تدريبات عسكرية مصرية-روسية مشتركة للدفاع الجوي في مصر العام المقبل.

كده يبقى الدفاع الجوي ممكن يخش مشروع حرب بقوة فرقة بإذن الله

من كم سنة اتعمل اختبار لرد فعل الدفاع الجوى على مستوى الدولة وذلعنا بنتايج واستنتاجات مهمة أكيد.
الوضع دلوقتى اتغير كتير من حيث الإنذار و زيادة طبقة جديدة.

من كم سنة اتعمل اختبار لرد فعل الدفاع الجوى على مستوى الدولة وذلعنا بنتايج واستنتاجات مهمة أكيد.
الوضع دلوقتى اتغير كتير من حيث الإنذار و زيادة طبقة جديدة.
الاختبار كانت نتيجته زفت
الحمد لله الأمور أحسن وفيه تلافي أخطاء

حرام عليك النكد ده
مش عيب انك تبقى غلطان وتطور من نفسك يا كبير الغلط انك تبقى على حالك الامريكان نفسها عندهم اخطاء كارثية والاروربين كمان مفيش حاجة كامله

يارب أنا مش طالب غير الستر والصحه ونحصل على

1- S-400

2- SU-35

3- VIKING ) BUK-M3 )

4- رادار NEBO-M

5- رادار podlet-k

6- رادار JY-26

7- رادار JY-27A

8- رادار YLC-8B

9- رادار SLC-7

10- MEKO-200

11- غواصات KILO

12- BRAHMOS

13- صواريخ KORNET-EM

14- صواريخ MMP

كفاية كدة عشان ماطولشى :ROFLMAO::ROFLMAO:

مشاهدة المرفق 143212

كيلو مين با راجل و انت عندك تايب 209 و بتتفاوض علي التايب 214 , لو هنعمل بمبدأ التنويع يبقا الباركودا كلاس

حرام عليك النكد ده
دي حقيقه والدنيا اتشدت بعدها
بص عالانشاءات والصفقات وسد الثغرات
وتغيير القيادات الخ الخ
مش عيب انك تبقى غلطان وتطور من نفسك يا كبير الغلط انك تبقى على حالك الامريكان نفسها عندهم اخطاء كارثية والاروربين كمان مفيش حاجة كامله
اختبار واسع زى ده فيه جرأة كبيرة من القيادة العامة بلا شك ونية للتصويب والتطوير.

abo alqasem @abo alqasem فى حاجتين من القايمه اللطيفه بتاعتك دى ممكن تحذفهم لانهم عندنا

باكستان حليف أمريكي طول الحرب باردة وتنطلق
منها طائرات تجسس على الاتحاد سوفيتي
يبدو ان تقارب الهندي الامريكي يزعج الروس لذا يريدون فركة اذن للهند بتزيز العلاقات مع باكستان

لا تنسى أن الهند وباكستان صارو أعضاء بمنظمة شنغهاي للتعاون
وحتى التدريبات بينهم تصير ممكنة.

حضرتك اكيد بستخدم النسخة الفرى من جوجل ايرث اما كائن الرامبو الغبى بيستخدم برامج محدثه باستمرار

ولا برامج محدثه ولا نيلة انا متابعة من زمان هو ناس تانية من اللى بيهتموا بصور الأقمار الصناعية وكل الصور من جوجل ايرث او جوجل ماب وموقع terraserver وموقع تانى روسي مش فاكر اسمة بيدى صور جوجل ايرث بس بجودة كويسة شوية بس مش بيغطى كل الأماكن وكلها مجانية ماعدا موقع terraserver بقا بيشتراك وانا نفسى كنت بستخدمة قبل ما يبقا بفلوس
قاقنعنى بوضع الصور اما تمركز الميج محدش يعرفه ظهورها فى قاعدة معينه للتصوير غير تمركزها الفعلى كذلك الاس 300 على كلام حضرتك الميج بتقول ظهرت اتمنى صور ليها بالقمر الصناعى من جوجل ايرث

ابعتلى طريقة نتواصل بيها بعيد عن المنتدى و هديك الزتونة :)

لهم علاقه بخبر تدريبات الدفاع الجوى مع الروس :)

فيه حاجة دخلت من حوالى تقريبا سنة ونص كده معايا صور قمر صناعى ليه كنت واخدها من موقع terraserver قبل ما يبقا بفلوس بس مش عارف احدد نوعه

فيه حاجة دخلت من حوالى تقريبا سنة ونص كده معايا صور قمر صناعى ليه كنت واخدها من موقع terraserver قبل ما يبقا بفلوس بس مش عارف احدد نوعه
واحد منهم يظهر بسهوله فى صور القمر الصناعى , ارتفاعه كبير

اللى بقولك علية فيه شبه شوية من رادار AMBER-1800 بس مش قادر أحدد

ايه هو ؟

عودة
أعلى