اشتراك القوة الجوية الاسرائيلية بالهجوم) .
على العموم كي لا نتحدث عن المصادر مرة اخري :

هذه هي مصادري فما هي مصادرك ؟
وارجو ان تتضمن مصادرك ما يفيد بكون الخاطفين بحالة استرخاء لانك تتحدث كما لو كنت هناك ..

بالنسبة للعملية الاميركية فانا لم اقل ان عملية مالطة هي افشل عملية بل قلت انها من افشل عمليات تحرير الرهائن .

واعتقد انني قد اوضحت في مشاركتي السابقة تعداد الخسائر بعملية اوغندا ، ولو كنت قد قرات شيئا عن عملية مالطة لادركت انه لا يوجد وجه مقارنة بين الاثنين .

جنسيتي لا علاقة لها بالموضوع ، لذا ارجو عدم ذكرها ثانية كي لا نخرج عما نتحدث فيه .

هناك كلام بالازرق لم افهم ماذا تقصد به بالضبط .

يا ستى اكرهى مصر او حبيها براحتك
لو بتتكلمى عن الفشل ، فداة عادى ، اى شخص علشان ينجح ممكن يفشل فى حجات كتير
بس فى النهاية احسن من احط ايدى على خدى ، واقول الناس التانيين هما اللى هيجوبلى حقى وابقى زى الولايا ، والامثلة كتير حولينا

اتفق معك في كون ان النجاح نادرا ما ياتي قبل الفشل ، والقوة 777 مثال على هذا ، فبعد فشلها في عمليتي مالطة وقبرص ، نجحت في عملية حيفا .

القوات القبرصية كانت عارفة انهم مصريين ، بس يمكن مصر متكنش اخدت الموافقة على انهم يتدخلو

مرة اخري انت تتحدث بدون ادلة ،

Egyptian authorities failed to notify Cyprus of the arrival of the unit. As the TF 777 operators approached the plane on the tarmac, they were mistaken by the Cyprus security forces as terrorist reinforcements
السلطات المصرية فشلت في ابلاغ السلطات القبرصية بوصول الوحدة 777 ، وبينما اقترب اعضاء الوحدة من الطائرة اعتقدت قوات الامن القبرصية انهم ارهابيين .

مرة اخري انت تتحدث بدون ادلة ،

egyptian authorities failed to notify cyprus of the arrival of the unit. As the tf 777 operators approached the plane on the tarmac, they were mistaken by the cyprus security forces as terrorist reinforcements
السلطات المصرية فشلت في ابلاغ السلطات القبرصية بوصول الوحدة 777 ، وبينما اقترب اعضاء الوحدة من الطائرة اعتقدت قوات الامن القبرصية انهم ارهابيين .
علشان كدة عرفت ان مصادرك كلها ملهاش اى لزمة
لأن ويكبيديا ، عمرها متعتبر مصدر جيد ، لانى ممكن احط عليها اى موضوع ان عاوزو ، ويكون الموضوع دة بيخدم افكارى ووجهة نظرى
اما عن مصادرى ، فغالبا كتب قريتها من زمان اتكلمت عن عنتبى وعمليات تانية كتير ، مؤالفين الكتب ضباط موساد سابقين ، بس الكتب مترجمة للعربية
لما بكلمك عن عنتبى ، لازم تسمعى وبس
لأن القوة الجوية الضخمة دى مكنتش هتروح الا مع دعم مخابراتى عالى وعرفين كل حتة هينزلوها
وعملية ضرب الطائرات علىالارض كانت عقاب اكتر منها تعطيل لرد الفعل الاوغاندى
لان كانت ممكن تطلع طائرات من مطارات تانية او طائرات من نفس المطار تكون متنضربتش وتهجم على القوات اثناء الانسحاب ، علشان كدة كان لازم يكون فى مظلة جوية من مقاتلات الفانتوم
وكفاية كدة علشان انا تعبت من الموضوع دة

