«الوطن» تنشر مذكرات مدير المخابرات الأمريكية عن «مبارك» و«طنطاوى»

اضافة الى جرائم الحزب الوطنى الامريكى الذى كان يحكم مصر وما زال

امريكا دى وحشة بشكل يا جدع

اتوقع بعد انتهاء الحرب فى سوريا سيخرج عدد من الاعضاء ليمدحوا بشار ويقولون ان امريكا السبب
عجبى

طبعا يا عم سيف ليهم 1000000000000000000000000 يد
امريكا هى من فعلت ذلك وليس مبارك لا سمح الله
مبارك رجل عظيم وجميل
اليك ما فعلته امريكا فى مصر خلال 30 سنة
ولم يكن لمبارك اى ذنب نهائيا
مشاهدة المرفق 10380

ربنا يخلى مبارك رضى الله عنه
رجل عظيم حقا .. ربنا يحفظه في تلاجة الموتي .. هو القادر علي كل شيء .. يتحاسب قدام ربنا بقي !

رجل عظيم حقا .. ربنا يحفظه في تلاجة الموتي .. هو القادر علي كل شيء .. يتحاسب قدام ربنا بقي !

عمالين نتكلم عليه هو وناسيين زبانيته وحزبه الفاسد اللى نخر عضم مصر بالفساد والرشاوى وتلقيح الجتت
ناسيين عز والشريف وكبير الكهنه زكريا عزمى وسرور وتلامذتهم وبلطجيتهم اللى سرحوهم عشان يسرقونا ويجرفوا البلد
سيبوكوا انتوا ....زكريا عزمى قالك الفساد وصل للركب .....انشراح مناخيرها طارت يجدعان والله ...ربنا يرحما برحمته ويصلح الحال

عمالين نتكلم عليه هو وناسيين زبانيته وحزبه الفاسد اللى نخر عضم مصر بالفساد والرشاوى وتلقيح الجتت
ناسيين عز والشريف وكبير الكهنه زكريا عزمى وسرور وتلامذتهم وبلطجيتهم اللى سرحوهم عشان يسرقونا ويجرفوا البلد
سيبوكوا انتوا ....زكريا عزمى قالك الفساد وصل للركب .....انشراح مناخيرها طارت يجدعان والله ...ربنا يرحما برحمته ويصلح الحال
المشكلة يا عم على بعد 30 سنة يقولك ممكن نصلح النظام
يعنى المثل بيقول رجل بره ورجل جوه
هذا اللامبارك رجيله الاتنين فى القبر ويقولك النظام ممكن يتصلح
حاجة تجن يا جدع

ناسيين عز والشريف وكبير الكهنه زكريا عزمى وسرور وتلامذتهم وبلطجيتهم
احمد عز دلوقتي بيعمل ائتلاف علشان يدخل انتخابات مجلس الشعب مرة اخري !! هههههههه دي حقيقة والله :mad:
أحمد عز يعود للسلطة بمصاريف المدارس.. ويؤكد عودة مجلس شعب 2010!!

… وكأن ثورة لم تقم.. «عز» ينير ساحة الانتخابات البرلمانية من جديد

صحف البغبغانات : أحمد عز قادم للبرلمان

احمد عز دلوقتي بيعمل ائتلاف علشان يدخل انتخابات مجلس الشعب مرة اخري !! هههههههه دي حقيقة والله :mad:
أحمد عز يعود للسلطة بمصاريف المدارس.. ويؤكد عودة مجلس شعب 2010!!

… وكأن ثورة لم تقم.. «عز» ينير ساحة الانتخابات البرلمانية من جديد

صحف البغبغانات : أحمد عز قادم للبرلمان

اللى ينتخبه يبقى عايز ضرب الجزمه ...

انا متفق معاك ان الامر بنسبه كبيره شغل هبل ولكن ان حصل والوصولى ده نزل الانتخابات يبقى الرك ع الناس ...عشان مش ينتخبوه ويرجعوا يزعلوا زى الجاسوس
مش هبل
اكيد هيحصل زلو مش دلوقتى يبقى الدورة اللى بعدها
الناس دى فوق المحاسبة لان ببساطة مبارك ما زال يحكم
والناس دى بتخدم اهل دوايرهم بجد وابسط دليل الابقاء على النظام الفردى تمهيد لدخولهم
وبيستغلوا حاج الناس وفقرهم
احنا رجعنا زى زمان واوسخ

مش هبل
اكيد هيحصل زلو مش دلوقتى يبقى الدورة اللى بعدها
الناس دى فوق المحاسبة لان ببساطة مبارك ما زال يحكم
والناس دى بتخدم اهل دوايرهم بجد وابسط دليل الابقاء على النظام الفردى تمهيد لدخولهم
وبيستغلوا حاج الناس وفقرهم
احنا رجعنا زى زمان واوسخ

