سؤالي الى مؤيدين داعش على الجميع الاحابة

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.

رمح

عضو
التفاعل
2,676 10 0
سؤالي الى مؤيدين داعش على الجميع الاحابة
هل تعرف ان داعش بالنسبة لها جميع الدول الاسلامية لا تقيم شرع الله الا هي
والله لو كانت لها القوة لهجمت عليكم و ستقبل التحالف مع اسرائيل عليكم ساريكم فيديو لابو بكر البغدادي يقول : ان راس مرتد (غير المنتسبين اليهم)
افضل لي من 100 راس صليبية و يسمون الجيش الحر و باقي الفصائل وهم (اول من قاتل النظام) بالصحوات و المرتدين
انا ابحت عن الفيديو و سارفقه
مادا لو هجمت داعش على الدول العربية الاخرى هل ستقاتلونها ؟

طب مينفعش حد من المتعاطفين مع حال المسلمين يرد ؟

بالنسبة لموضوع المرتد او الخائن , صحيح افضل مليون مره لأنهم خنجر في الضهر , و لم يحدث انتصار للمسلمين علي اليهود او النصاري الغربيين الا بعد ان تم القضاء علي الخونة ... و التاريخ يشهد و اشهر مثل صلاح الدين و الاسماعيلية-

بالنسبة لموضوع المرتد او الخائن , صحيح افضل مليون مره لأنهم خنجر في الضهر , و لم يحدث انتصار للمسلمين علي اليهود او النصاري الغربيين الا بعد ان تم القضاء علي الخونة ... و التاريخ يشهد و اشهر مثل صلاح الدين و الاسماعيلية-
انا و انت و بقية المسلمين الدين لا نبايع داعش مرتدون و يجوز لهم قطع راوسنا

انا و انت و بقية المسلمين الدين لا نبايع داعش مرتدون و يجوز لهم قطع راوسنا

كذبت .. في احدى صلوات الجمعة بالموصل بعد الانتهاء قيل للناس بايعوا أبا بكر و من رفض غادر المسجد بشكل طبيعي

لقد أكثرتم من مواضيع داعش بالمنتدى , هناك مواضيع تكفي للنقاش

التعديل الأخير بواسطة المشرف:
كذبت .. في احدى صلوات الجمعة بعد الانتهاء قيل للناس بايعوا أبا بكر و من رفض غادر المسجد بشكل طبيعي

قريبا سيتم وضع شروط للمشاركة فى تلك المواضيع
ننتظر قريبا

كذبت .. في احدى صلوات الجمعة بالموصل بعد الانتهاء قيل للناس بايعوا أبا بكر و من رفض غادر المسجد بشكل طبيعي

انا انقل لك ما يقولنه ابناء سوريا

انا ابايع ثلاث اشياء
طاعة الله وعبادته
طاعة ولي امري ابي وامي فقط لاغير
المعامله الحسنه والطيبه مع الناس
فقط هالاشياء
والباقي بحريقه

داعش داعش
داعش
داعش
داعش
داعش
هل هو منتدى داعش
انا بالنسبة لي لو هاجمت دولة عربية لتدمر حاكمها ونظامها فانا معها ولكني لست مع قتل الناس وقطع الرؤوس

التعديل الأخير:

بل كذبت انت

وانا هنا اطلبك بان تقسم بالله العظيم بانه لو خرج من بين المصلين رجل وقام وقال بصوت عالي لن نبايعك يا بغدادي بانه سوف يخرج سالما

يلا اقسم بسرعه ان كنت صادق

عموما اللي صار انت عارفه

هم ارادو فقط ان ياخذون امر المبايعه اعلاميا حتى يوهمون العالم بانها تمت مبايعتهم

يعني اكتفو لضيق الوقت بعدد قليل من المصلين وثلاث ارباع اللي بايعوهم من اتباعهم

والدليل علي كلامي انهم يحرقون بيوت الصحوات ويسفكون دماءهم وكل من لم يبايعهم يكون مرتد وحلاال دمه وماله

بل كذبت انت

وانا هنا اطلبك بان تقسم بالله العظيم بانه لو خرج من بين المصلين رجل وقام وقال بصوت عالي لن نبايعك يا بغدادي بانه سوف يخرج سالما

يلا اقسم بسرعه ان كنت صادق

عموما اللي صار انت عارفه

هم ارادو فقط ان ياخذون امر المبايعه اعلاميا حتى يوهمون العالم بانها تمت مبايعتهم

يعني اكتفو لضيق الوقت بعدد قليل من المصلين وثلاث ارباع اللي بايعوهم من اتباعهم

والدليل علي كلامي انهم يحرقون بيوت الصحوات ويسفكون دماءهم وكل من لم يبايعهم يكون مرتد وحلاال دمه وماله
لا تحتاج لكل هذا الكلام
ففى خطبة ابو كلب البغدادى الشهيرة قال من لن يبايعنى سأفلق رأسه بالرصاص
فهذا كلام لا يحتاج لاثباتات او غيرها