لو ويكيبديا مصدر موثوق اذن مصر تصنع الميراج بأكملها ههههه دة موقع بيخرف ولا يمكن الاعتماد علية

علشان كدة عرفت ان مصادرك كلها ملهاش اى لزمة
لأن ويكبيديا ، عمرها متعتبر مصدر جيد ، لانى ممكن احط عليها اى موضوع ان عاوزو ، ويكون الموضوع دة بيخدم افكارى ووجهة نظرى
اما عن مصادرى ، فغالبا كتب قريتها من زمان اتكلمت عن عنتبى وعمليات تانية كتير ، مؤالفين الكتب ضباط موساد سابقين ، بس الكتب مترجمة للعربية
لما بكلمك عن عنتبى ، لازم تسمعى وبس
لأن القوة الجوية الضخمة دى مكنتش هتروح الا مع دعم مخابراتى عالى وعرفين كل حتة هينزلوها
وعملية ضرب الطائرات علىالارض كانت عقاب اكتر منها تعطيل لرد الفعل الاوغاندى
لان كانت ممكن تطلع طائرات من مطارات تانية او طائرات من نفس المطار تكون متنضربتش وتهجم على القوات اثناء الانسحاب ، علشان كدة كان لازم يكون فى مظلة جوية من مقاتلات الفانتوم
وكفاية كدة علشان انا تعبت من الموضوع دة

ويكيبيديا احد اكثر المواقع زيارة على الانترنت ، ويزورها عشرات الملايين شهريا بحثا عن المعلومات ، فلا يمكن ان تاتي انت الي لتقول انها لا تعد مصدر موثوقا .. كما انها لا تقبل اية مواضيع او اضافات جديدة الا لو كانت هناك مصادر تؤيدها ، وبامكانك محاولة فعل ما قلته وغالبا سيتم محو الموضوع خلال 24 ساعة ان لم تاتي بمصدر عليه .

وعلى الاقل انا اوردت مصدر على كلامي ، بينما انت تواصل وضع كلام سرد لا فائدة منه ، ان لم يكن لديك مصدر على كلامك فهو ومع احترامي لك لا اهمية له . وفي هذه الحالة ارجو ان تتوقف عن الجدال الذي لا فائدة منه وتستمع لمن لديه المصادر .

وبالمناسبة امر اخير ، وجود مظلة جوية من طائرات الفانتوم لا يقلل من العملية ونجاحها ، او يجعلها غير شبيهة بعملية مالطة ، مادامت طائرات الفانتوم او غيرها لم تشترك في العمليات الارضية (مثلما اشرت انت في اول مشاركة) واقتصر دورها على تامين الحماية الجوية اثناء الانسحاب .

على العموم ها هو ذا مصدر اخر على العملية ، وارجو ان يقنعك :

ملحوظة : انت لم ترد على جميع الاجزاء التي تضمنتها مشاركتي ، وهذا لا يدل الا على ضعف منطقك .

التعديل الأخير:

مع أحترامى لك هل ويكيبديا يعتبر مصدرا موثوقا فيه لهذه الدرجه
لو ويكيبديا مصدر موثوق اذن مصر تصنع الميراج بأكملها ههههه دة موقع بيخرف ولا يمكن الاعتماد علية

ما هو المقياس الذي يعتمد عليه في تعريف الموقع بكونه موثوق اما لا ؟ اليس بتعداد الاشخاص الذين يعتمدون عليه كمرجع لمعلوماتهم .

