مشاريع تعزز هيمنة الجيش على الاقتصاد المصري

كيف الاخبار اشتقنالكم شباب بالنسبة للموضوع كان يمكن ببساطة لقيادة الجيش انشاء شركة مدنية تتولى هذه المهام وعدم تقليل قيمة البدلة العسكرية الجيش مكانه الحدود على الرغم من ان الموضوع اظهار العسكر هكذا بوظيفة مدنيين شكله مقصود مع الاسف
الحمدلله ياغالي وانت كيف الحال عساك بخير ياطيب🌹🌹🌹🌹🌹
شركه واحد لاتكفي😅
أموال الجيش تحتاج لتأسيس صندوق إستثمار وبلا مبالغه سيصبح من الأكبر عربيا

الحمدلله ياغالي وانت كيف الحال عساك بخير ياطيب🌹🌹🌹🌹🌹
شركه واحد لاتكفي😅
أموال الجيش تحتاج لتأسيس صندوق إستثمار وبلا مبالغه سيصبح من الأكبر عربيا
اشتقنا اخي حذيفة والصندوق ليس الاكبر عربيا و حسب ربما سينافس دوليا

سيادتو انضم لمحور روسيا
ههههههههههه
لا يا خال خط الغاز ان شاء الله ذهب بدون رجعة وما جرى ان البعض طرح احتمالية ان نظام الاسد يمكن ان ينفك عن المجوس لكن سرعان ما اتضح ان ارتباطهما لا رجعة فيه على كل حال اذا ممكن ان يتم النقاش في الموضوع المعني وشكرا

غير صحيحة ، فعلا في جنود بتعمل في منافذ توزيع الجيش و ده بيبقي منفذ في كل مركز كبير مثلا و غير منتشر. واعددهم قليلة.

لكن مفيش جندي قاعد بيبيع خضار علي الارض كانه في سوق العبور.

إنت متأكّد من كلامك وإلا أحطّلّك صور
إذا أنت متأكّد من كلامك ملوش لازمه أنزّل صور

إنت متأكّد من كلامك وإلا أحطّلّك صور
إذا أنت متأكّد من كلامك ملوش لازمه أنزّل صور
نزل الصور الفوتشوب بتاعت وزير الدفاع في طابونة عيش بلدي 🤣.

الجيش له منافذ بيع (محلات او سيارات و الجيش نفسة بيصورها و بينزل الصور بتاعتها)

الجيش مش بيبع خضار في قفص في الشارع و الصور بتاعتكم فوتشوب فاشل ، صور منافذ البيع علي النت و انا كمان بعدي من قدمها و عارف عاملة ازاي

نزل الصور الفوتشوب بتاعت وزير الدفاع في طابونة عيش بلدي 🤣.

الجيش له منافذ بيع (محلات او سيارات و الجيش نفسة بيصورها و بينزل الصور بتاعتها)

الجيش مش بيبع خضار في قفص في الشارع و الصور بتاعتكم فوتشوب فاشل ، صور منافذ البيع علي النت و انا كمان بعدي من قدمها و عارف عاملة ازاي

اتذكر عندما هبدت المعارضة ان صيدليات 19011 هي تابعة للقوات المسلحة 🤣. و اخرجوا الف تقرير عنها و خرج معتز مطر يحزق ان الجيش عوز ينافس في الدواء و هيخربوا مشاريع الصيدليات للاطباء و..... 🤣

الشركة تواجه خطر الافلاس و تم اصدار حكم بغلق فروع لها و قضية شيكات بدون رصيد علي صاحبها محمود السيسي (الاخوان قالوا انه ابن السيسي 🤣)

جريدة مدي مصر عملت انسحاب تكتيكي بعد الفضيحة و بررت كلامها الهبد علي انه الصيدليات بتاعت الجيش

سابقا ذكرت المعارضة ايضا ان شركة Swvl بتاعت الجيش 🤣 ، و الشركة الان مدرجة في بورصات عالمية.

EL-3kaad @العقاد

معتز مطر و هو بيحزق علي صيدليات 19011 🤣🤣🤣🤣

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

هتموني ضحك ، ارجع لثاني صفحة هتلاقي deter @deter حبيبك منزل نفس الصور. هما لسته مفبركها بتوع تويتر و الاخوان. و هتلاقيني رديت عليه بالدليل.

بتنقلوا نفس الكلام اللي اللجان شغالة علية في تويتر 🤣 بالحرف و نفس الصور

🤣🤣🤣🤣🤣🤣

هتموني ضحك ، ارجع لثاني صفحة هتلاقي deter @deter حبيبك منزل نفس الصور. هما لسته مفبركها بتوع تويتر و الاخوان. و هتلاقيني رديت عليه بالدليل.

