بجوار مقبرة البقيع نصيحة لكل من يتوسل باصحاب القبور والاولياء والصالحين

ليست دخيلة
التصوف كان في القرون الأولى كان في التزهد
كان الزهاد يلبسون الصوف من زهدهم في الدنيا وسموا بالمتصوفة ثم تطور الوضع من زهاد عباد تابعين للصحابة إلى فرق راقصة ومشعوذة حتى السحر دخل فيهم

قريت هالشي زمان بس مادخل عقلي

زمان كان لبسهم من الصوف

الاقرب مأخوذةٌ من صوفيا اليونانية بمعنى الحكمة
وعندما فلسفت العرب عبادتهم حرّفوا الكلمة وأطلقوها على رجال التعبد والفلسفة الروحية

لانه فعلا كل كلامهم فلسفة وهبد

العيش في كآبه وتجهم الوجه والاستبكاء والعويل في قراءة آيات الكتاب دا من صحيح الدين ولا المؤمن يفرح وينتشي ويطرب في حضرة الخالق

حظرة الخالق
وحظرة النبي

من وين جت هذي !

مو تصلي تخشع في حضور الله بين يدي الله

يدي الله !

انتبه يسمعك صوفي وانت تجسم :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

ولا بتأولها !!

تنزيل (1).jpg

مافيش الكلام ده

بيشتغلوك :ROFLMAO:
انا بقصدك إنت وكل إللي بيتريق علي أناس بسطاء فرحين في محضر الله انتو بيتحكموا علي الظاهر مش عايزين تتجردوا من توب العبوديه للدين وتشاركوا مع الله في الاسمي الفرح الالهي ربنا مش عايزك عبوديتك كيف تتصدق للغني؟؟!!!

الصوفيه القبوريه الان مجرد فرق مضله قائمين على البدع والدجل والسحر حتى عندهم ادم حامد كان من كبارهم واحد اقطابهم الاربع بعد توبته اعترف ان المعجزات الي كان يقوم بها إلا نوع من أنواع السحر والدجل للضحك على عقول الناس

انا بقصدك إنت وكل إللي بيتريق علي أناس بسطاء فرحين في محضر الله انتو بيتحكموا علي الظاهر مش عايزين تتجردوا من توب العبوديه للدين وتشاركوا مع الله في الاسمي الفرح الالهي ربنا مش عايزك عبوديتك كيف تتصدق للغني؟؟!!!

لا تعليق

العيش في كآبه وتجهم الوجه والاستبكاء والعويل في قراءة آيات الكتاب دا من صحيح الدين ولا المؤمن يفرح وينتشي ويطرب في حضرة الخالق

من اين تاتى بدينك من دماغك ودماغ شيوخك ولا من الكتاب والسنة ؟؟؟

الكتاب والسنة مفيهاش حاجة اسمها انتشى واطرب فى حضرة الخالق

عايز تنتشى وتطرب روح الديسكو واشرب حشيش

لكن المسجد للعبادة ليس للرقص والانتشاء

لا تعليق
يارجل من قوة الدجل يدعون لاتباعهم إنه اليوم قابل النبي صلوات ربي وسلامه عليه وحتى على الله تجرؤا وادعوا رؤيته ذولا مبتدعه مثلهم مثل الروافض والكارثه يدعون انهم من أتباع سنة رسول الله

النووي ومن ذكرتهم اشاعرة وليسوا صوفيه
الصوفيه ضلال وابتداع ماانزل الله به من سلطان
ومش كل اقوال الاشاعرة خدوا بيها كان ا بيؤمنوا ببعض اقوالهم فى الاسماء والصفات

من اين تاتى بدينك من دماغك ودماغ شيوخك ولا من الكتاب والسنة ؟؟؟

الكتاب والسنة مفيهاش حاجة اسمها انتشى واطرب فى حضرة الخالق

عايز تنتشى وتطرب روح الديسكو واشرب حشيش

لكن المسجد للعبادة ليس للرقص والانتشاء
المسجد لعذاب القبر وشجرة الزقوم؟؟😂

عودة
أعلى