وهاهي لوسي من جديد ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

تقعد تناقر في الاعضاء كالعادة

اما بالنسبة للموضوع المذكور

فاعتقد ان المصادر المطروحة كلها لا تؤكد قيام مصر بالعملية دي

وبالتالي في خيارين اعتقد لا ثالث لهما

اولا
ان العملية لا وجود لها ولوسي تعبت واللي جادلها تعبوا في نقاشها

ثانيا
ان العملية تمت بالفعل ولكن بالمستوى الذي يخرس المتكلم ويصم السامع ويعمي المبصر
بمعنى اصح تمت على مية بيضاء (باللهجة المصرية يعني دون اخطاء) وان افصحت اسرائيل عن هذه العملية فكأنها بتحرج نفسها امام العالم وببساطة هيطلع مسؤول مصري ينفي حدوث هذه العملية او معرفة وزارة الدفاع بهذه العملية وهيرميها على القاعدة :]

علشان كده بطلو خناقات مع بعض وبالاخص لوسي

وعن نفسي اعتقد ان القوات الخاصة المصرية لديها حاليا القدرة على تنفيذ هذا النوع من العمليات

وبدل ما مصدرك مش عارف اقرأ فيه حاجة لانه مفهوش حاجة سيادتك تتفضلي تزوري اليو تيوب وتشوفي تدريبات الوحدة 777 ووحدة السيل تيم 4

وعلى فكرة انا اعرف شخص اخذوا دورات في السيل تيم والوحدة 777 وقوة دلتا بالولايات المتحدة

وهو كان موجود في تل ابيب وقت حرب غزة لتأمين سفارتنا هناك

والمرة دي معنديش مصدر ومش محتاج ان سيادتك تصدقي :)

وعل فكرة كل مصادرك غير موثوق فيها وفيها الكثير من المغالطات ما رأيك d:

اما موضوع التسبيح بحمد مصر والكلام التافه ده

(حماسي الشديد هو في الحق وحده ، لا ضد مصر او غيرها ، فمن المؤسف انه يوجد الكثيرين الذين يرون انه من لا يسبح بحمد مصر ، ويتحدث عنها بالحسني فقط (حتي ولو كان هذا يعني تزييف التاريخ) اذا فهو عدوها . ولست ادري ماذا اسمي هذا ، تطبيق عملي لمبدا من ليس معي فهو ضدي ، او شعور بالاضطهاد .
نصيحة مني حاول ان تبقي حياديا ، جميع المصادر التي قراتها عن هاتين العمليتين وصفتهما بالفشل التام ، فارجو ان تقتنع بهذا ، فالاعتراف بالفشل لا يضر ، بل ينفع لانه يكون درسا جيدا للمستقبل .)

فانا متوافق مع سيادتك ان سياسة من ليس معي فهو ضدي سياسة فاشلة ومعاكي ان عملية قبرص ومالطا كانو فاشلين بكل المقاييس (معلش بقة كانو لسة طالعين من الحرب وفاكرين نفهسهم داخلين خندق فيه يهود هههههههه)

وعلى فكرة بقول لسيادتك مصر خيرها على الكل من زمان واللي يقول غير كده يبقى مش عارف حاجة سيادتك
وسواء تم تزييف التاريخ ام لا هيفضل خير مصر على الكل من اللي حواليها وغير اللي حواليها
واللي يقول غير كده جاحد (وبكل المقاييس) وعلى فكرة وفري ردك على نفسك لاني مش هشوفه :)

وهاهي لوسي من جديد ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

تقعد تناقر في الاعضاء كالعادة

اما بالنسبة للموضوع المذكور

فاعتقد ان المصادر المطروحة كلها لا تؤكد قيام مصر بالعملية دي

وبالتالي في خيارين اعتقد لا ثالث لهما

اولا
ان العملية لا وجود لها ولوسي تعبت واللي جادلها تعبوا في نقاشها

ثانيا
ان العملية تمت بالفعل ولكن بالمستوى الذي يخرس المتكلم ويصم السامع ويعمي المبصر
بمعنى اصح تمت على مية بيضاء (باللهجة المصرية يعني دون اخطاء) وان افصحت اسرائيل عن هذه العملية فكأنها بتحرج نفسها امام العالم وببساطة هيطلع مسؤول مصري ينفي حدوث هذه العملية او معرفة وزارة الدفاع بهذه العملية وهيرميها على القاعدة :]