بتنقلوا نفس الكلام اللي اللجان شغالة علية في تويتر 🤣 بالحرف و نفس الصور
أنا رجعت لكل مداخلات الأعضاء في هذا الموضوع ولم أجد شيئا يفنّد كلامي لا من ديتر ولا من غيره ...
صور الجنود بائعي الخضر ما رأيك فيهم ؟
أنا لا أفهم سبب دفاعك بدون أي دليل ولا حجّة عن أشياء موجودة فعلا . هل تريد أن تريد أن تضلّ الناس أم أنت تتمعّش من ذلك ؟

الدولة المفروض تسيطر على الجيش لكن بمصر للاسف بالعكس
يا أخي أنا معاك وموش ضدّ إنّو الجيش يشتغل
بالعكس أنا أريده أن يشتغل أحسن من طول النهار أكل ونوم
لكن يشتغل في أشياء ومشاريع كبيرة
طرقات كباري مدارس مستشفيات صناعات عسكرية موانئ سكك حديد
لكن أن يشتغل في المكرونة والخضار والشاي والقهوة والسكر
ويعمل كشك يبيع فيه المربي
وأحواض جمبري وكوسة وفلفل
فهذا إستنقاص من قيمته ومسخرة عند شعوب أخرى
هذه الأشياء نتركها للمستثمرين المدنيين

أنا رجعت لكل مداخلات الأعضاء في هذا الموضوع ولم أجد شيئا يفنّد كلامي لا من ديتر ولا من غيره ...
صور الجنود بائعي الخضر ما رأيك فيهم ؟
أنا لا أفهم سبب دفاعك بدون أي دليل ولا حجّة عن أشياء موجودة فعلا . هل تريد أن تريد أن تضلّ الناس أم أنت تتمعّش من ذلك ؟
بتمعّش من ذلك 🤣.

لا راجع تاني ، انت ناشر نفس الصور اللي نشرها deter. الصور دية عملها الناس علي تويتر و انتم الاتنين بتنقلوها.

هتلاقيني كما في ردودي نزلت صور و فديوهات لسيارات الجيش و منافذ بيع السلع. و كلها سلع منخفضة السعر لحل ازمات.

اما منتجات القطاع الخاص كلها في السوبر ماركت. وتقدر حتي تدخل علي ستور اونلاين و تشوف. و الناس بتشتري من السوبر ماركت.

لذلك الناس بتشتكي من غلاء الاسعار.

بالمناسبة انا من بلد ارياف و عارف سوق الخصار و بقولك انا بشوف منافذ البيع بعيني انا مش عايش في تونس او السعودية او هربان برة و مصدري هو تويتر.

يا أخي أنا معاك وموش ضدّ إنّو الجيش يشتغل
بالعكس أنا أريده أن يشتغل أحسن من طول النهار أكل ونوم
لكن يشتغل في أشياء ومشاريع كبيرة
طرقات كباري مدارس مستشفيات صناعات عسكرية موانئ سكك حديد
لكن أن يشتغل في المكرونة والخضار والشاي والقهوة والسكر
ويعمل كشك يبيع فيه المربي
وأحواض جمبري وكوسة وفلفل
فهذا إستنقاص من قيمته ومسخرة عند شعوب أخرى
هذه الأشياء نتركها للمستثمرين المدنيين
ياحبيب قلبي هذا بعض مصانع لدعم اغذية الجيش و باقي المنتجات بتنزل لمنافذ السلع المدعمة (بطاقات التموين).

دية مش غلطة الجيش ، هي غلطة الحكومة اللي مصانعها افلست و اتخربت و فشلت في انها تلبي طلبات وزارة التموين

بالمانسبة الرئيس محمد مرسي نفسة و وزير التموين الخاص بيه باسم عودة طلبوا السلع من الجيش بسبب ضعف مصانع الحكومة و التكلفة العالية للقطاع الخاص.

ياحبيب قلبي هذا بعض مصانع لدعم اغذية الجيش و باقي المنتجات بتنزل لمنافذ السلع المدعمة (بطاقات التموين).

دية مش غلطة الجيش ، هي غلطة الحكومة اللي مصانعها افلست و اتخربت و فشلت في انها تلبي طلبات وزارة التموين

بالمانسبة الرئيس محمد مرسي نفسة و وزير التموين الخاص بيه باسم عودة طلبوا السلع من الجيش بسبب ضعف مصانع الحكومة و التكلفة العالية للقطاع الخاص.
انتا شبه ابو قطبي عندنا , بالك طويل

بالمناسبة انا من بلد ارياف و عارف سوق الخصار و بقولك انا بشوف منافذ البيع بعيني انا مش عايش في تونس او السعودية او هربان برة و مصدري هو تويتر.

خلّينا وحده وحده نعلّق على الصّور
أنت تتحدّث يمين يسار تريد تشتيت الإنتباه
الجندي يبيع خضروات أما محلّ للقوّات المسلحة
ما تعليقك ؟

عودة
أعلى