شوف ...مبارك ما زال يحكم والكلام ده ..ده رايك ولو انى طبعا اختلف معاك كليه ولو على الاجرائات دلوقتى فاحنا فى ايام اوسخ من مبارك بكتير وتستاهل اجراءات اكتر من كده كمان
بالنسبه لعز حنشوف الله اعلم لسه لغايه دلوقت مش واضح حاجه بس الرك على الناااااااااااااااس ...خد منه وانتخب واحد شريف فيها ايه دى ..... دستور بتاع الاخوان كانوا بيعدوا علينا بعربيات مكروباص يخدونوا لغايه اللجنه اللى احنا مقيدين فيها وركبت ورحت قولت لا ..عاااااااااااااادى

شوف ...مبارك ما زال يحكم والكلام ده ..ده رايك ولو انى طبعا اختلف معاك كليه ولو على الاجرائات دلوقتى فاحنا فى ايام اوسخ من مبارك بكتير وتستاهل اجراءات اكتر من كده كمان
بالنسبه لعز حنشوف الله اعلم لسه لغايه دلوقت مش واضح حاجه بس الرك على الناااااااااااااااس ...خد منه وانتخب واحد شريف فيها ايه دى ..... دستور بتاع الاخوان كانوا بيعدوا علينا بعربيات مكروباص يخدونوا لغايه اللجنه اللى احنا مقيدين فيها وركبت ورحت قولت لا ..عاااااااااااااادى
لو الرك على الناس يبقى روحنا فى داهية
ولو اجراءات اكتر لاننا فى ايام اوسخ من ايام مبارك
هو نفس اللى قالوه الناس اول ما ممسك مبارك بعد قتل السادات ولبسنا قانون الطؤارى 30 سنة
وكل ما البلد تتدهور يقولك ظروف البلد صعبة ويطلعلنا ارهاب
اعتقد بعد 30 سنة جاية هيتقال كده برضه
للاسف مش بنتعلم اى حاجة

لو الرك على الناس يبقى روحنا فى داهية
ولو اجراءات اكتر لاننا فى ايام اوسخ من ايام مبارك
هو نفس اللى قالوه الناس اول ما ممسك مبارك بعد قتل السادات ولبسنا قانون الطؤارى 30 سنة
وكل ما البلد تتدهور يقولك ظروف البلد صعبة ويطلعلنا ارهاب
اعتقد بعد 30 سنة جاية هيتقال كده برضه
للاسف مش بنتعلم اى حاجة

وربنا لو الطوارىء موجود وشويه اجرائات كده من ايام مبارك المخلوع موجوده ماكانت الكلاب تجرات علينا
انا عمرى ما حدافع عن مبارك ولا اجرائته وانت عارف كويس انا بكرهه وبكره حكمه وفترته ازاى
مش حدافع عنه خصوصا انى اتصبت اصابه شديده فى الثوره
طيب افترضنا ان عز مش موجود ...الحزب الوطنى نفسه فيه لغايه الصف السابع والتامن ..ومممكن ينزلوا متخفيين زيهم زى الاخوان اللى حينزلوا الانتخابات الجايه ...ولا دول عملنالهم ملاحقات وفرز وشلناهم ولا دول عملنالهم ملاحقات وفرز وشلناهم...من الاخر اللى عايز يدور على مصلحته حيوصلها والناس لو عايزه تعرف مين اللى حيخدمها صحيح ومش حيضحك عليها حتعرف خصوصا ان دى انتخابات برلمانيه ومعروف لاهل الدائره مين اللى نازل ....مع ان نسبه الجهل كبيره ومتفق معاك وبيتحدد على اثرها حاجات كتير ...بس برضه اللى بيحب بلده وعايز يخدمها ويوصل الاصلح للبرلمان لن يعوقه شىء ...تقبل تحياتى

وربنا لو الطوارىء موجود وشويه اجرائات كده من ايام مبارك المخلوع موجوده ماكانت الكلاب تجرات علينا
انا عمرى ما حدافع عن مبارك ولا اجرائته وانت عارف كويس انا بكرهه وبكره حكمه وفترته ازاى
مش حدافع عنه خصوصا انى اتصبت اصابه شديده فى الثوره
طيب افترضنا ان عز مش موجود ...الحزب الوطنى نفسه فيه لغايه الصف السابع والتامن ..ومممكن ينزلوا متخفيين زيهم زى الاخوان اللى حينزلوا الانتخابات الجايه ...ولا دول عملنالهم ملاحقات وفرز وشلناهم ولا دول عملنالهم ملاحقات وفرز وشلناهم...من الاخر اللى عايز يدور على مصلحته حيوصلها والناس لو عايزه تعرف مين اللى حيخدمها صحيح ومش حيضحك عليها حتعرف خصوصا ان دى انتخابات برلمانيه ومعروف لاهل الدائره مين اللى نازل ....مع ان نسبه الجهل كبيره ومتفق معاك وبيتحدد على اثرها حاجات كتير ...بس برضه اللى بيحب بلده وعايز يخدمها ويوصل الاصلح للبرلمان لن يعوقه شىء ...تقبل تحياتى
كلام صحيح بس عاطفى
مش عارف ليه انت بتراهن على الناس
نفس الناس سكتت على مبارك وفساده 30 سنة
وهم نفسهم اللى انتخبوا مرسى
انت عايش فى دولة فيها 35 مليون جاهل (امى)
منتظر ايه من الناس مش عارف