علشان كده بطلو خناقات مع بعض وبالاخص لوسي

وعن نفسي اعتقد ان القوات الخاصة المصرية لديها حاليا القدرة على تنفيذ هذا النوع من العمليات

وبدل ما مصدرك مش عارف اقرأ فيه حاجة لانه مفهوش حاجة سيادتك تتفضلي تزوري اليو تيوب وتشوفي تدريبات الوحدة 777 ووحدة السيل تيم 4

وعلى فكرة انا اعرف شخص اخذوا دورات في السيل تيم والوحدة 777 وقوة دلتا بالولايات المتحدة

وهو كان موجود في تل ابيب وقت حرب غزة لتأمين سفارتنا هناك

والمرة دي معنديش مصدر ومش محتاج ان سيادتك تصدقي :)

وعل فكرة كل مصادرك غير موثوق فيها وفيها الكثير من المغالطات ما رأيك d:
على الاقل انا عندما ادخل في اي موضوع اقرا جميع مشاركاته اولا كي ادرك فيما اتحدث على الاقل ، على عكس سيادتك ، فدخلت دون قراءة شئ وبالتالي اصبحت انت في طريق ونحن في طريق اخر ، اقرا الموضوع مرة اخري جيدا وستدرك ان الجميع اتفق بالفعل على صحة العملية التي يتحدث عنها الموضوع لوجود مصدر واضح عليها اورده صاحب الموضوع ، نحن الان نتناقش في امر اخر .
وبالمناسبة ان كنت ستسير بمشاركاتك في طريق "انا اعرف شخص" ، فساخبرك من الان انني اعرف قائد الوحدة شخصيا :bleh[1]:

اما موضوع التسبيح بحمد مصر والكلام التافه ده

(حماسي الشديد هو في الحق وحده ، لا ضد مصر او غيرها ، فمن المؤسف انه يوجد الكثيرين الذين يرون انه من لا يسبح بحمد مصر ، ويتحدث عنها بالحسني فقط (حتي ولو كان هذا يعني تزييف التاريخ) اذا فهو عدوها . ولست ادري ماذا اسمي هذا ، تطبيق عملي لمبدا من ليس معي فهو ضدي ، او شعور بالاضطهاد .
نصيحة مني حاول ان تبقي حياديا ، جميع المصادر التي قراتها عن هاتين العمليتين وصفتهما بالفشل التام ، فارجو ان تقتنع بهذا ، فالاعتراف بالفشل لا يضر ، بل ينفع لانه يكون درسا جيدا للمستقبل .)

فانا متوافق مع سيادتك ان سياسة من ليس معي فهو ضدي سياسة فاشلة ومعاكي ان عملية قبرص ومالطا كانو فاشلين بكل المقاييس (معلش بقة كانو لسة طالعين من الحرب وفاكرين نفهسهم داخلين خندق فيه يهود هههههههه)

وعلى فكرة بقول لسيادتك مصر خيرها على الكل من زمان واللي يقول غير كده يبقى مش عارف حاجة سيادتك
وسواء تم تزييف التاريخ ام لا هيفضل خير مصر على الكل من اللي حواليها وغير اللي حواليها
واللي يقول غير كده جاحد (وبكل المقاييس) وعلى فكرة وفري ردك على نفسك لاني مش هشوفه :)

سيادتك اعلنت توافقك معي ، ولكن من الواضح انك لم ترغب في ان تذهب دون اعتراض فبدات بسرد امور لا علاقة لها بما نتحدث فيه ، اليس كذلك ؟؟

انا مش قريت كل المشاركات ولا كل الموضوع لان ده كله كلام مش ليه اي لازمة :]

وعلى فكرة الشخص اللي قولتلك عليه يا ست الكل لم اذكر انه شارك في العملية واعتقد ان فيه سوء فهم من حضرتك

انا قصدي اقول ان في اشخاص لديهم الكفائة الكافية انهم يعملو عملية في تل ابيب نفسها (مجازا )
لانهم اخدوا دورات في الفرق المذكورة في تعليقي والله اعلم بياخدو ايه تاني