الكلام هنا داعش هل تؤيدها في في اعتبارها المعارضة السورية وكل جيوش الدول الاسلامية وعلى رأسها الجيش المصري مرتدين عن الاسلام
وقتالهم اولى من قتال غير المسلم لان من يقرأ كلامك يعتقد انك توافق داعش في تكفيرها للمعارضة السورية
واعتبارهم مرتدين وقتالهم اولى من قتال غير المسلمين

الكلام هنا داعش هل تؤيدها في في اعتبارها المعارضة السورية وكل جيوش الدول الاسلامية وعلى رأسها الجيش المصري مرتدين عن الاسلام
وقتالهم اولى من قتال غير المسلم لان من يقرأ كلامك يعتقد انك توافق داعش في تكفيرها للمعارضة السورية
واعتبارهم مرتدين وقتالهم اولى من قتال غير المسلمين

انا اتعلمت مصدرش وداني للأعلام و خصوصا العربي لا عربية ولا جزيرة ولا بي بي سي و لا ايه بي سي ولا فرانس 24 ولا روسيا اليوم و لا ايه مصدر اعلامي ... كله لمصلحته و كله بيحرف عشان يفيد الداعم.

اما موضوع التكفير انا مش عالم اسلامي عشان اوافق في موضوع التكفير او غيره , ممكن يكونو شايفين اللي احنا مش شايفينه و ممكن يكونو غلطانين , كل شيء وارد.

اما من جهة التكفير , كله بيكفر في بعضه ... اللي ضد داعش او الاخوان او اي تنظيم بيكفروهم .. ايه الفرق بينهم و بين تلك التنظيمات ؟ Nothing at all.

انا اتعلمت مصدرش وداني للأعلام و خصوصا العربي لا عربية ولا جزيرة ولا بي بي سي و لا ايه بي سي ولا فرانس 24 ولا روسيا اليوم و لا ايه مصدر اعلامي ... كله لمصلحته و كله بيحرف عشان يفيد الداعم.

اما موضوع التكفير انا مش عالم اسلامي عشان اوافق في موضوع التكفير او غيره , ممكن يكونو شايفين اللي احنا مش شايفينه و ممكن يكونو غلطانين , كل شيء وارد.

اما من جهة التكفير , كله بيكفر في بعضه ... اللي ضد داعش او الاخوان او اي تنظيم بيكفروهم .. ايه الفرق بينهم و بين تلك التنظيمات ؟ Nothing at all.
انا لدي اصدقاء في الفاسيبوك من سوريا و ليبيا كل يوم ينشرون صور جرائم الخوارج الكلاب اشلاء, رؤوس و الله قال كان مصريين يشتغلون في ليبيا هجموا عليهم الارهابين و قطعوهم هؤلاء ايش دنبهم و للي يدافع عنهم فهو منهم
الدي قال عنهم الرسول ان من قتلهم له اجر

اقول

يا زينك ساكت بس

ذكرتني بشاهد مشفش حاجه

علي فكره

ليس عيبا ولا حرام انك تبحث عن الحق وتتحرى الصدق

السؤال هو

لو جاءك الدواعش وطلبو منك تبايعهم حتقول لهم ايه

لكن اذ ا رفضت حيقتلوك

عرفت الحين مين علي حق ومين صادق

انا لدي اصدقاء في الفاسيبوك من سوريا و ليبيا كل يوم ينشرون صور جرائم الخوارج الكلاب اشلاء, رؤوس و الله قال كان مصريين يشتغلون في ليبيا هجموا عليهم الارهابين و قطعوهم هؤلاء ايش دنبهم و للي يدافع عنهم فهو منهم
الدي قال عنهم الرسول ان من قتلهم له اجر

ممكن ليهم جرائم .. و ممكن كل ده كذب

انا مش عايش في ليبيا ولا سوريا ولا العراق عشان احكم و سبق و قولت:

موضوع التكفير انا مش عالم اسلامي عشان اوافق في موضوع التكفير او غيره , ممكن يكونو شايفين اللي احنا مش شايفينه و ممكن يكونو غلطانين , كل شيء وارد.

انا مش هتبلي علي ناس و اسيب ناس ليهم سوابق في التفجير من الستينات لاتهام جماعة معينة , و هعيدها تاني ممكن داعش مجرمين و ممكن من يدعي عليهم هو الكاذب و المجرم.

الحالة
مغلق و غير مفتوح للمزيد من الردود.
عودة
أعلى