وجهة نظر
مبارك خلاص فى المستشفى
ومافيش حكم هايطلع عليه لحد ماالسر الالهى يطلع
وده اللى الجيش مستنيه
الجيش شاله اه
بس ماتنساش اكبر رتبة دلوقتى فى الجيش كان ايه ايام مامبارك كان فريق وكان حارب كمان فى اكتوبر
هما مراعيين ده ... ضحوا بيه عشان البلد ... لكن اكتر من كده صعب عليهم

كلام صحيح بس عاطفى
مش عارف ليه انت بتراهن على الناس
نفس الناس سكتت على مبارك وفساده 30 سنة
وهم نفسهم اللى انتخبوا مرسى
انت عايش فى دولة فيها 35 مليون جاهل (امى)
منتظر ايه من الناس مش عارف

منتظر انهم يخافوا ع البلد ويسعوا لمعرفه مين اللى بيحبها صحيح ومين اللى عيز يتخذهم كوسيله للوصول لمطامعه
ممكن يكون كلامى يقائد فى وجهه نظرك عاطفى ..بس انا مؤمن ان اللى عايز البلد دى تكون فى اجمل صوره ليها ومذدهره حيسعى ع الاقل فى الانتخبات اللى جايه لعدم ( الاستسهال ) واختيار صاحب البروباجاندا ...بل اختيار الاكفىء ...

وجهة نظر
مبارك خلاص فى المستشفى
وده اللى الجيش مستنيه
الجيش شاله اه
بس ماتنساش اكبر رتبة دلوقتى فى الجيش كان ايه ايام مامبارك كان فريق وكان حارب كمان فى اكتوبر
وده من وجهة نظرك اسمه ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وايه اللى هتستانه من ناس بتعامل مبارك الفاسد بالحنية دى وضحت بشعب كامل ثار عليه
وده مش اسمه ان القضاء الشامخ مسيس وبيأخد اوامر
طب اثق ازاى فى القضاء ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

منتظر انهم يخافوا ع البلد ويسعوا لمعرفه مين اللى بيحبها صحيح ومين اللى عيز يتخذهم كوسيله للوصول لمطامعه
ممكن يكون كلامى يقائد فى وجهه نظرك عاطفى ..بس انا مؤمن ان اللى عايز البلد دى تكون فى اجمل صوره ليها ومذدهره حيسعى ع الاقل فى الانتخبات اللى جايه لعدم ( الاستسهال ) واختيار صاحب البروباجاندا ...بل اختيار الاكفىء ...
يبقى هتنتظر كتير
يدينا ويديك طولة العمر

وجهة نظر
مبارك خلاص فى المستشفى
وده اللى الجيش مستنيه
الجيش شاله اه

الامر مش فى ايديهم اصلا يصاحبى ....الامر كله موكل فى يد القضاء ...كونا نختلف او نتفق فى الاحكام او خلافها دى شىء على جنب
عايز افكرك ان الجيش لما اطاح بمبارك الامر بالنسباله كده خلص خلاص وسيلقى نصيبه بدليل ان الاخوان حكموا وفى عهدهم تم الحكم على مبارك والعادلى بالمؤبد ...قام الجاسوس مرسى اصدر الاعلان الدستورى بتاعه وافكرك انه كان فيه ماده اسمها اعاده المحاكامات ...واخد بالك اعاده المحاكامت يعنى كان عارف وهو بيصدره انه حيخدم كافه رموز الحزب الوطنى الفاسد ....وده نص الماده ......
المادة الأولى:
تعاد التحقيقات والمحاكمات في جرائم القتل والشروع في "قتل وإصابة المتظاهرين " وجرائم الإرهاب التي ارتكبت ضد الثوار بواسطة كل مَن تولّى منصبا سياسيا أو تنفيذيا في ظلّ النظام السابق؛ وذلك وفقا لقانون حماية الثورة وغيره من القوانين.
عجبى عليك يازمن

عودة
أعلى