انا فهمت منك انك افتكرتيني بقول اني اعرف شخص قام بالعملية وعلى اساسه انتي قولتي انتي تعرفي قائد الوحدة ( انعم واكرم يا ستي)

ولكن اللي انا اقصده ان لما واحد يتدرب مع السيل تيم ودلتا فورس و 777 اكيد يقدر يعمل كتير قوي قوي

واليك الفيديوهات وعلى فكرة اسم الشخص ده مكتوب في الفيديو

والجزء التاني

ودي تدريبات الوحدة 777 وغير مسؤول عن اي تعليقات واسف على رداءة الصورة

ودي تدريبات عاملة لقوات الصاعقة واعتقد ان لما تبقى من الصاعقة تبقى تستطيع تكمل الباقي :]

انا رديت لتوضيح سوء التفاهم ان كان موجود :]

ومازلت مصر اني بتضايق لما بشوف ردودك :]

سيادتك اعلنت توافقك معي ، ولكن من الواضح انك لم ترغب في ان تذهب دون اعتراض فبدات بسرد امور لا علاقة لها بما نتحدث فيه ، اليس كذلك ؟؟
[/QUOTE]

ومازلت معترض :]

ويال ريت توريني المصدر اللي بيقول ان العملية دي صحيحة

وانا فعلا لا يعنيني ان كان ده صحيح ولكن لمجرد العلم بالشئ
:ANSmile04[1]::p30[1]:

انا مش قريت كل المشاركات ولا كل الموضوع لان ده كله كلام مش ليه اي لازمة :]

وعلى فكرة الشخص اللي قولتلك عليه يا ست الكل لم اذكر انه شارك في العملية واعتقد ان فيه سوء فهم من حضرتك

انا قصدي اقول ان في اشخاص لديهم الكفائة الكافية انهم يعملو عملية في تل ابيب نفسها (مجازا )
لانهم اخدوا دورات في الفرق المذكورة في تعليقي والله اعلم بياخدو ايه تاني

انا فهمت منك انك افتكرتيني بقول اني اعرف شخص قام بالعملية وعلى اساسه انتي قولتي انتي تعرفي قائد الوحدة ( انعم واكرم يا ستي)

ولكن اللي انا اقصده ان لما واحد يتدرب مع السيل تيم ودلتا فورس و 777 اكيد يقدر يعمل كتير قوي قوي

واليك الفيديوهات وعلى فكرة اسم الشخص ده مكتوب في الفيديو

والجزء التاني

ودي تدريبات الوحدة 777 وغير مسؤول عن اي تعليقات واسف على رداءة الصورة

ودي تدريبات عاملة لقوات الصاعقة واعتقد ان لما تبقى من الصاعقة تبقى تستطيع تكمل الباقي :]

انا رديت لتوضيح سوء التفاهم ان كان موجود :]

ومازلت مصر اني بتضايق لما بشوف ردودك :]

مادمت لم تقرا كل المشاركات فسوء التفاهم سيوجد دائما ، ام بالنسبة لعبارة معرفتي بقائد الوحدة فاردت ان اوضح لك بها فحسب ان مسالة انا اعرف شخص تلك لن تفلح لانك لا يمكنك اثباتها .
بالمناسبة اعتقد ان القوة المصرية لم تاخذ اي تدريبات مع القوات الخاصة الاميركية الا بعد عمليتي مالطا وقبرص .

وعلى نحو عام لا اعرف ما علاقة ما قلته بما نتحدث فيه .

ومازلت معترض

ويال ريت توريني المصدر اللي بيقول ان العملية دي صحيحة

وانا فعلا لا يعنيني ان كان ده صحيح ولكن لمجرد العلم بالشئ
:ansmile04[1]::p30[1]:]

عن اي عملية تتحدث ؟؟

عملية مالطا ، ام عملية حيفا ؟

تحيا مصر ربنا يخلي جنودك وشعبك

الموضوع اخد اكثر من حقة